Volkswagen’den dönüm noktası: 1 milyonuncu araç üretildi, ama gölgesinde dev bir tehlike var!
Otomotiv devi Volkswagen, Almanya’daki Zwickau fabrikasında 1 milyonuncu elektrikli aracını üretmeyi başardı.
Otomotiv devi Volkswagen, Almanya’daki Zwickau fabrikasında 1 milyonuncu elektrikli aracını üretmeyi başardı. Bu önemli başarı, markanın elektrikli geleceğe attığı güçlü adımları temsil ederken, arka planda ise büyük bir mali kırılganlık dikkat çekiyor.
Kutlamaların başrolünde, tamamen elektrikli ve sportif ID.3 GTX modeli vardı. Zwickau fabrikası şu anda Volkswagen Grubu’na bağlı altı farklı elektrikli modeli aynı çatı altında üretirken, bu adım Alman devinin dönüşüm yolculuğundaki kilometre taşlarından biri olarak kayda geçti.
Avrupa’da satışlar iki katına çıktı, ama…
Avrupa’da elektrikli araç satışlarını kısa sürede ikiye katlayan şirket, yüzeyde başarıya ulaşıyor gibi görünse de, rakamlar işin öbür yüzünü ortaya koyuyor. Artan satışlar, kâr marjlarında sert bir düşüşe neden oldu. İlk çeyrek raporlarına göre, Volkswagen’in kârlılığı %40’ın üzerinde gerileyerek 2,19 milyar euroya düştü.
Üstelik sübvansiyonların Avrupa genelinde azalması, bu düşüşün kalıcı hale gelmesi riskini doğuruyor. Çin pazarında güç kaybeden, ABD’de ise Trump yönetiminin yeni vergi politikalarıyla karşı karşıya kalan şirket için gelecek, zannedildiği kadar parlak olmayabilir.
Yeni modeller umut vadediyor mu?
Volkswagen, zarar sarmalından çıkmak için çareyi giriş seviyesi elektrikli modellerde arıyor. Yolda olan ID.1, ID.2, Cupra Raval ve Skoda Epiq gibi daha ekonomik araçlar, hem üretim maliyetlerini azaltmak hem de pazardaki erişilebilirliği artırmak amacıyla geliştiriliyor.