Seçmeli din derslerini, velilerin büyük oranda desteklediğini ortaya koyan rapora göre, öğrenciler en fazla Peygamber Efendimiz “Hz. Muhammed’in Hayatı” dersine ilgi gösteriyor.
İlim Kültür Eğitim Derneği (İLKE), İstanbul’da Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı devlet okullarında, “Kitzniger” metoduyla ve 200 kişiyle yapılan “4+4+4 Eğitim Sisteminde Uygulanan Seçmeli Din Dersleri” konulu araştırmanın sonuçlarını, Yenikapı Mevlevihanesi’nde düzenlenen basın toplantısıyla açıkladı. İLKE Derneği Başkanı Davut Şanver, konuşmada, saha araştırmasının, geçen yıl yürürlüğe giren seçmeli din eğitiminde, veli ve öğrencilerin en çok Kur’an-ı Kerim ve Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’in Hayatı derslerine ilgi duyduğunu ortaya koyduğunu söyledi.
Rapora göre, araştırmaya katılan öğretmen, veli ve öğrenciler genel olarak seçmeli din derslerine büyük oranda destek veriyor.
Okuldaki din derslerine veliler tarafından gösterilen ilginin, geçmişte ve bugün özellikle cami veya Kur’an kurslarında aldıkları din eğitimini yetersiz görmelerinin büyük bir payı olduğunu ortaya koyan raporda, okullardaki eğitimin daha kaliteli, sistemli, disiplinli ve verimli olacağına aileler kadar öğrencilerin de güven duyduğu sonucuna ulaşıldı. Rapora göre, öğrenciler, en fazla ilgiyi Peygamber Efendimiz “Hz. Muhammed’in Hayatı” dersine gösteriyor. Peygamberin en fazla ahlaki yönüne ilgi duyan öğrenciler, Hz. Peygamber (SAV)’in çocukluğu, gençliği, ailesiyle ilişkileri, kadın hakları ve barışa verdiği önem konularıyla ilgileniyor. Raporda, din eğitiminin, yetişmekte olan bireylere sorumluluk duygusu kazandıracağı düşüncesinin, veli ve öğretmenlerin ortak görüşü olduğu sonucuna varıldığı belirtildi.