• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Çözüm’den dört dörtlük okullar

Yeniakit Publisher
2015-04-29 14:20:00 -
Çözüm’den dört dörtlük okullar

Çözüm Eğitim Kurumları’ndaki öğrencilerin yeni dönemde bilgiyle yıldızlaşması için hazırlıklar tamamlanmak üzere.

Mehmet UFUK  - ‘Bilgi ile yıldızlaşan nesiller’ sloganıyla 1997 yılından bugüne yayıncılık ve dershanecilik alanındaki birikimiyle tanınan Çözüm Eğitim Kurumları, yeni eğitim öğretim yılına 5 kolej ve 70’in üzerinde dönüşüm okulu anlaşması yaparak hazırlanıyor.  Ankara Keçiören’de inşaatı devam eden 14 bin metrekarelik kapalı alana sahip olacak devasa bir kampüse de imza atan Kurumun eğitim dünyasına kattığı değer ve hedeflerini Çözüm Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öztürk, editörümüz Mehmet Ufuk’a anlattı.
’’İnovasyon lideri olan Çözüm Eğitim Kurumları, ilk akıllı tahta eğitim sistemini ülkemize getiren kurumdur’’ diyen Öztürk, ‘’Çek kopar yaprak testleri, bilgibenim digital eğitim platformu gibi öğrencilerimizin bilgiyle donatılmasına vesile olan birçok yeniliğe imza attık.  Verimli eğitim ortamı, bilimsel rehberlik hizmetleri,  güçlü yayın desteği,  yenilikçi, dinamik ve rekabetçi eğitim anlayışımız ile öğrencilerimizin gözünde gelecek günleri kaygı olmaktan çıkarıyoruz’’ mesajı veriyor.  Öztürk, bu yıl dört kurumunda iki bin öğrenci kapasitesi ile faaliyette olan Çözüm’ün önümüzdeki yıla 30 bin öğrenci kapasitesiyle girmeyi hedeflediklerini söyledi. Osman Öztürk’ün dikkat çekici diğer açıklamaları ise şöyle:

Kadrolarımız Yenilikçi

Yenilikçi, çağa uyum sağlamış, rakiplerini sürekli takip eden, bulduğu doğru cevapları hayata geçirmek adına gerekeni yapan, danışma, fikir alma alışkanlığı olan eğitim kadromuz  huzurlu bir ortamda işinin sahibi olarak çalışma hedefi olan arkadaşlardan oluşuyor.

Yüksek Başarı ve Burs

2014 yılı üniversite sınavlarında çocuklarımızı arzu ettikleri üniversitelere yerleştirme oranımız yüzde 89 olarak gerçekleşti. Her öğretim yılı ortasında kendi öğrencilerimizin de katıldığı sınavlarda başarı gösteren ilkokul, ortaokul, Anadolu Lisesi, Temel Lise öğrencilerimiz yüzde 10 ile yüzde 100 arasında değişik oranlarda burs veriyoruz. Ayrıca TEOG ve diğer resmi sınavlarda elde edilen başarıya göre öğrencilerimizi destekliyoruz.



Hayatı Yorumlama Dönemi

Çözüm ailesi olarak liseleri “Hayatı Yorumlama” dönemi olarak tanımlıyor, eğitim yaklaşımımızı ve ortamlarımızı buna göre tasarlıyoruz. Temel liselerimizde tekli ve ikili eğitim imkânı yanında 11. ve 12. sınıflarda alana göre ders alternatifleri sunuyoruz. Sınıfları buna göre oluşturuyoruz. “Hayatı Yorumlama” dönemi, çocuklarımızın artık geleceklerine karar verdikleri dönemdir. Rehberlik hizmetleri, derslerimiz, digital uygulamalarımız, yayınlarımız, sınavlarımız, dil eğitimlerimiz bunu destekler niteliktedir. Akademik olarak bu derece yatırım yaptığımız liselerimizi, öğrencilerimizin seçebileceği ve rahatlıkla eğitim alabilecekleri müfredatı, soru çözüm, etüt saatleri ile haftalık 50 saati bulan ders ve çalışma saat sayısı ile sınavlara hazırlık eğitimini yüzde 100 oranında başarmayı hedefliyoruz. Dönüşüm okullarımızda ‘Dört Dörtlük Okul’ konseptimiz akademik başarı, disiplinli eğitim anlayışı, sosyal kültürel aktiviteler ve dil programları hedeflerinden oluşmaktadır.

Makul Fiyatlar

Çözüm Eğitim Kurumları ülkemizin hemen hemen her noktasında her türlü bütçeye uygun fiyatlarıyla hizmet vermektedir. Ayrıca erken kayıt, başarı, kardeş, peşin ödeme gibi indirim hakları vermektedir. Dönüşüm okullarımızda özellikle gelir durumu düşük yörelerimizde 5 bin liradan başlayan okul fiyatlarımız azami 13 bin liraya kadar çıkıyor.

Erken Kayıt Fırsatı

Erken kayıt için şubelerimizin kayıt fiyatları üzerinden Ocak ayından başlamak üzere Eylül ayına kadar değişen oranlarda erken kayıt indirimi bulunmaktadır. Bu indirim Ocak ayında % 15 iken Haziran ayına gelindiğinde %4 olmaktadır.

Yetkim Olsaydı…

Osman Öztürk, Milli Eğitim politikaları açısından size imkân verilse ilk adımda ele almak istediğiniz 3 konuyu sıralar mısınız’ sorumuza şöyle cevap verdi: ’’Özel okulculuğun en az yüzde 15 düzeyine ulaşmasını sağlayacak tedbirleri almak; öğrencilerimizin yeteneklerini keşfetmeye yönelik programlar geliştirmek, spor, sanat, müzik ve dil yeteneklerinin gelişmesine yatırım yapmak; sınav sistemini ve üniversite yerleştirme sistemini tamamen yetenek ve ilgiye göre planlayıp uygulamak isterdim.’’

Veli ve Öğrenci Dostu Kurumuz    

Son bir yıl içinde eğitim ve öğretim hayatında birçok yeni düzenlemenin yapıldığına dikkat çeken Öztürk, ‘’Yapılan düzenlemelerden kurumlar, veliler, öğrenciler ve dolayısı ile toplumun her kesimi ister istemez etkilenmiştir. Bizim kurum olarak vaadimiz düzenlemeler ve piyasa hareketleri her ne olursa olsun kurumumuz veli ve öğrenci dostu kurum olmaya devam edecektir. Gençlerimizin ve dolayısı ile gelecek nesillerimizin en arzu edilen seviyede yetiştirilmesine olan katkımız bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da devam edecektir’’ mesajı veriyor.

4 Cepheden Dershanelerin Dönüşümü

Öğrenci cephesi:

Öğrenciler devlet okullarındaki memnuniyetsizliklerini bu okul türlerinde memnuniyete dönüştüreceklerdir. Çünkü artık bir öğrenci değil, bir müşteri hâline geleceklerdir. Hem okul hem de sınavlara hazırlıkla beraber hayatlarının uyku hariç tamamını sürdürdükleri farklı farklı eğitim ve öğretim ortamlarından sıyrılıp tek bir okula kavuşacak ve bütün ihtiyaçlarını özel okul ilgisi ve memnuniyet odaklılığı ile bu okul türlerinden karşılamış olacaklardır. Sosyal etkinlikler düzenleyecek, ilgi ve disiplin anlamında aradıklarını bulmuş olacaklardır. Kısaca asgari fiziki şartlar olmasına rağmen ilgi, ders ve diğer etkinliklerin yoğunluğu, rehberlik ve özel okul dokunuşu ile öğrenciler daha mutlu olacaklardır.

 Veli cephesi:    

Veliler, çocuklarının sınav sonuçlarına ve başarı durumlarına göre farklı farklı ve istemedikleri okulları değil, beğendikleri okulları seçme özgürlüğüne kavuşacaktır. Bazı okullarda ortalama sınıf mevcudunun 40-50 olduğu düşünülürse maksimum 24 kişilik ve nezih sınıflara kavuşacaklardır. Bütçesizlikten yakıtını alamayan, temizliğini yapamayan okullardan ziyade konforlu okul ortamına kavuşmuş olacaklardır. Performans ölçümü ve memnuniyet anketleri yapılmayan okullardan kurtulup her şeyin sorgulanıp denetlendiği ve neticede öğrenci memnuniyetinin hedeflendiği okullara kavuşmuş olacaklardır.

Dershaneciler (Yatırımcılar) Cephesi:

Öncelikle milyonlarca lira harcanarak sahip olunan bir özel okula asgari şartlarda sahip olacaklardır. Öğretmenler için zorlu ekonomik koşullar biraz daha düzelecektir. Öğretmenlerin ve kurum sahiplerinin prestijleri artacaktır. Bir kurum kültürü hâkim olacaktır. Öğretmenler,  artık gerçek mesleklerine yani eğitime dönme fırsatı bulacaklardır. Saygınlıkları daha yüksek olacaktır. Kurumlar her sene öğrenci kaygısı ile aynı stresleri yaşamayacak; artık daha düşük kontenjanla, daha iyi ücretlerle daha kaliteli hizmet üretecek ve aynı kârı elde edeceklerdir. İnsanları eğiterek onlara gerçek anlamda hizmet etmenin mutluluğunu yaşayacaklardır. Hizmet yarışında gerçek rekabeti öğrenecek ve daha birçok pozitif yansımaları süreç içinde göreceklerdir.

Devlet Cephesi:

Devlet, belki de çok inanmayarak attığı bu adımdan süreç içerisinde mutlu olacaktır. Avrupa ülkelerinde yüzde 15 seviyelerinde olan ve devletin her anlamda desteklediği özel okullar, ülkemizde maalesef bu yıla kadar pek destek görmemiştir. Hatta bu okullar riskli görülmüştür diyebiliriz. Desteklerle beraber önümüzdeki 4 yılda sektörün yüzde 8 civarında büyüklüğe ulaşmış olması muhtemeldir. Bu iyi bir gelişmedir ve bizi ülke olarak gelişmiş ülkeler seviyesine yaklaştıracaktır. Dönüşüm okulları, bir nevi devletin de özel sektörü görmesine fırsat tanıyacak önemli bir okul türüdür.

Çözüm Eğitim Kurumları - KÜNYE

Okulun adı: Çözüm Eğitim Kurumları

Kuruluş yılı:  1997

Sahibi:  Osman ÖZTÜRK (Yönetim Kurulu Başkanı)

Merkez Şube: Ostim - Ankara

Şubelerinin bulunduğu semtler: İstanbul ( Gaziosmanpaşa, Kağıthane 2 şube, Küçükçekmece, Kartal, Kadıköy, Pendik, Sultangazi), Rize (Pazar), Yozgat 2 şube, Adana 3 şube, Batman (2 şube), Ankara (Elvankent, Kızılay, Batıkent, Sincan, Kızılay, Keçiören), Aydın (Merkez, Çine, Söke), Mersin (Erdemli), Kocaeli (Merkez, Darıca, Gebze),  Antalya (Merkez, Serik, Manavgat), Nevşehir, Mardin (Kızıltepe), Diyarbakır (2 şube), Kars, Muğla (Ortaca), Denizli, Eskişehir, İzmir (Çankaya, Selçuk, Seferihisar, Çiğli), Kahramanmaraş (Elbistan), Kırşehir, Afyon, Hatay (Merkez 2 şube, Samandağ 2 şube), Bursa (Osmangazi), Konya, Ağrı (Patnos), Samsun (Terme, Çarşamba), Adıyaman (Kahta), Osmaniye (Kadirli), Şanlıurfa, Kayseri ile prensipte anlaşılmış olan ve görüşmeleri devam eden 30 civarında kurum bulunmaktadır.

Öğrenci mevcudu: Türkiye geneli 15.000 -18.000 arası

Öğretmen sayısı: Türkiye geneli 1.500

Laboratuvar sayısı: Türkiye geneli 75

Burs imkânları: Özel okul bursluluk oranları nispetinde tüm okul kademelerinde minimum yüzde 3 burslu öğrenci bulunuyor. Ayrıca, bursluluk sınavlarında alınan puanlarla TEOG, DPY sınav puanlarına göre yüzde 10 ile yüzde 100 arasında bursluluk hakkı veriliyor.
Yeni Akit Gazetesi

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23