Çınar Koleji tarafından7 Mayıs Perşembe günü Çınar Kongre Merkezi’nde e-Mutluluk üzerine düzenlenecek olan panelde “Mutluluk Arayışı ve Teknoloji Bağımlılığı” çerçevesinde “Teknolojinin Çocuklar ve Aileler Üzerindeki Yansımaları” konusu üzerinde konuşulacak.
Teknoloji ürünlerinin son zamanlarda yoğun bir şekilde yaşamımıza girmesi bazı sorunlara sebep oluyor. Bununla birlikte sosyal ağların aşırı kullanımı bağımlılıkla gündeme geliyor. Bağımlılık tartışmaları, bireyin sanal ortamda sağladığı doyumdan yeni bir mutluluk algısına kadar geniş bir eksende yaşamımızda yer alıyor.
Teknoloji bağımlılığının beyin yapısına etkilerinin, psikolojik süreçlerdeki değişimleriyle birlikte teknolojinin eğitimde bilinçli kullanımının konuşulacağı ve Doç. Dr. Osman Tolga Arıcak’ın moderatörlüğünde gerçekleşecek panelde birbirinden değerli panelistler yer alacaklar.
Panelistler arasında;
o “Teknoloji: Yerinde, Yeterince” başlıklı sunumuyla Yrd. Doç. Dr. M. Akif Seylan,
o "Teknoloji ve Eğitim İlişkisi/Teknoloji Eğitimin Neresinde?" başlıklı sunumuyla Doç. Dr. Osman Tolga Arıcak,
o “Elektromanyetik Dalgaların Beyin Üzerindeki Etkileri” başlıklı sunumuyla Tıbbi Fizik Uzm. Dr. Ali Hikmet Eriş,
o “Vaka Sunumu”yla Siber Soruşturmacı Mehmet İnce ve
o “Bir Avunma Aracı Olarak E-Mutluluk ve Benlik Üzerindeki Etkileri” başlıklı sunumuylaUzm. Psikolojik Danışman Bayram Ayaz yer alıyor.
Program 7 Mayıs Perşembe günü Çınar Kongre Merkezi’nde (Başakşehir) 18.30’da kokteyl ve 19.00’da Çınar Koleji Kurucu Temsilcisi Veysel Kafalı’nın “Açılış Konuşması”yla başlayarak, panelistlerin sunumlarının ardından “Genel Değerlendirme”yle son bulacak.
Yrd. Doç. Dr. M. Akif Seylan’ın şu sözleri panelin önemini bir kez daha ön plana çıkarıyor;
"Eğitim ve teknoloji ilişkisi bağlamında yapılan çalışmalar, teknolojinin okullarımız için bir araç olmaktan çıkıp amaç haline geldiğini düşündürmeye başladı. Son yıllarda öyle bir atmosfer yaratıldı ki, teknoloji bir araç mı yoksa amaç mı sorusunu sormadan edemez duruma geldik. Eğitim-öğretim kurumları eğitimlerinin kalitesini, okullarındaki akıllı tahta sayısı ve tablet bilgisayar dağıtımlarıyla ilişkilendirmeye başladı. Sonuç; okullar artık bir silikon çöplüğüne dönüşmeye başladı. Öğrenciler daha iyi mi öğreniyor? Daha mı fazla proje üretiyorlar? Ulusal eğitim sistemimizin hedeflediği insan tipi daha mı iyi yetişiyor? Çocuk ve gençler daha bilimsel ve yaratıcı düşünebiliyor mu? İnsani değerler daha iyi mi kazandırılıyor? Tüm eğitimcileri bu sorular üzerinde düşünmeye davet ediyorum.
Çınar Koleji, 20 yıllık tecrübesi ile Başakşehir, Büyükçekmece, Çekmeköy, Malatya Kampüsleri ve Bahçelievler’deki Anaokulu ile binlerce öğrenciye eğitim hizmeti veriyor. Dünya vizyonuna sahip başarılı ve erdemli nesiller yetiştiren Çınar Koleji, Dünya Standartlarında Yabancı Dil Eğitimi, Nitelikli Akademik Eğitim, kapsamlı Değerler Eğitimi, Türkiye’nin İlk Yaşam Becerileri Merkezi ve LYS – TEOG’daki üstün başarıları ile dikkat çekiyor.