• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Devrim yaptık

Yeniakit Publisher
2015-05-17 07:57:00 - 2015-05-17 01:29:08
Devrim yaptık

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, sağlıkta yapılan devrimi gazetemiz Akit’e anlattı. Müezzinoğlu, vatandaşların sağlık hizmetlerinden hızlı ve güvenli şekilde faydalandığını belirterek çarpıcı bilgiler paylaştı.

MUHAMMET KUTLU / ANKARA - Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Türkiye’ye sağlıkta çağ atlatan başarılı hizmetlerine ekledikleri yeni uygulamalar hakkında açıklamalarda bulundu. Bakan Müezzinoğlu, vatandaşların sağlık hizmetlerinden hızlı ve güvenli şekilde faydalandığını, ülkemize tüm dünyadan tedavi olmak için insanların geldiğini vurguladı. Vatandaşlarımızın sağlık kuruluşlarında randevulu olarak muayene olma oranının yüzde 38’i geçtiğini belirten Müezzinoğlu, hastane randevu sistemini 81 ilde uyguladıklarını söyledi.

1 HAFTADA 2 MİLYON RANDEVU

Müezzinoğlu, telefonla randevu sistemiyle ilgili şu bilgileri verdi: “2010 yılından beri ALO 182 Çağrı Merkezi’nden, 2011’den beri de internetten randevu alınabiliyor. MHRS’de 3 bin 300 personelimiz çalışıyor. Günde ortalama 410 bin randevunun verildiği sistemde riskli gebeler ile 65 yaş üstü ve engelli hastalarımıza öncelik tanıyoruz. Son 1 haftada yaklaşık 2 milyon randevu verildi. Bunun yüzde 65’i ALO 182 hattından, yüzde 28’i internetten, yüzde 4’ü mobil cihazlardan, yüzde 3’ü ise hastanelerden alındı. Önümüzdeki dönemde MHRS’ye ayrılan muayene kontenjanını artırmayı ve yabancı dil desteği sağlamayı hedefliyoruz.”

DEVRİM GİBİ YENİLİK: E-NABIZ SİSTEMİ

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Sağlık Bakanlığı tarafından başlatılan e-nabız sistemiyle kişilerin tüm bilgilerinin artık cep telefonlarında olacağını belirtti. Müezzinoğlu, “Yeni getirdiğimiz yapıda e-nabız, yani kişinin sağlıkla ilgili tüm verileri akıllı telefonunda var. Hangi tarihte nerede MR çektirmiş, hangi laboratuvarda tahlil yaptırmış, tüm bilgiler kendisinde mevcut” diye konuştu. Müezzinoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Düşünsenize Amerika’da rahatsız oldu. 4 yıldır diyabet hastası, diyabet ile ilgili kullandığı ilaçlar, aldığı tedavi hizmetleri bütün hepsini yanında taşıyacak. Bu çok önemli.”

‘SAĞLIKTA ENGELSİZ HİZMET' PROJESİ HAYATA GEÇİRİLDİ

İşitme engelli bireylerin en büyük sorununun iletişim güçlüğü olduğunu vurgulayan Bakan Müezzinoğlu, “Sağlık Bakanlığı olarak buradan hareketle sağlık hizmetlerinde engelleri kaldırma adına Sağlıkta Engelsiz Hizmet projesini başlattık” diye konuştu. “Acil bir sağlık sorununda konuşamadığı için 112’ye ulaşamayan işitme engelliler için geliştirdiğimiz mobil uygulama ile artık işitme engelliler Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi’ne (ESİM) kolay bir şekilde ulaşabiliyor” diyen Müezzinoğlu, iletişim sorununun ortadan kaldırılarak, konumu ve durumu belirlenen hastanın yanına hızlı şekilde ulaşıldığını kaydetti.

HER AN ÜCRETSİZ 112 ACİL HİZMETİ

Türkiye’nin en büyük atılımı gerçekleştirdiği alanlardan biri olan acil sağlık ve ambulans hizmetlerine de değinen Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu şu bilgileri verdi: “2002’de 481 olan istasyon sayımızı 4 bin 468’e yükselttik. Kara ambulansı sayımız ise 614’tü, şimdi ise 112 acil hizmetini karada, denizde, havada her türlü iklim koşulunda kesintisiz ve ücretsiz olarak veriyoruz. Yurdumuzun her köşesinde 4 bin 468 kara, 17 helikopter, 3 uçak, 6 deniz ambulansımızla hizmet veriyoruz. Hepsi bu kadar da değil. 292 kar paletli, 20 kar üstü, 91 yoğun bakım-obez, 60 motosiklet ve 64 adet 4 sedyeli ambulansımız da vatandaşımızın hizmetinde.”Yeni Akit

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23