• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

AK Parti yapıyor diye karşı çıkıyorlar ama… İmamoğlu ve Kılıçdaroğlu'nun karaladığı asrın projesini Ecevit de istemiş!

Yeniakit Publisher
2019-12-17 16:48:00 - 2019-12-17 18:04:29
AK Parti yapıyor diye karşı çıkıyorlar ama… İmamoğlu ve Kılıçdaroğlu'nun karaladığı asrın projesini Ecevit de istemiş!

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "hayalim" dediği asrın projesi Kanal İstanbul, Türkiye'ye birçok fayda sağlayacak. Yıllık kazancının 6 milyar dolar olması beklenen dev proje heyecanla beklenirken Türkiye'nin yararına olacak her projeye karşı çıkan gerici CHP zihniyeti Kanal İstanbul'u da çeşitli iftiralarla karalama derdine düştü. CHP'nin dev projeyi karalamaya çalışması Bülent Ecevit'in geçmişte yaptığı bir açıklamayı akıllara getirdi. Ecevit, İstanbul'un Avrupa yakasında Karadeniz ile Marmara arasında bir kanal açılmasını önermişti.

 yeniakit.com.tr  özel  Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "hayalim" dediği asrın projesi olarak nitelendirilen Türkiye'ye ve İstanbul'a ekonomik, siyasi ve savunma noktasında büyük katkı sağlayacak "Kanal İstanbul" projesi çok yakında başlayacak. Tarihi 1000 yıl kadar eskiye dayanan dev projenin geçtiğimiz günlerde inşası için takvim açıklandı. 2019-2023 Stratejik Planı’nda yer alan Kanal İstanbul’un, Cumhuriyetin 100. yılına kadar büyük oranda tamamlanması hedefleniyor.

Kanal İstanbul projesi ilk olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın başbakanlığı döneminde 2011 yılında açıklanmıştı. Öte yandan Türkiye'nin menfaatine olan her projeyi karalamaya ve durdurmaya çalışan ve hizmet anlayışı heykelden ibaret olan gerici CHP zihniyeti Kanal İstanbul'a da karşı çıktı.

CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu türlü iftiralarla Kanal İstanbul'u lekelemeye çalıştı. Kılıçdaroğlu ve İmamoğlu'nun içi ihanet dolu açıklamaları akıllara Bülent Ecevit'in "İstanbul'un Avrupa yakasında Karadeniz ile Marmara arasında bir kanal açılması" önerisini getirdi.

İmamoğlu'ndan akla ziyan Kanal İstanbul çıkışı

Seçildiği günden bu yana yaptığı işçi kıyımları, zamlar, tatiller ve çeşitli tiyatrolarla gündemi meşgul eden ve İstanbullulara kayda değer hiçbir hizmette bulunmayan CHP'li İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ise şaşırtmayarak Kanal İstanbul'a karşı çıkmıştı. Dev projeyi karalamak için adeta kırk takla atan İmamoğlu, İstanbul'un Kanal İstanbul'a ihtiyacı olmadığını söyleyerek projeyi "ihanet, cinayet, felaket ve ucube" olarak nitelendirdi.
ÖNE ÇIKAN VİDEO

İmamoğlu, "Marmara Denizi'ni etki altına alacak bu olumsuzluk, sadece İstanbulla ilgili bir olumsuzluk değildir. Tarım ve orman alanları yok olacak. Marmara Denizi aşırı oranda kirlenecek. Marmara'daki canlı yaşamını da derinden etkileyecek. Balıkçılıkla geçinen insanlar zor durumda kalacak. Kanal aynı zamanda iklim değişikliğine sebep olacak" şeklinde akla ziyan açıklamalarda bulunarak projeyi karalamaya çalıştı.

Bununla da yetinmeyen İmamoğlu, projeyi mahkemeye götürmekle tehdit etti.

Kılıçdaroğlu'nun aklı basmadı

Hükümetin her adımını eleştirmeyi kendisine ibadet haline getiren CHP Lideri Kemal Kılıçdaroğlu da İmamoğlu'ndan aşağı kalmadı. Kılıçdaroğlu, "Kanal İstanbul" projesini aklının almadığını söyledi.

Kılıçdaroğlu, dev projeyle ilgili, "Para verip geçecekler oradan. Boğaz’dan bedava geçiyor zaten, neden para versin? Akıl var, mantık var. Her türlü akılcılıktan uzak. Siyaset bunu tartışacağına bu konuyu teknisyenlerin, uzmanlarının, bilim insanlarının tartışması lazım. Uzmanların bu konuda olumlu veya olumsuz görüşlerinin kamuoyu ile paylaşılması lazım. Amaç Kanal İstanbul’u yapmak değil, amaç halkı gündeminden kopararak farklı bir konuda tartışma zeminine çekmektir." dedi.

Kılıçdaroğlu ve İmamoğlu'nun dev projeyi karalamaya yönelik çıkışları akıllara CHP'nin kendilerine örnek lider olarak gördükleri DSP Eski Genel Başkanı Bülent Ecevit'in geçmişte yaptığı bir açıklamayı getirdi.

Ecevit geçmişte yaptığı bir açıklamada Boğaz'da artan deniz trafiğinin İstanbul'u tehdit ettiğini belirterek İstanbul'un Avrupa yakasında Karadeniz ile Marmara arasında bir kanal açılmasını önermişti. Böyle bir kanalın açılması durumunda tanker ve şilep trafiğinin kanala aktarılarak Boğaz trafiğinin rahatlatılacağını söyleyen Ecevit, "Kanal'la Haliç arasında da bir bağlantı kurulabilir. Böylelikle Haliç'in temizlik sorunu kendiliğinden çözülecek" demişti.

Kanal İstanbul neden gerekli?

Muhalefetin her önemli işe karşı çıktığı gibi Kanal İstanbul'a da karşı çıkması, aslında Türkiye'nin ekonomik ve stratejik yönden gelişmesini istemediğini gösterdi. Çünkü İstanbul Boğazı'ndaki trafik, Mısır'ın para kaynağı ve siyasi kozu olan Süveyş Kanalı'ndan tam 3 kat daha fazla. Dün gece dünyadaki herhangi bir geminin hareketlerini izlemenizi sağlayan bir gemi takip ve deniz istihbarat sağlayıcısı ola Marine Traffic'te İstanbul Boğazı'ndaki bu şekilde görüntülendi. Hal böyleyken CHP'nin Türkiye'yi tehdit gören ülkelerle ağız birliği yapması, ülkenin çıkarlarını düşünmediğini bir kez daha gözler önüne sermiş oldu.

Kanal İstanbul'un gerekliliği ÇED Raporlarına da yansımış durumda. Kanal İstanbul projesinin gerekli olup olmadığı konusundaki tartışmalara yanıt veren ÇED raporunun ilgili bölümünde özetle şöyle deniyor:

"Dünya'daki ekonomik faaliyetlerin her geçen yıl artması, İstanbul Boğazı'ndan geçen gemi sayısının da buna paralel olarak artmasına sebep olmuştur. Yılda ortalama 50 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı, en dar yeri 698 metre olan doğal bir su yolu olup, ticari gemiler Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında Boğaz'dan geçiş yapmaktadır. Ancak, Montrö Sözleşmesi'nin imzalandığı 1930'lu yıllarda Türk Boğazlarından yılda geçen gemi sayısı 3 bin mertebelerinde iken günümüzde gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle, akaryakıt ve benzeri diğer tehlikeli/zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, dünya mirası kent üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmakta, İstanbul Boğazı'na alternatif bir geçiş güzergahının planlanmasını zorunlu hale getirmektedir. İstanbul Boğazı'nın günümüzde yaklaşık 50 bin mertebelerinde olan trafik yükünün dünya ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında 2070'li yıllarda 86.000 mertebelerine ulaşacağı tahmin edilmektedir.

İstanbul Boğazı'nın seyir, can, mal ve çevre güvenliğinin sağlanması Türkiye için olduğu kadar Türk Boğazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük önem arz etmektedir. Planlanan proje ile İstanbul Boğazı'ndaki yaşam ve kültürel varlıkları tehdit eden gemi trafiğinin minimize edilerek, Boğaz'ın her iki girişinde yoğun trafiğe maruz kalan gemilere alternatif geçiş imkanının sağlanması hedeflenmektedir."

ÇED Raporuna göre yaklaşık Marmara Denizi'nden Karadeniz'e uzanacak yaklaşık 45 kilometrelik Kanal İstanbul projesi için yapılacak kazı çalışmaları 4 yıl sürecek. Yapılan hesaplamaya göre kazılardan 1 milyar 155 milyon 668 bin metreküp toprak çıkartılacak. Yaklaşık 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajı içinden geçecek olan Kanal'ın kara kazıları yaklaşık 24,5 kilometre olacak.

İnşaat aşamasında yaklaşık 10 bin kişinin çalışacağı tahmin edilen Kanalın genişliği 275 metre ve derinliği yaklaşık 21 metre olacak. Proje kapsamında; kanal içerisinde acil bağlanma alanları, kanal giriş ve çıkış yapıları, gemi trafik sistemleri gibi alt ve üst yapılar, liman, lojistik merkez, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda karşıdan karşıya ulaşımı deniz yolu ile sağlayacak kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları vb. kıyı tesisleri yapılacak.

Raporda yer alan projeye göre Küçükçekmece Gölü'nü Marmara Denizi'nden ayıran kara parçası da yaklaşık bir kilometre açılacak.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

bozok

birine desenki sen kemalsin diğerinede sen ekremsin. yok yok iz kemalede ekremede karşıyız der bunlar. o kadar kendilerini karşı olmaya hazırlamışlar ki nerdeyse adlerını karşıyaka olarak değiştirmeyi teklif edeceğim. bunlara diyeceğim şu, ulan karşısınızda neye karşısınız onu hele bir deyin.karşı olmadığınız bişey varmı acaba. bak karşı olduğunuz avrasya 3. köprü havalanı milli gururlarımızdan bazıları. çabalamayın engelde olamazsınız hemde bunlara aklınız ermez sizin. haketmediğiniz maaşınızı alıp yiyin...

Europa

Chp yonetim kadrosu,tekelde is arasa daha mantikli olur,her isin bir ustasi var, chp nin yeri tekel bahileri!!!!
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23