ABD'den saldırı açıklaması! Zarar yok
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı, Bağdat'ta korunaklı hükümet binalarının bulunduğu Yeşil Bölge'nin merkezine yapılan saldırıda yaralı veya ölü olmadığı bildirildi.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı, Bağdat'ta korunaklı hükümet binalarının bulunduğu Yeşil Bölge'nin merkezine katyuşa füzesiyle düzenlenen saldırıda herhangi bir Amerikan unsurunun zarar görmediğini bildirdi.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı Sözcüsü Yüzbaşı Bill Urban, söz konusu saldırıyla ilgili yazılı bir açıklama yaptı.
Can kaybı yok
Urban, açıklamasında, "Bağdat'ta 19 Mayıs'ta ABD Büyükelçiliği kompleksinin dışında Yeşil Bölge'deki patlamanın farkındayız. Olayda herhangi bir ABD veya koalisyon görevlisi zarar görmemiştir" ifadelerini kullandı.
Irak'ın başkenti Bağdat'taki Yeşil Bölge'ye katyuşa füzesiyle dün saldırı düzenlendiği bildirilmiş, saldırıda can kaybı yaşanmadığı ifade edilmişti.
Iraklı yetkililer, söz konusu bölgenin tamamının yakında trafiğe açılacağını açıklamıştı.
Irak'tan açıklama
Irak Başbakanı Adil Abdulmehdi'nin askeri genel sekreteri Muhammed Beyati, dün akşam yerel medyaya yaptığı açıklamada, "Yeşil Bölge'ye katyuşa füzesi saldırısı, bu bölgenin önümüzdeki günlerde tamamının trafiğe açılmasının önünde engel teşkil etmiyor. Yeşil Bölge'nin tamamı trafiğe açılacak" ifadesini kullandı.
Yeşil bölge
2003'te ABD işgaliyle birlikte beton duvarlarla örülerek trafiğe kapatılan bölgenin bir bölümü geçen aylarda açılmış, Iraklı yetkililer, önümüzdeki günlerde bölgenin tümünün trafiğe açılacağını açıklamıştı.