• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Hamilelikte yaşanan ayak şişlikleriyle nasıl mücadele edilir?

Hamilelik döneminde kadınların en çok şikayet ettiği konuların başında hiç kuşkusuz ayaklarında yaşadıkları şişlikler gelir. Peki, bu şişliklerden ve meydana getirdiği ağrılardan kurtulmak mümkün mü?

Yeniakit Publisher
2019-04-14 12:32:00 -
Hamilelikte yaşanan ayak şişlikleriyle nasıl mücadele edilir?

Gebelik ilk gününden son anına kadar güzel olduğu kadar yorucu bir süreçtir. Anne karnında büyüyen bebekle birlikte, kadınların vücutlarında birçok değişim yaşanır. Alınan kilolara bir de ayak numarasının büyümesi eklenir. Ayaklarda yaşanan şişlik sorunu hamile hanımlara bir hayli zorluk yaşatabilir. Doktorlar ayaklarda yaşanan şişme sorunu nedeniyle gebelerin tuz ve karbonhidrat tüketimlerini azaltmalarını önerir. Ancak bazı gebeler tuz tüketimini ne kadar azaltırsa azaltın ayaklarındaki şişlikten kurtulamıyor. Peki, bu ağrılarla başa çıkmanın bir yolu var mı?

1. Doğru ayakkabı seçimi

Hamileliğin ilk aylarında ani kilo alımı ayak yapısını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca hamilelik sırasında üretilen bin hormon ayak ve bacaklarda ağrıların yaşanmasına neden olabilir. Ayak ağrılarından kurtulmak için ortopedik ayakkabıların yanı sıra tabanlık kullanmak son derece önemli. Bu basit önlem en azından ayaklarınızın yürüyüşlerde çok fazla sızlamasının önüne geçecektir.

2. Uzun süre ayakta kalınmamalı

Bebek büyüdükçe annenin vücudundaki ödem artar. Bu nedenle anne adayları uzun süre ayakta kalmamalı. Aynı şekilde gebeler saatler boyunca oturmamalı. Gün sonuna doğru anne adayının ayakları şişmeye başlar. Bu nedenle ayakkabılar ortopedik bile olsa ayakları sıkar. Bu nedenle ayakkabı tercih ederken ayağınıza bir numara büyük olanlardan almanız daha iyi olacaktır.

3. Topuk ağrısına çözüm

Anne adayları doğru ayakkabı tercih etmiş olsalar bile topuklarında hafif sızılar hissedebilir. Bunun için ayağınıza bir soda şişesi alın ve yavaş yavaş ayaklarınızı ileri geri hareket ettirin. 30'ar saniye iki ayağınıza uyguladığınız bu yöntem sizi bir hayli rahatlatacaktır.

4. Ayak maskesi

Hormonel değişiklikler cildin elastikiyetinin kaybetmesine neden olur. Bu nedenle özellikle topuklarda derin çatlarlar oluşabilir. Bu nedenle bitkisel ayak maskeleri sorununuzun azalmasına yardımcı olacaktır.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23