• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Bim'in enerjisi güneşten

Yeniakit Publisher
2020-06-23 14:30:00 -

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
Bim'in enerjisi güneşten

Perakende sektörünün lideri BİM (BİM Birleşik Mağazalar A.Ş.)karbon ayak izini azaltmak yönünde örnek bir adım attı.

BİM depolarında kullanılan enerjinin çok büyük kısmı güneş enerjisinden sağlanacak. Hiçbir şekilde arsa veya arazi işgal etmeden, depoların çatılarına kurulacak GES sistemi ile güneş enerjisi üretilecek. Bunun ilk uygulaması BİM’in Batman deposunda gerçekleştirildi. Depo çatısının %30’luk bölümü kullanılarak depo enerji gereksiniminin %70’i buradan karşılanıyor. Batman depo çatısının tamamından enerji alınması sağlandığında bölge mağazalarının da enerji ihtiyacı karşılanabilecek. Bunun gerçekleşmesi için ilgili otoritelerle görüşmeler devam ediyor.Yurt genelindeki diğer depolarda da projeler tamamlandıkça güneş enerjisi devreye alınacak.

Çevrenin korunmasına önemli katkı

BİM bu projeyle hem karbon ayak izini azaltarak çevreyi koruyor, hem de ülke ekonomisine katkı yapıyor. Batman’daki uygulamayla karbon salınımında yılda 287,621 ton azalma olacağı veetkinin 4.600’den fazla ağaç kazanımına denk düşeceği ölçülüyor.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

...

Elektrik ucuz olsa karbon mu dinler şirket.? Elektrik faturasını ödeyemeyenlere kredi başladı ya..?
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23