2015 yılında 120 milyon lira ciro hedeflediklerini söyleyen Sefamerve Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Okur, “ 2016 olimpiyatlarında tesettürlü sporculara sponsor olduk. 225 milyar dolarlık muhafazakar pazarda ise global marka olmak istiyoruz” dedi.
Sefamerve Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Okur, kuruldukları 2012 yılından 2013’e 16 kat büyüme kaydederek geçiş yaptıklarını belirtirken, 2014’ün kendileri için öğrenme yılı olduğunu söyledi ve ilgili yıl yüzde 70 büyümeye imza attıklarının altını çizdi. “2015’te önceki yıla göre yüzde 50 büyüyeceğiz” diyen Okur “ Geçen sene 60 milyon lira ciro sağladık. Bu yıl 120 milyon lira hedefimiz var. Amerika ve Uzakdoğu başta olmak üzere ekstra pazarlara açılım yapmak istiyoruz. Hollanda’da ve Kuzey Afrika’da Fas’ta ofisimiz mevcut. 52 ülkeye dokunduk ve tesirimizi, ağırlığımızı daha çok hissettireceğiz” yorumunu yaptı.
TESETTÜRLÜ SPORCULARA SPONSOR OLDU
Kadının dini hassasiyetlerini göz ardı etmeden, sektörde beklentiye karşılık verdiklerini belirten Okur, “ Tesettürde çok hassasız. Ürünlerimizde yabancı modeller kullanmıyoruz. Baş, boyun ve saç telinin görünmemesine gayret ediyoruz. İlk kadın 1900'de olimpiyata katıldı. İlk tesettürlü kadın ise olimpiyatlara 2004’te girdi. Bilincin oluşması için 100 yıl geçti. Rio’da düzenlenecek 2016 olimpiyatlarında tesettürlü sporculara tasarımımızla sponsor olacağız. Bir halterci, bir kaleci, bir atlet ve tekvandocuya, toplamda 17 sporcuya destek vereceğiz. Bosnalı bir kızımızın en kısa zamanda baskette tesettür konusunda FIBA’yı dize getireceğine inancımız ise tam” dedi.
GLOBAL MARKA OLMAK GEREK
Muhafazakar giyimde global bir marka olmadığını, bu boşluğu doldurmak için gayret gösterdiklerini belirten Okur, “ Markamızı globalde yükseltmek istiyoruz. Türkiye açısından ihracat önemli olduğu gibi ülke tanıtımına da katkı elzem. 3 yıl içerisinde 1 milyar dolarlık ciro beklentimiz bu düşüncenin ürünü” dedi. Mağazacılığa adım atmadıklarını, hedef kitlelerinin gelişen pazarlarda yer aldığını vurgulayan Okur, bu bölgelerde online açıdan gerek ödeme sistemleri gerekse kargo operasyonu yönünden daha aktif olmanın önemli olduğuna atıf yaptı.
52 ÜLKEYE DOKUNDUK
“52 ülkeye dokunduk. Önümüzdeki bariyerleri aşmak istiyoruz” diyen Okur, “ 18-35 yaş arasına hitap ediyoruz. Sokakta satılan ürünü satmıyoruz. Ürünler üzerinde kendi kriterimizi uyguluyoruz. 105 cm’lik eteği yaptığımız gibi, tesettürlü ergonomik boneyi devreye soktuğumuz gibi kendi inovasyonumuzu yansıtıyoruz. Avrupa’da özellikle Fransa çok ilgi gösteriyor. Farklı ürün gamımız var. Tesettürü yaşayan birisinin bakış açısıyla ürünlere canlılık veriyoruz. Sırf ticari olarak bakmıyor, kadınların kendilerini tesettürde suçlu hissetmeyecekleri bir ürün sunumuyla hareket ediyoruz. Tesettür sadece giyim değil bir duruştur.” değerlendirmesini yaptı.
10 BİN FARKLI ÜRÜN GAMI
“Türkiye’de karlı ilk 3 şirketten biriyiz. 10 bin farklı ürünümüz var ve 55 kişilik ekibimizle önemli mesafeler aldık” diyen Mehmet Okur şunların altını çizdi: “ 4 modelimiz var. Ürün değişikliklerini belirliyor ve mankenlerimizde deniyoruz. Her gün 7 bin ürün girip çıkarken modellerimize güvenimizi tüketiciye yansıtıyoruz. Düzgün ve isabetli reklam, eleman ve ofis firmaları tetikleyen en önemli unsur. Bu doping ile İzmit Karamürsel'e yatırım yaptık. Lojistik merkezi planlıyoruz, arsasını aldık. Yatırımlarımız devam edecek. 2015 yaz ürünlerinin seçimi bitti bu haftadan itibaren ürünler gelmeye başladı. 10 bin ürünün 700 farklı modeli mevcut.”
OYA’NIN UMUDA YOLCULUĞU
Sefamerve’nin CEO’su, aynı zamanda kardeşi olan Oya Okur Erciyeş ile uyumlu bir ekip olduklarını, işe girerken Oya Hanım’ın kendisini tetiklediğini belirten Mehmet Okur, İzmit depreminden sonra kardeşinin hava değişikliği düşüncesiyle Kanada’ya giderek orada moda okumasının önemli bir kilometre taşı oluşturduğuna atıf yaptı. “Oya’nın umuda yolculuğu bizi bu noktaya getirdi” diyen Okur, “ Kardeşimin Kanada’da edindiği deneyim etkili oldu. Eşarp almak için 600 km yol katetmesi, Kendisine kıyafet bulamayınca modacı olması ayrı bir deneyim. Ben de bu işe para harcamak için girdim ve nasip oldu bu alanda ilerliyoruz” değerlendirmesini yaptı.
‘ASKIDA UMUT’ VE ‘DİZAYN AKADEMİ’ PROJESİ
Sosyal sorumluluk projelerinin kendileri için önemli olduğunu belirten Okur, “Askıda Umut çalışmasına öncülük ettik. Çalışanlara her ay bir gün ekstra izin veriyorum. Onlar da sosyal aktiviteye sahip çıkıyor. İhtiyaç sahiplerini belirliyor, katkı yapmak isteyenleri online sepete yönlendirerek katkı sunuyoruz. Ürünü seçip sepete atmak yeterli. Haziran’da proje start alacak ve katkı sunmak isteyenleri platformda buluşturacağız. ” dedi. 2016’da Dizayn Akademi’yi devreye sokacaklarını belirten Okur, muhafazakar kadınları dizayna yönlendireceklerini söyledi ve 61 ilde start verip, 40 tasarımcının görev alacağı çalışmada tasarımın nasıl yapılacağını, model tasarımının nasıl şekillendirileceğini göstereceklerinin altını çizdi
225 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
Sektördeki ürün kopyalamaya ilişkin değerlendirme yapan Okur, “Sosyal e- ticaret sitesiyiz. Keşke ürünlerimizi kopyalasalar da farkındalık oluştursalar. Böylelikle düzgün iş yapılmış olur. 225 milyar dolarlık muhafazakar bir pazar var ama global bir markamız yok. İnovatif ürünlere yönelim şart. 4.5 milyon kadın Facebook’ta bizle temas halinde, haftada 500 bin yorum yapıyorlar bu veriler azımsanamaz” dedi
AMERİKALILAR BİLE BİZİ TAKİP EDİYOR
Sefamerve’nin CEO’su Oya Okur Erciyeş, Kanada’ya yaptığı yolculuğa dikkat çekerken, “ Yurtdışında bir şeyi tasarlayıp dikmek çok zor. Kanada'da Hıristiyanlar dahi tarzımıza ilgi gösterdi. Burada aldığım moda eğitimi ve deneyimimi ürünlerimize yansıttık. Aylarca ekip olarak çalıştık, uyumadık . Şalda, ayakkabıda, elbise ve buluzda farklı ve uygun ürünü sunmak önemli. Kadınlar tek sezonu tek ürünle geçirmek zorunda değil artık. Kumaşa müdahale ederken bambaşka şekle büründürüyoruz. Ürünlerin yüzde ellisinde ise kendi etiketimiz var” dedi. Erciyeş, “ ABD’de bir etkinlikte Maryland Valisi’nin başdanışmanını eşi elinde resimle yanıma koşarak gelip tanışmak istedi. ‘Marka olarak burada sizin ürünleriniz mutlaka bulunmalı’ dedi. Bu motivasyon bizi global marka yapmakta etkili olacak” dedi.

