• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0
İlhan Oral
İlhan Oral
TÜM YAZILARI

Yegâne eğitim sistemin temel değerleri (2)

21 Ocak 2024
A


İlhan Oral İletişim: [email protected]

Allah, hükümranlığını kesintisiz sürdürmektedir. Onun hükmü değişmiyor, değişmez. Herkesi öldürdüğü gibi Kendine inanmayan kâfirleri de öldürmektedir.

Fakat Kur’an’dan koptuktan sonra her şeylerini kaybeden Müslümanlar da bunun farkına varamıyorlar. Israrla mahkûmu oldukları prangalardan kurtulmak işlerine gelmiyor. Kur’an’dan çok gafil kalıyorlar. Bütün bunlara rağmen büyük davanın fedâisi olacak mangal gibi yürek taşıyanlara ilâhî ilkeler tafsil edilmektedir.

 Ey insanlar! Size Rabbinizden kesin delil geldi. Sizlere aydınlatıcı nûr indirdik.

İşte Allah’a iman edip de ona yürekten bağlananları, Allah, kendi katından rahmet ve lütuf içine koyacak ve onları, hidayet sistemine kavuşturacaktır. (Nisa:4/174,175) 

Müslümanlar bu mukaddes yolculuğun temel ilkelerini gerçekleştirmelidirler. Aksi takdirde ümmet olma şerefine ebediyen nail olamayacak ve nâdim olacaklar. Ebedî nedamete mahkûm olmadan önce İslam’ın temel değerlerine sarılmalıdırlar.

Ey örtüsüne bürünüp yatan Peygamber! Gece kalk. Yalnız gecenin birazında uyu.  Gecenin yarısında kalk, ya onu azalt, ya da artır. Kur’an’ı tertîl ile itina, güzel, düzenli ve gereği üzere oku. Biz senin üzerine sorumluluğu olan ağır bir söz yükleyeceğiz. Gerçekten gece kalkıp ibadet etmek, Kur’an okumak daha verimli ve daha etkilidir. Hem gündüzün senin uzun süre uğraşacağın hizmetlerin vardır. Rabbinin ismini zikret, her şeyden soyutlanarak yalnızca benliğinle Allah’a bağlan. O doğunun da batının da Rabbidir. Onların iddia ederek söylediklerine sabret. Güzelce onlardan ayrılarak uzaklaş. (Müzzemmil:73/1-10)  

Cenab-ı Hakk, en başta Peygamberine, müthiş bir uyarıda bulunuyor ve şöyle hitap ediyor; “Ey örtüsüne bürünüp yatan Peygamber!” Elbette bu hitap tarzında önemine uygun hikmet vardır. “Kum” emrini veriyor. Bu mukaddes davayı üstlenen görevlinin “örtüsüne bürünme, davayı ihmal etme ya da herhangi bir bahane üretme hakkına ve lüksüne sahip değildir. Böyle bir bahaneye sığınma gerekçesi de yoktur.  

Çünkü “Gerçekten Allah’ı, ahiret gününü arzulayanlar ve Allah’ı çok zikredenler için, Rasûlullahta pek güzel örnek vardır.” (Ahzap: 33/21) İşte öncelikle Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ve kıyamete kadar gelecek bütün Müslümanları muhatap alan bu uyarı mutlak manada bağlayıcıdır. Peşinden gelen “gece kalk” emri de bir o kadar bağlayıcıdır.  Kur’an’ı tertîl ile okumak ve Kur’an’ı açıklayıp insanlığa beyan etmek de savsaklanamayacak kadar çok önemli, çok ciddi ve çok zorunludur.

Allah ve Rasûlü bir işe hüküm verdiği zaman, hiçbir mümin erkeğe ve hiçbir inanmış kadına kendi işlerinden herhangi bir şeyi seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resûlüne isyan ederse, muhakkak açıkça sapıklık etmiş olur. (Ahzab:33/36) Gördüğünüz gibi yukarıda okuduğumuz ayet mealleri ve benzerleri tüm Müslümanları Kur’an hizmetine çağırmaktadırlar. “Gerçekten gece kalkıp ibadet etmek, Kur’an okumak daha verimli ve daha etkili” olduğu için Allah Teâlâ ısrar etmektedir.

Rabbimiz öncelikle Resûlullah sallallahu ve selleme ve O’ndan sonra da bütün inanan kullarına; “Biz senin üzerine sorumluluğu olan ağır bir söz yükleyeceğiz” buyurması bu büyük davanın ne denli sorumluluk yüklediğinin delilidir. Bu ulvi ve mukaddes görev başlangıcından kıyamete kadar gelecek Müslümanların görevidir.

Bu sistemin en temel değerlerinden biri elbette Rabbin ismini zikretmektir. Zikir konusunda bile Müslümanların henüz netleşmedikleri görülmekte ve bilinmektedir. Burada en önemli değerlerden biri “sabır”. Sabır; küfre direnmek, imanı korumak ve azmi sürdürme hususunda hiç yılmamaktır. Esselamualeykum.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

TÜRK,SELÇÜKLU,VE OSMANLI TORUNLARIYIZ

SAYIN HOCAM ALLAH SZİLERDEN RAZI OLSUN BÜTÜN YAZILARINIZ KAYDE DEĞER YAZILARDIR , BU TÜRKİYEDE EĞİTİM DİYE BİR ŞEY YOK, DİNSİZ ÜLKELERDE ÇOCUKLARA EĞİTİM ÖNCE BİR SENE (( EDEP VE TERBİYE,SAYGI VE AHLAK ÖĞRETİRLER,, , ÖRNEK (((JAPONLAR))) BUNUN KARŞILIĞI BİZDE OSMANLIDA SUBYAN OKULLARI GİBİ,,,BAKIN BİZDE , MİLLİ EĞİTİM DİYORLAR YANLIŞ BİR TABİR ÇÜNKÜ HİÇ BİR ZAMAN MİLLİ OLAMADIK Kİ,, BİR TOPLUM MİLLİ OLMASI İÇİN ÖNCE DİN VE ECDADIN TARİHİNİ ,,TÜRK VE İSLAM MEDENİYETİNİ ÇOK İYİ BİLMELİ BU ANA KAVRAMLAR ÇOCUĞUN BEYNİ KODLANIR VE RUHUNA İŞLER ÇÜNKÜ BU YAŞTA ÇOCUKLARI BEYNİ SIFIR KM TENİZ VE SAFTIR KÖK SALIYOR ,,, BU BİZDE YOK DEMEK MİLLİ DEĞİLİZ ÇÜNKÜ LAİK BİR SİSTEM UYDULANIYOR ,,,BAKIN OSMANLI DÖNEMİNDE,,, EL TERBİYE VE TALİM DERLERDİ ARAP ÜLKELERİNDE.DE BÖYLEDİR ,,, ÇOCUĞUN İLK ANA OKULU TERBİYESİ ANNE KARNINDA İKEY BAŞLAR ÇÜNKÜ ÇOCUK 5 AYLIK İKEN ANNESİNİN SESİNİ DUYAR ÇÜNKÜ SES FREKANSI YÜKSEK BABANIN SESİNİ DUYA EME ANLAŞILMAZ MESELA ANNE KURAN VE DUA EDERKEN ALGILAR, ÇOCUK DOĞDUKTAN SONRA, EV ORTAMI AYNI DEVAM EDERSE ÇOCUK 4 VEYA 5 YAŞINA GELDİĞİNDE SUBYAN OKULLARINA GÖNDERMELİ ÇÜNKÜ ÇOCUKLAR BU YAŞA KADAR MELEKTİRLAER YANİ ÇOCUĞA ÖNCE TERBİYE VERİLİR YANİ DİN,, İMAN,,AİLE TERBİYESİ,, BUNUDA SUBYAN OKULUNDA ALIRLARDI,,, SONRA TALİM,, YANİ İLİM BUDA İLK OKUL VE LİSE SONRA ÇOCUKLAR BİLGİSİNE GÖRE AYIRILI ENDERUN OKULUNA VERİLİR,,BUDA BİZİM FAKÜLTE DEDİĞİMİZ,,,İŞTE,, EMPERYALİST VE VESAYETÇİ HÜKMETLER BİZLERİ BÖYE KANDIRDI,,,ALIN SİZE ,, HAİNLERİ KATİLERİ..ŞEREFSİZLERİ,, AHLAKSIZLAR,,SAY SAY BİTMEZ,,, VESSELAM,,

Mücahit yildiz

Allah razı olsun. Bir öğretmen olarak etkili buldum
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23