• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Fen bilimlerine tevhidî bakış

Tevhidi bakış açısıyla kitaplar yazan bilim adamlarının eserleri okullarda ders kitabı olarak okutulmalı. Prof. Ali Alaş, “9. sınıf Biyolojiden sonra 5. sınıf Fen Bilimlerini yazdık, diğer kitapları da yazmayı planlıyoruz. MEB bu kitapları ders kitabı seçtiği takdirde telif hakkı istemeyeceğiz. Gençlerimizi ateizmin pençesinden kurtarmak, onlara doğru ve doyurucu bilgi sunmak ve manevi duygularını güçlendirme sevabı bizim için en büyük kazançtır” açıklamasında bulundu.

14 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Ediz Sözüer

“HANGİSİ DAHA GERÇEKÇİDİR ACABA DİYE SORUYORUZ. Mevcut müfredat paralelinde çok sayıda kitabı uzun zamanda, çok zahmetle ve fakat az faydayla ve esas maksada ulaştırmayacak düşük bir verim ile ortaya çıkarmaya çalışmak mı? Veya müfredat ve mevzuat engelleriyle ve toplumsal tepkilerle mücadele etmek gibi daha da zorlu bir yolu tercih etmek mi? (ki bu engeller aşılsa bile başka bir dersin kitabında iman hakikatlerine sınırlı yer ayrılabilir, bu da imanı tahkike çıkartmaya yetmez, bu yol burada yine tıkanıyor.) Yoksa bu faydası az, gerçekleştirilmesi çok daha zor ve zaman alıcı yollar yerine, esas maksadı tam karşılayacak kabiliyette bir çalışmayı nokta hedef olarak belirleyip, önceliği buna vererek, herhangi bir mevzuat ve müfredat değişikliği şartına da bağlı olmadan, tercihe bağlı olarak okutulacak bir eğitim programı olarak kabul ettirmeye çalışmak mı daha gerçekçidir? HANGİSİ DAHA ETKİLİ VE ÇABUK ULAŞILABİLİR BİR ALTERNATİF OLARAK GÖRÜNÜYOR?” Evet, gerçekten de toplumdaki bu büyük ve artık ertelenme ve gecikme lüksü bulunmayan zorunlu ihtiyaç (yani iman hakikatlerinin detaylı bir içerikle, sağlam bir mantık kurgusuyla, delile ve araştırmaya dayalı, tahkikî olarak ders verilmesi ihtiyacı) EN ÇABUK, EN KOLAY VE EN ETKİLİ VE SONUÇ VERECEK BİR ŞEKİLDE BAĞIMSIZ BİR EĞİTİM PROGRAMI İLE KARŞILANABİLİR.”
  • 2 Yıl Önce

Ediz Sözüer

KARIŞTIRILAN ÖNEMLİ BİR NOKTA Bir yaratıcının varlığını kabul eden ve çıkarımlarını ve incelemelerini bu yönde yapan bir bilim yaklaşımını kabul ve talep etmek başkadır, Fizik dersinin içinde tevhid dersinin tüm detayları ile ve sağlam bir mantık kurgusu ile tatmin edici, detaylı ve tam manasıyla anlatılmasına imkan olmadığını görememek veya umursamamak ile başka bir dersin içinde iman dersinin yetersiz, detaysız ve sonuç vermeyecek şekilde anlatılmasından medet beklemek çok başkadır! Çok basit fakat düşünülemeyen pratik bir gerçeklikten bahsediyoruz: İki yoğun içerik tek bir dersin içinde anlatılamaz. İki yoğun içeriği bir dersin içinde anlatmaya ne öğretmenin kapasitesi yeter ne de anlamaya öğrencilerin kapasitesi yeter. Bunu yapmaya kalkarsanız tevhid ve iman dersinin miktarını, kalitesini, detayını ve tatmin ediciliğini tamamen azaltmaya ve etrafa dağıtmaya, dolayısıyla kuvvetini ortadan kaldırmaya ve en nihayetinde sonuç vermeyecek işe yaramaz bir şekle sokmaya mecbur olacaksınız. “Taşıma Suyla Değirmen Dönmez!" İman hakikatleri tüm detaylarıyla talim edilmedikçe, başka bir ders kitabının içinde etrafa serpiştirilen az sayıdaki metin parçacıkları temel maksadımız olan imanı tahkiki seviyeye çıkarıp kuvvetlendirmek ve kurtarmak maksadına ulaştıramaz. Matematik dersi 5 dk.da verilmez. Bu iş çocuk oyuncağı değil. Tarih dersinin içinde matematik anlatılmaz. Anlatılsa da bir şeye benzemez ve işe yaramaz. Aynen bu şekilde de iki yoğun içerik aynı dersin içinde verilemeyeceği için illaki bağımsız bir derste bu hakikatlerin anlatılması gerekecektir. Eğitim ve bilim yaklaşımının yaratıcının varlığını kabul eden ve çıkarımlarını o yönde yapan bir tarzda olması başkadır, fen bilimlerinin içinde iman dersi vermek başkadır. Bunu pratikte her iki dersin hakkını vererek ve tüm detaylarıyla ders vererek yapamazsınız. Böyle 200-300 sayfalık ders kitabının içinde sağa sola serpiştirdiğiniz parça parça imanî metinlerle (toplasanız belki 10 sayfa etmez) ne yenilikçi bir bilim yaklaşımı ortaya koymuş olursunuz ne de hakkını vererek iman dersi vermiş ve imanları kurtarmış olursunuz!
  • 2 Yıl Önce

Anonim

Bu kitaplar elde var. Hatta benim evde var.
  • 2 Yıl Önce

volkan akçay

bilim ve din aynı çatı altında olmaz olamaz. bilim sürekli eleştirir ve asla durmaz. din ise dogmadır asla eleştirilemez ve durağandır.
  • 3 Yıl Önce

İSMAİL

BİLİMLE DİNİN BİRBİRİNE ZIT OLDUĞUNU İDDİA EDENLERE CEVAP OLARAK BAZI SURELERİ VE AYETLERİ YAZALIM Kİ TERSLİK OLMADIĞINI GÖRSÜNLER. BAKARA SURESİ 259 NCU AYET , HACC SURESİ 5 NCİ AYET , ALİ İMRAN SURESİ 190 NCI AYET RAD SURESİ 41 NCİ AYET GAŞİYE SURESİNDE MEALEN; ONLAR DEVEYE BAKMAZLARMI Kİ BİZ DEVEYİ NASIL YARATMIŞIZ AYETİ BUNUN GİBİ DAHA NİCE SURELER VE AYETLER VAR

TACETTİN

DİN SÜREKLİ AKILDAN VE BİLİMDEN BAHSEDER MESELA ALİ İMRAN SURESİNDE MEALEN ; GÖKLERİN VE YERİN YARATILMASINDA GECE VE GÜNDÜZÜN ARDI SIRA BİRBİRİNİ TAKİ ETMESİNDEİNSANLARIN MENFAATLERİNİ YÜKLENMİŞ GEMİLERİN AKIP GİTMESİNDE AKIL SAHİPLERİ İÇİN HİKMETLER (BİLGİLER VARDIR) NAHL SURESİNDE MEALEN; ONLAR DEVEYE BAKMAZLAR MI NASIL YARATMIŞIZ? RAD SURESİ 41 NCİ AYET DE SANA CEVAP VERİYOR. SANIRIM BU KADARI SANA YETER HACC SURESİ 5 NCİ AYETE DE BAK

Mustafa

Her şeyin suyunu çıkarmakta üstümüze yok. Allahı gençlere anlatmanın binbir yolu var zaten okuma özürlü bir milletiz sonra ne ilim kalır ne bilim gavura muhtaç olmaya devam. İşleri karıştırmayın harkes sahibinin Farkında
  • 3 Yıl Önce

Vahap Kalyoncu

Netice işte budur başka ne bekliyoruz ki.
  • 3 Yıl Önce

recep

1800 lü yıllar ruhban okulu astranomi dersi
  • 3 Yıl Önce

Bozok

Allah'ım emelinize kavuştursun inşallah.
  • 3 Yıl Önce

İşsiz

Bilimsel literatüre girmiş, alıntı yapılmış vb hangi eseri, araştırması, yayını vb var? Şimdiye kadar ne maaş almak dışında ne yapmış?
  • 3 Yıl Önce

İbrahim

RİSALE-İ NUR İsimli Bir Eser de Çok Güzel.Kainatta Herşeyin ALLAH(C.C.)'Tan Bahsettiğini Anlatıyor İSLÂM ÂLİMİ...
  • 3 Yıl Önce

Ceyhan 01

İnşallah evlatlarımız okullarda böyle güzel kitaplardan eğitim alırlar.
  • 3 Yıl Önce

Birisi

Bu kitaplar yayımladıysa çocuklarıma almak istiyorum.
  • 3 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23