Amerikalıların yarısı İran’la savaş bekliyor
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Yapılan anket çalışmasına göre, ABD’li yetişkinlerin yüzde 51’i, ülkelerinin önümüzdeki birkaç sene içinde İran’la savaşa gireceğini düşünüyor.
Münübe Yılmaz
ABD ve İran arasındaki gerilim günden güne artarken, Amerikalıların algısını ölçen önemli bir anket çalışması yapıldı. Reuters ile araştırma şirketi Ipsos’un açıkladığı anket, Amerikalıların, İran’ın ABD için güvenlik tehdidi olması konusunda geçtiğimiz yıla göre çok daha endişeli olduğunu ortaya koydu. 17-20 Mayıs tarihlerinde bin 7 yetişkinin katılımıyla yapılan ve sonuçları önceki gün açıklanan online ankete göre, ABD’li yetişkinlerin yüzde 51’i, ülkelerinin önümüzdeki birkaç sene içinde İran’la savaşa gireceğini düşünüyor. Ankete katılanların yüzde 53’ü İran’ı ya “ciddi” ya da “eli kulağında” bir tehdit olarak görmesine rağmen, yüzde 60 oranında bir çoğunluk ABD’nin İran’a bir saldırı düzenlemesine karşı çıkıyor. Ankete katılanların yüzde 49’u Trump’ın İran politikasını onaylamazken, yüzde 39’u destek veriyor.
