• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Şekerdeki tezgâh ithalat kartıyla bozuldu

Sebze ve meyve fiyatları üzerinden kış boyunca çiftçi üretemiyor, tarım bitti yaygarası koparan zillet paydaşları, fiyatların normal seyrine oturmasıyla sessizliğe gömülürken şer şebekelerinin, son oyunu şeker tezgahı oldu. Stoklarda yarım milyon tonluk şeker olmasına, şeker pancarında Türkiye dünyanın 5’inci ülkesi olmasına rağmen yurtdışında tonu 600 dolara satılan şekerin fiyatı ülkemizde 1.200 dolara yükseltildi. Hükümetin ithalat kartı vurguncuların tezgahını bozdu. Hem bir günde yüzde 17’lik indirim uyguladılar, hem de ürünleri depolardan çıkararak raflara yerleştirmeye başladılar.

60 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Albayrak

Tane kıcıkırık marketi nerdeyse bir yıldır yola getiremeyen halkı saf gariban milleti aha bugun aha yarın dıye dıye oyalayan 20 yıldır hâl yasasını cıkartamayan İşciden kucuk esnaftan 1kurus vergisi kalsa bile alan ama konu holdinglere yandaşlara Özel vergi affı çıkaran futbol kulüplerinin vergi borcunu silen kiracıları ev sahibi ve emlakcılara ezdiren... Sagolsun tarım ve hayvancılık ulkesinde et sut ve diger gıdaları artık rüyasında bile goremeyen ve surekli bizi kıskanıp duran Avrupa ulkelerinin onunde ferah bır yasam saglatan buyuklerimize minnet borçluyum sandıkta bende sizi kıskanıp koruyup Bağrıma basacam her vatandaş gibi...
  • 4 Yıl Önce

sahildeki bilge

sayın akit ailesi, bu başlık hiç olmadı. ithalatı teşvik eder gibi yazmanız bu ülkenin çiftçisini yaralar.  
  • 4 Yıl Önce

Altar

Akit: seker fabrikalarına ne oldu, pancar üretimi ne durumda-bunlari yazda milli oldugunu anlayalim, ithalatla bu isi açıklaman biraz pis kokuyor...
  • 4 Yıl Önce

Dogru soyleyen adam

Çiftçiyi bitirmek mi tezgah bozmak. ... Türk çiftçisi ise üretim yapması engelliyor. Bu kadar insan ne yiyecek nasıl geçinecek... Doymadılar, ama toprak doyuracak hepsini. Olan gariban çiftçiye.
  • 4 Yıl Önce

Mesut SARP

Piyasada üretilen şeker talebin üstünde olaydı, o fiyat öyle yükselemez. Fiyat eğer uçuruma bi lafla düşerse bilin ki tekrar yükselecek. Çare daha fazla üretmek ve şeker fabrikalarını satmamak ve kapatmamaktan geçer.
  • 4 Yıl Önce

Mustafa Mankaloğlu

Şeker fabrikalarını Özelleştirirseniz olacağı budur.
  • 4 Yıl Önce

Xyz

İthal yerine şeker üretimi kotası kaldırılsın üretim artsın 50 kg cuval 200 TL ye insin
  • 4 Yıl Önce

Mehmet

Hayelle yaşar hale geldik.
  • 4 Yıl Önce

MazlumNefes

Burada devlet çok büyük taviz verdi. Şeker birden %100 zamandı. 
  • 4 Yıl Önce

MEMLEKETTE

PARAMI VARKİ İTHAL EDİYORUZ DİYEN AHMAĞI BAKAN YAPARSAN BU KAÇINJLMAZ SONUÇ CENNET MEMLEKETTE
  • 4 Yıl Önce

Volkan

Şeker pancarı üretimi Türkiyede yasaklanmalı çünkü şeker pancarınin üretiminde yüzlerce ton su kullanılıyor...Artık su kaynakları önem kazanıyor. Dışarıdan ithal edilerek ihtiyaç karşilanmali ki su kaynaklarımız azalmasin şekersiz yaşayabiliriz ama susuz asla.... şeker pancarı yerine katma değeri yüksek su ihtiyacı fazla olmayan bitkiler ekilmeli...
  • 4 Yıl Önce

KALIR

ASIL TEZGAH O FABRİKALARI ÖZELEŞTİRME ADI ALTINDA YANDAŞ YAMYAMLARA PEŞKEŞ ÇEKİLİP KAPATILMASI ASIL DEZGAH ŞEKER İTHALE EDİLMESİ KÜÇÜK KALIR
  • 4 Yıl Önce

Kutup

Bu ne utanmazlık. Önce seker üretimine kota uygula sonra şeker fabrikalarını yok et sonuçta fırlayan şeker fiyatını ithalat ile durdurmaya çalış. 
  • 4 Yıl Önce

DOBRACA

FAKİRİN FUKARANIN CEBİNDEKİ 3-5 KURUŞA GÖZ DİKEN ŞEREF YOKSUNLARI KİME HİZMET EDİYORSUNUZ  
  • 4 Yıl Önce

Yorum

Şeker pahalandı, piyasayı disipline etmesi gereken devlet bunu beceremeyince , yap ithalatı, fiyatlar düşsün, sonuç; çiftçi her geçen yıl daha da fakirleşsin , üretim düşsün… Aynı yöntem yıllardır, buğdayda , et de, hertürlü baklagilde , yağ ve yağlık tohumda yapıldı, yapılıyor, Devletin görevi değil mi piyasayı düzenleyip bu karaborsacılara imkan vermemek!! Şimdi ithalat yapmış olmayı başarı diye haber yapıyorsunuz…
  • 4 Yıl Önce

mahoaga

Darısı diğer ürünlerin de başına.  
  • 4 Yıl Önce

Aktolga

Ithalat yerine yerli seker pancar ekimini cogaltmalı.bir zqmanlar kotalar dusurulmustu uretimde .gilkoz surubundan ithalatin cogu belkide.
  • 4 Yıl Önce

Eminisiniz yani

Bize yansıtmadığını biliyorsunuzdur umarım
  • 4 Yıl Önce

Tik

Şeker fabrikalarını arsa parasına sat, şeker pancarına kota getir sonrada dövizle ithal et.. oyun bozmuş. Utanma uğramaz bazılarına !
  • 4 Yıl Önce

Seyfi göktaş

Ozel şirketler hainlik yapiyor derken albayraklarin şeker fabrikaları da dahilmi
  • 4 Yıl Önce

Mustafa

Hükmet için İşin tadı seçimleri kaybedince kaçacak görünen o ki bürokrasi kontrol edilemiyor
  • 4 Yıl Önce

Yavuz bey

Ithalat çözüm olmaz. Seker fabrikasını satarak bu işler yürür mü?
  • 4 Yıl Önce

Hauahshs

Bu haber bir harika dostum
  • 4 Yıl Önce

Putsavar

İthalat bir koz değildir. Hangi sektörde fiyat indirmek için ithalat yapıldıysa o sektör bitti. Devletin görevi itlalat yapıp rekabet etmek değil maddi olarak destekleyip fiyatı düşürmek ve üretimi teşvik etmektir. Günü kurtarıcı politikalar yüzünden Türkiye şu an bu durumda.
  • 4 Yıl Önce

bir

KÖYLÜLER, KÖYÜNÜZE gidin, eşim devamlı Reise kızıyor, köylülerişğehre getirtti diye, her gün bu cümleleri duymak zorunda kaldım.
  • 4 Yıl Önce

bir

Köylüler, köyüne gönderilsin, şeker pancarı ekmek üzere, köylüler, masa başı memur olamaz, köylerine gitsinler, Erdoğan ERDOĞAN niye bunları köyden getirtti, gidin KÖYÜNÜZE, Şehirde yaşamak sizin neyinize??? Kim yapacak ziraatçiliği
  • 4 Yıl Önce

Aci hayat

Bugun sok markette 5 kilo sekerin fiyati 115 TL oldugunu gordum Ay ben sok
  • 4 Yıl Önce

Harun

İnternete 4 gün önce 2 tane 5kg sipariş verdim ödeme alıp zam geldi diye iptal ettiler dün yarı fiyatına aldım.
  • 4 Yıl Önce

Para Babası

Güzelim toprakları verimli 4 mevsimin yaşandığı Allah ın nerdeyse her hikmeti sunduğu vatanımda şekeri elin gavurlarından ithal ederek mi büyük oyun bozuldu. Müslümanı dolandıran gene müslüman, Utanç kaynakları övünç olmuş, yalan konuşmaktan korkan kalmamış dostlar, kıyamet çok yakın müslümanın kıblesi ŞAŞMIŞ!!!!
  • 4 Yıl Önce

hacegan

tek suçlu yönetenler ?şekere konan pancar kotaları uzun zamandır şekere zam yapılmadı demeçleri daha ne sorumlu arıyoruz yönetenler? bunu bilmiyormu yoksa yine kandırıldıkmı nasıl idarecilerki her seferinde ya aldatılıyor yada kandırılıyor tıpkı 20 yıldır olduğu gibi amma biz artık kandırılan aldatılan istemiyoruz dik duracaz diklenlenmicez ama sözünüzden çıkmamayacağız nasıl ortaya karışık ama tersen tabii
  • 4 Yıl Önce

Reis Bozar

Her türlü oyunu Reis bozar. Tüm kaynaklar çeteye akar. Reis ve çetesi varken kimseye zırnık yok.
  • 4 Yıl Önce

ersan

ya akit alisveris yaptiginiz marketi pazari banada soyleyin fiyatlar nerde dustu domates hala 15 salatalik 8 kivircik 8 lira
  • 4 Yıl Önce

söz

bu milletin vergileriyle yapılmiş şeker fabrikalarını babanın malı gibi sattın şimdi şeker ithal ediyorsun bu millet seçimde bunun hesabını sana sormazmı
  • 4 Yıl Önce

Fatih

Seker fabrikalari satilirken belliydi
  • 4 Yıl Önce

Ahey

Özelleştirilen bu fahişçi şeker fabrikalarına karşı hükümet yeni şeker fabrikaları açsın bak bakalım fahiş fiyat kalıyormu
  • 4 Yıl Önce

bfd

olabilir.
  • 4 Yıl Önce

KOCAADAM

Türkçe konuşun ben anlamıyorum şekerin kilogramı kaç lira
  • 4 Yıl Önce

Taraflı

Rahmetli anam "Elden gelen öğün olmaz" derdi. Keşke biz üretsek, yerli ve milli şekerimiz, buğdayımız, yağımız vs. bize yetse de artsa. Üretmeyen devlet nasıl kalkınır? Yazık oldu satılan değerlerimize...
  • 4 Yıl Önce

Aşık dermani

Şekerin ve unun yagin ve diğer gıda fiyat artışlarına neden olan hükümettir petrolün fiyatına hergun zam yaparsanız milleti zamlarla buluşturup ucurdunuz petrole acımasızca yapılan zamların her sektöre etki yapıyor vicdanı olan kalmamış .
  • 4 Yıl Önce

sukru

Hükümet bu şerefsizlerle mücadelede yetersiz ve bilgisiz kalıyor. 
  • 4 Yıl Önce

TC Bursa

Onlarca şeker fabrikası ni satıp, ithalata muhtaç hâle getirenlerden bu millet hesap soracaktır. Özelleştirme adı altında ülkenin kazanımlarını satanları Allah hak ettiği şekilde muamele etsin inşallah.
  • 4 Yıl Önce

Dallı

KÖYDE BAKKALDA 5 KG 100 TL.NE O YANİ GEÇEN YIL ŞEKER PANCARLARINI ÇOKK ZAMLI MI ALDI ŞEKER FABRİKALARI
  • 4 Yıl Önce

Dostça

KDV indiriminden hemen sonra 1 kg küp şeker 7,40'a düştü. 2 gün sonra 11 lira olurken 1 ay sonra 21 lira oldu. Yani bir buçuk ayda 7,40 olan şeker 21 lira oldu..
  • 4 Yıl Önce

Hüseyin

Bazı firmalar daha önceden şeker almış, gemileri limana yanaşırken gümrük vergisi kalkmış, adamlar ne kadar şanslı
  • 4 Yıl Önce

diyarbakırlı

Stokçular şekerlerinde, kurbanlarında boğulsunlar. Kusura kalmasınlar bu bayram ne tatlı, ne ne kurbanlık alacağız. Malları boğazlarında kalsın. Aklı olan bu seneyi idare senesi olarak kanaat ederek yürütür.
  • 4 Yıl Önce

Vatandaş

Rafine şekerin fazla tüketilmesinin zararlarını bilmeyen var mı? Toplum sağlığı için şeker tüketimi azaltılmalı. Şekerli ürünlerin içindeki şeker oranlarına sınır getirilmeli. Sağlığa zararı daha da fazla olan bazı şeker ve ikâme cinslerinin, istisna bazı ürünler dışında kullanımı da yasaklanmalı. 200-300 sene önceye kadar rafine şeker mi vardı? İnsanlar meyve, pekmez, bal yiyorlardı. Pancarı, kamışı da abartmadan, mevsiminde tüketiyorlardı.
  • 4 Yıl Önce

Düşünüyorum da

1-Acaba fabrikalar 1 kg şekeri kaça malediyorlar ? Ülkemizde 2021 den bu yana elektrik, petrol , işçi maliyetleri Devletin aldığı vergiler % kaç arttı ? Bunları hesaplamak gerekirse 2- Devlet şu anda şeker üretiyor mu ? Çünkü fabrikalar özelleştirilmiş Ancak dışarıdan ithal ederek rekabet oluşturabiliyor Vb sorular çok. Tezgah demek pek isabetli yorum değil gibi görünüyor
  • 4 Yıl Önce

arda

şeker fabrikalarını özelleştirip peşkeş çektiler sonra şeker tezgahı ithalat kartıyla bozuldu diye iktidarı aklamaya çalışın. Allahtan korkmazlar bre zalimler bu hale gelmesini kim sağladı...
  • 4 Yıl Önce

Hasan Bal

Yersen vatandaş şekeri de ithal ediyoruz diyemiyorlar bunu uydurdular Avrupa kıskanma bizi
  • 4 Yıl Önce

Arkadaş

Kanaatkar olalım aç gözlü olmayalım
  • 4 Yıl Önce

hani yerli ve milliydik

türkiye şeker fabrikalarını haraç mezat satacaksın! sonra pancar üreten çifçiyi sersefil, perperişan edeceksin, ülkeyi ithalata mecbur bırakacaksın!? sonra oturup yerliyiz-milliyiz nutukları atacaksın? vay be!
  • 4 Yıl Önce

Mustafa

Şeker fabrikalarını satarsan, piyasada dengeleyici rol oynayamazsan olacağı budur.
  • 4 Yıl Önce

Turgay

Tezgah bozmak bizim işimiz Bozamiyacagimiz tezgah yok evelallah
  • 4 Yıl Önce

Çetin Uzuntepe

Birde binicilere beş sene satmamak şartı ile Gürcistan’dan yada başka ülkelerden binmek ve satmamak şartı ike araç getirmesi için kanun çıksa araba fiyatlarında çiddi düşüşler olur
  • 4 Yıl Önce

Mehnet

Devlete ait şeker fabrikalarını özelleştiren Akp bunun tek sebebi vatandaşı bu vicdansızlara muhtaç etti. Şimdide çare bulamayınca ithalata başvurdu. Milyonlarca dolar döviz bu beceriksizlik nedeniyle ithalata gidecek.
  • 4 Yıl Önce

Neco

Türk şeker şekerin kilosunu 7,8 lira açıkladı.marketler şekerin kilosunu en az 20 liradan satıyor.yani yüzde yüz kar ediyor.devlet bunu görmüyor duymuyor denetlemiyor.sizde hala hikaye anlatıyorsunuz.bozulan oyun halan yok.herkes istediğini yapmaya devam ediyor.devlet olmayınca.
  • 4 Yıl Önce

Neron11

Bozuldu dediğiniz sebze meyve fiyatlarından haberiniz varmı, biber hala on lira üstü, domates onbeş, patates on,oniki bandında, mevsim meyveleri yirmi lira bandında yani ucuzlamadı, sadece fiyatı geriledi, biz et ithalatıda bekliyoruz, bir kilo kıyma yüzkırk lira olurmu, bu neyin nesi, bu kadar başıboş ülke olmaz, bu kadar seyirci kalan hükümet olmaz,yazıktır bu millete, ak partiden kendimiz sıkıntı çekerken nasıl savunalım.
  • 4 Yıl Önce

Ferit

Vatandaş hükümetten şekerden tutunda akaryakıta kadar bütün mamullerde oynanan oyun kuruculara devletin en şiddetli tokatın vurmayı bekliyor bu fırsatçılar terörislerden daha tehlikeli ülkenin bekasıyla oynuyorlar ama üzülerek bakıyorum bu konuda hükümet uyuşuk davranıyor millet bu gıda teröristleri yüzünden gerçekten bunalıma girdi.
  • 4 Yıl Önce

Nedim kurt

Bunlara gereken en ağır cezayı devlet kesmeli.millet devletten kendisini korumasını bekliyor
  • 4 Yıl Önce

fetösavar

hiç utanmadan raflara tam iki katı fiyatla şeker koyuyorlar. eğer varsa devletin şeker fabrikası şekeri bi kiloluk paketlerde. yanında beşer kiloluk bilindik markalar tam iki katı fiyatına. hani utanma falan kalmamış da hiç mi ticari ikbal düşüncesi de olmaz bir firmada????
  • 4 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23