• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

3600 ek gösterge bu hafta Meclis'e geliyor

Yeniakit Publisher
2022-06-19 08:41:00 -

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
3600 ek gösterge bu hafta Meclis'e geliyor

Merakla beklenen 3600 ek gösterge bu hafta Meclis'e geliyor. Ekimde yasalaşması beklenen ek gösterge ile 5 milyon 300 bin memurun emekli aylıkları ve ikramiyelerinde artış olacak.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı ve 5 milyon 300 bin avukat, öğretmen, polis, memur ve emeklisini kapsayacak olan 3600 ek göstergeyle ilgili  düzenlemenin önümüzdeki hafta Meclis’e sunulması planlanıyor. AK Parti kurmayları, düzenlemenin ekim ayında yeni yasama döneminde Meclis’ten geçirilerek yasalaşacağını ifade ediyor. Düzenlemeyle birlikte birinci dereceye gelmiş olmak kaydıyla; tüm öğretmenlerin, 2 yıl ve üzeri yükseköğrenim mezunu polislerin, alan sınırlaması olmaksızın 4 yıllık yükseköğrenim mezunu sağlık çalışanları ile din görevlilerinin ek göstergeleri 3600’e yükseltilecek. Bu meslek gruplarının yanı sıra avukat, il müdürü, ilçe müftüsü, bekçi, uzman erbaş ile jandarma, matematikçi, istatistikçi gibi 3000 ek göstergeli tüm kamu görevlilerinin ve yüksek yargıdaki müdürlerin de ek göstergeleri 3600’e çıkarılacak.

Kamudaki fonksiyonel hiyerarşinin bozulmamasını temin etmek amacıyla genel müdür yardımcılarının ek göstergeleri 3600’den 4400’e; il müdür yardımcısı, şube müdürü ve ilçe müdürü gibi yöneticilerinin ek göstergeleri de 2200’den 3000’e yükseltilecek.

50 bin TL artış olacak

Düzenlemeyle, ek göstergesi 3600’e çıkan ve 30 yıllık hizmeti olan bir memurun; emekli aylığında 1.234 TL ile 1.391 TL, emekli ikramiyesinde ise 44 bin 500 TL ile 50 bin 150 TL arasında bir artış olacak. Birinci dereceye gelmiş 3000 ek göstergeli öğretmenin, sağlık çalışanının ve din görevlisinin emekli aylığı 5 bin 627 TL’den 6 bin 861 TL’ye çıkacak, emekli ikramiyesi ise 202 bin 909 TL’den 247 bin 408 TL’ye yükselecek. Böylece söz konusu kamu görevlilerinin emekli aylıklarında ve ikramiyelerinde yüzde 22 oranında artış sağlanacak.

Polisler de yararlanacak

Polisler de yüzde 22’lik artıştan yararlanacak ve emekli aylıkları 5 bin 727 TL’den 6 bin 961 TL’ye, emekli ikramiyeleri ise 202 bin 909 TL’den 247 bin 408 TL’ye yükselecek. 2200 ek göstergeli 4 yıllık yükseköğrenim mezunu hemşire ve din görevlileri ise yüzde 25’lik bir artışla emekli aylıklarında 1391 TL ve ikramiyelerinde 50 bin 150 TL ilave ödeme alacak.

Yeni yılda yürürlükte

Yapılacak düzenleme ile ek gösterge, 2008 yılı öncesi göreve başlayan memurların emekli ikramiyesi ile emekli aylıklarını, 2008 sonrası göreve başlayanların ise sadece emekli ikramiyelerini etkileyecek. Düzenleme yeni yılda yürürlüğe girecek.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Seçmen

İktidar çok güzel böyle devam etsin. Bukadar memur düşkünü olduklarını bilmiyorduk. Fakir fukara önemli değilmiş meğer bunlar için. siz 3600 deyin bizde seçmen olarak seçimlerde hükümete kırmızı kart gösteriyoruz.

Mehmet AKCA

Söz verildiği halde 3600 ek gösterge verilmeyerek mahiyetinde çalışan memurlardan daha düşük ek gösterge müstehak görülen müdürlerin sıkıntısını da değinirmisiniz Eğer meclisten bu şekilde geçerse büyük bir adaletsizlik olacaktır.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23