Yürümeyen merdivenler, çalışmayan asansörler, yolda kalan otobüsler ve peşi sıra yanan metrobüslerle İstanbul’da ulaşımın canına okuyan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun iş bilmezliği şimdi de metro ağını tehdit ediyor. Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nda çalışmalar durma noktasına gelirken, İBB’den toplamda 2 milyar 100 milyon TL alacağı biriktiği öne sürülen yüklenici firma IC İçtaş A.Ş.’nin, aylardır ödeme alamadığı gerekçesiyle işleri yavaşlattığı öne sürüldü.
HABER MERKEZİ
Yürümeyen merdivenler, çalışmayan asansörler, yolda kalan otobüsler ve peşi sıra yanan metrobüslerle İstanbul’da ulaşımın canına okuyan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun iş bilmezliği şimdi de metro ağını tehdit ediyor. AK Parti’nin başlattığı ve Ulaşım Bakanlığının tamamladığı projeleri sahiplenerek her fırsatta “Dünyada aynı anda en çok metro yapan şehir olduk” diyerek göz boyayan İmamoğlu’nun sorumluluğundaki Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nda çalışmalar durma noktasına geldi. İBB’den 2 milyar 100 milyon TL alacağı biriktiği öne sürülen yüklenici firma IC İçtaş A.Ş.’nin, aylardır ödeme alamadığı gerekçesiyle iş yavaşlatmaya gittiği belirtildi. CHP’li İBB yönetiminin “sadece 100 milyonluk ödeme yapabiliriz” açıklaması üzerine harekete geçen yüklenici firmanın, üretim ve TBM cihazlarıyla tünel delme çalışmalarını tamamen durdurduğu belirtildi. Geçtiğimiz ay personeli zorunlu izne çıkaran IC İçtaş A.Ş.’nin dün itibariyle çalışanlara yönelik işten çıkarmaları başlattığı ifade edildi.
Ödeme yoksa çalışma da yok
Konuyla ilgili gazetemize konuşan ve isminin gizli kalmasını isteyen bir şirket çalışanı, İBB’nin İstanbul’u düşürdüğü acınası hali şu sözlerle ifade etti: “Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nda çalışmalar neredeyse durma noktasına geldi. Bizim kulağımıza gelen bilgilere göre IC İçtaş A.Ş.’nin yaklaşık 2 milyar 100 milyon TL’lik alacağı birikmiş. İBB yönetimi ise ‘100 milyon lirasını şimdi verelim kalan 2 milyarı da para buldukça öderiz’ diyerek çalışmaların sürdürülmesini istiyormuş. Şirketimiz ise bu teklife sıcak bakmıyor. Aylardır parasını alamadığı için önce işçileri 12 ile 25 gün izne gönderdiler. Şimdi de çıkışlarını vermeye başladılar. Yer üstünde üretim tamamen durdu. TBM cihazları da yer altında tünel delme çalışmalarına ara verdi. Sadece bir iki noktada ‘NATM’ dediğimiz iş makineleri ile manuel tünel delme çalışması var. Ödeme yapılmadıkça çalışmaların yeniden başlamayacağı söyleniyor. İşten çıkarılan işçilere ise ‘konuşursanız başka projelerde sizinle çalışmayız’ şeklinde tehditlerle susturuluyor. M7 Kabataş-Mahmutbey metro hattının 3. etabı olarak inşa edilen ve Mahmutbey İstasyonu’ndan sonra Bahçeşehir’i geçerek Esenyurt’a ulaşması beklenen metro hattının temeli 2017’de AK Parti yönetimince atılmıştı. Sadece 29 Ekim Bayramı bahanesiyle 605 milyonluk konser ve eğlence ihalesi düzenleyen Ekrem İmamoğlu’nun sıra İstanbul ulaşımı için hayati öneme sahip metro projelerine yönelik ödemeleri askıya alması, kadim kentin adım adım iflasa sürüklendiğini bir kez daha tescilledi.”