Özel yetenekliler için strateji ve uygulama planının devreye alındığını belirten Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 100 bebekten ikisinin özel yetenekle doğduğunun söylendiğini ifade ederek, “Bize düşen bu çocuklara ulaşmak ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanacakları imkan ve fırsatları sunmak, özel yeteneklerinin fark edilmesini ve gelişmesini sağlamaktır” diye konuştu.
Zeka ve Yetenek Kongresi’nin TBMM Tören Salonu’ndaki açılışında konuşan Milli Eğitim Bakanı Avcı, özel yeteneklere ve zekaya sahip olanlar açısından Türkiye’nin önemli bir tecrübeye ve birikime sahip olduğunu söyledi.
Özel yeteneklerin eğitimi ve öğretimi konusunda ilk ve öncü uygulamalardan birinin Enderun Mektepleri olduğunu ifade eden Avcı, Cumhuriyetin kuruluşundan bugüne kadar bu alanda pek çok yasal düzenleme yapılmış olsa da daha atılması gereken çok adım olduğunu kaydetti.
Tüm dünyada özel yetenekli bireylerin eğitiminin 1960’lı yıllardan sonra hızla arttığını belirten Avcı, Türkiye’de de o yıllarda bazı çalışmaların yapıldığını, ancak bu çalışmaların çeşitli nedenlerden dolayı uzun ömürlü olmadığını ve birçoğundan vazgeçildiğini söyledi. Avcı, bu çalışmalardan yalnızca Fen Liselerinin günümüze geldiğini dile getirdi.
ıÖzel yetenekliler için strateji ve uygulama planının devreye alındığını belirten Avc, bunun, insanlığın gelişimine katkı sağlayacak bilim insanlarını, sanatçıları, sporcuları yetiştirmede önemli olacağını dile getirdi.
Avcı, “Sorunları, çözüm yollarını birlikte tartışmalı, haritalarımızı birlikte gözden geçirmeli ve birlikte yenileyebilmeliyiz” dedi.
100 bebekten ikisinin özel yetenekle doğduğunun söylendiğini ifade eden Avcı, “Bize düşen bu çocuklara ulaşmak ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanacakları imkan ve fırsatları sunmak, özel yeteneklerinin fark edilmesini ve gelişmesini sağlamaktır” diye konuştu.
Avcı, terminoloji konusunda bazı farklılıkların olduğunu belirterek, “üstü zeka” kavramının, içerdiği hiyerarşi nedeniyle kendisine çok sıcak gelmediğini söyledi. Avcı, “Ben de hepimiz gibi her çocuğun kendine özgü, özel yetenekleri olduğunu, herhangi bir zeka türünün, zihinsel başarının, diğerlerinden öne çıkartılmasını ve diğerleriyle hiyerarşik bir ilişkiye sokulmasını doğru bulmuyorum” dedi.