Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), bu yıl hayata geçirilen Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemine ilişkin yapılan çalıştaylar doğrultusunda değerlendirme raporu hazırladı. Rapora göre, uygulamanın ilk yılı olmasına rağmen, pek çok hedefe ulaşıldı.
ANKARA - Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), TEOG sisteminde uygulanan parametrelerin işlevlerini ne ölçüde yerine getirdiğinin ölçülmesi ve sistemin daha nitelikli hale getirilmesi için Haziran’da 2’si İstanbul’da olmak üzere, Rize, Antalya, Kırşehir, Aydın, Erzurum, Gaziantep ve Samsun’da resmi ve özel okullardan gelen öğrenci, veli, öğretmen ve idarecilerin katılımıyla 9 çalıştay düzenledi. Çalıştaylarda, katılımcılara müfredat ve sınav kapsamından soru niteliklerine, gözetmenlerden güvenlik sorunlarına kadar pek çok soru yöneltildi ve değerlendirmelerde bulunuldu. Bunlara ek olarak 500 katılımcıya da anket uygulandı. Daha sonra sisteme ilişkin özel ve resmi okulların görüşlerinin karşılaştırmalı olarak yer aldığı bir rapor hazırlandı. Rapora göre, TEOG sisteminin öğrenci başarısını daha doğru ölçtüğü sorusuna, resmi okullar toplantısı katılımcılarının yüzde 71’i, özel okullar toplantısı katılımcılarının yüzde 44’ü olumlu yanıt verdi. Ortak sınavların, öğrenci üzerindeki baskı ve strese etkisi sorulduğunda ise resmi okul katılımcılarının yüzde 75’i, özel okul katılımcılarının yüzde 55’i yeni sistemin baskı ve stresi azalttığını belirtti. Uygulamanın öğrencinin okula devamına etkisi sorulduğunda ise resmi okul katılımcılarının yüzde 66’sı, özel okul katılımcılarının yüzde 61’i sistemin okula devamının arttığını ifade etti.
Öğrenci ve öğretmen ilişkisi güçlendi
TEOG uygulamasının öğrenci, öğretmen ve okul ilişkisine etkisi sorulduğunda da resmi okul katılımcılarının yüzde 68’i, özel okul katılımcılarının yüzde 64’ü sistemin öğrenci, öğretmen ve okul arasındaki ilişkiyi güçlendirdiğini söyledi.
Böylece sisteminin en önemli hedeflerinden birinin daha gerçekleştirilmesi yönünde önemli bir aşama kaydedildi.
Uygulamanın, öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kıldığı önermesine ise resmi okul katılımcılarının yüzde 73’ü, özel okul katılımcılarının yüzde 53’ü sistemin öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kıldığı yanıtını verdi. Böylece sistemin amaçlarından biri daha gerçekleşmiş oldu.