Askerlerin Songül babasıydı... Şehit Yarbay Songül Yakut'un mirası sessiz sedasız bağışlandı!
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Türkiye’nin ilk kadın jandarma komutanıyken Şırnak’ta şehit olan Yarbay Songül Yakut'un bankadaki parası Mehmetçik Vakfı’na bağışlandı.
Türkiye’nin ilk kadın jandarma komutanıyken Şırnak’ta şehit olan Yarbay Songül Yakut, geride bıraktığı Mehmetçik’e bir iyilik eliyle ulaştı. Yakut Ailesi, şehidin bankadaki parasını Mehmetçik Vakfı’na bağışladı. Aile, reklam olmasın diye ne duyuru yaptı ne de fotoğraf çektirdi.
Önce konuşmak istemeyen anne Sebahat Yakut, “Beni değil de Sunamın vicdanını yazacaksanız anlatayım” dedi. İşte annesinin ağzından, doğunca Suna adını vermek istediği ancak daha sonra nüfusa Songül olarak kaydettirdikleri şehit yarbayın hikâyesi...
Jandarma tarihinde bir ilçeye komutan olarak atanan ilk kadın subay olan Yarbay Songül Yakut, 31 Mayıs’ta Şırnak Şenoba’da düşen helikopterde 12 askerle birlikte 41 yaşında şehit oldu. Balyoz Davası sürecinde FETÖ kumpasıyla binbaşı iken açığa alınan Songül Yakut, hukuk mücadelesiyle görevine dönmüş ve kendi isteğiyle ikinci kez Şırnak’a atanmıştı.
Yarbay Songül, Malatya’nın Akçadağ ilçesi Ören köyünde büyüyen 5 kardeşin en küçüğüydü. Yakut ailesi, vefatından sonra bir banka hesabından çıkan parayı Mehmetçik Vakfı’na bağışladı.