AB, Google’ın reklam uygulamalarına yönelik soruşturma başlattı. AB, bu soruşturma ile Google'a yönelik incelemelerini alışveriş, reklam ve Android olmak üzere 3 alana çıkardı.
AB Komisyonu, Google’ın aramalardaki reklamlarının piyasada adil rekabeti engelleyip engellemediğini belirlemek üzere yeni bir soruşturma başlattı.
Avrupa’da yapılan tüm aramalarda payı yüzde 90’ları bulan Google’ın kendi alışveriş ve reklamlarını öne çıkararak avantaj sağladığı sonucuna varan AB Komisyonu, Google’a gönderdiği itiraz mütaalalarıyla bu iki alandaki rekabet ihlali suçlamasını resmiyete döktü.
Konuyla ilgili basın toplantısı düzenleyen AB Komisyonu Rekabetten Sorumlu Üyesi Margrethe Vestager, Google’ın en önemli hizmetinin aramalar olduğunu anımsatarak, şirketin aramalarda çıkan reklamlardan önemli gelir sağladığını söyledi.