• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Açma-kapama kazığına son!

Yeniakit Publisher
2015-01-20 08:47:00 -
Açma-kapama kazığına son!

Abonenin faturasını bir gün geciktirdiği anda kapatan ve aboneyi mağdur eden işletmelerin alarak resmen vurgun yaptığı o açma-kapama ücreti alma uygulaması sona eriyor. .

Tüketici Kanunu’nun uygulama yöntemlerini gösteren yönetmelikler büyük ölçüde tamamlandı. 23 yönetmelikten 19’u tamamlanırken iki yönetmelik Başbakanlığa gönderildi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın 2 yönetmeliği daha tamamlanmasıyla birlikte 77 milyon için ‘Tüketici Devrimi’ tam olarak başlayacak. Kısa süre içerisinde yayımlanacak son dört yönetmelik konut finansmanı, abonelik sözleşmeleri, tüketici kredisi ve finansal hizmetlerle ilgili önemli konuları kapsıyor.
 
ABONE İÇİN ÖNEMLİ ADIM
 
Buna göre abonelik sözleşmelerinde (elektrik, su, doğalgaz, telefon) faturanın zamanında ödenmemesi durumunda tüketiciden gecikme faizi dışında ücret, tazminat ve benzeri adlarla herhangi bir bedel alınamayacak. Tüketicinin kredi itibarının değerlendirilmesi sonucunun olumsuz olması halinde kredi verenin tüketiciyi ücretsiz olarak bilgilendirmesi gerekiyor. Tüketici, on dört gün içinde cayma hakkına sahip hale gelirken, kredi borcunu erken ödemesi halinde faiz ve diğer unsurlarda indirim yapılacak.
 
CAYMA HAKKI 14 GÜN OLACAK
 
Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ne göre kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak en az on iki punto büyüklüğünde, açık, sade, anlaşılabilir ve okunabilir bir şekilde sağlayıcı tarafından yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı vasıtasıyla tüketicinin bilgilendirilmesi zorunlu. Tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahip. Tüketici, sözleşmeyi sona erdirmek için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem kullanmak zorunda bırakılamayacak.
 
SÜRPRİZ ÜCRETLER BİTTİ
 
Abonelik sözleşmeleri yönetmeliği taslağında yer alan bilgilere göre hizmete ilişkin ücretlendirme hizmetin tüketiciye fiilen sunulmasıyla başlayacak. Sağlayıcı sunmadığı hizmetin bedelini tüketiciden talep edemiyor. Satıcı veya sağlayıcı, mücbir sebepler dışında herhangi bir nedenle mal veya hizmet sunumunu durduracak olması halinde, bu durumun başlangıç ve bitiş tarihini en az üç gün öncesinden tüketiciye bildirmekle yükümlü. Ödeme bildirimi ise son ödeme tarihinden en az 14 gün önce tüketiciye tebliğ edilecek.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23