• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Türkiye'nin ilk yerli otomobili 'Devrim'in mühendisi vefat etti

Yeniakit Publisher
2016-05-04 14:40:00 - 2016-05-04 14:47:44
Türkiye'nin ilk yerli otomobili 'Devrim'in mühendisi vefat etti

Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim'i üreten mühendislerden Kemalettin Vardar, 83 yaşında vefat etti.

Türkiye’nin ilk yerli otomobili bundan tam 55 sene önce, 1961 yılında üretildi. Dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel’in talimatıyla 23 kişilik bir ekip gece gündüz çalışarak büyük bir emek sonucu ülkemizin ilk otomobili Devrim’i ortaya çıkarttı. Bu ekibin içinde yer alan en genç mühendis Kemalettin Vardar, 83 yaşında İstanbul’da vefat etti.

Kemalettin Vardar

TÜRKİYE'NİN İLK OTOMOBİLİ DEVRİM'İN HÜZÜNLÜ HİKAYESİ

Devrim, tamamen ülkemizde tasarlanan ve üretilen ilk otomobildi. Üretim tesisi olarak Eskişehir Demiryolu Fabrikası seçildi ve 23 kişilik ekip 129 gün gibi kısa bir sürede otomobili üretmeyi başardı. Ne yazık ki Devrim’in mücadeleyle başlayan hikayesi hüzün ile bitti. O yıl Cumhuriyet Bayramı sırasında Devrim ilk kez kullanılacak ve Türk mühendislerin emeği halka gösterilecekti. Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel, Devrim’e bindi ancak yaşanan bir talihsizlik sonucu otomobil yolda kaldı. Aslında o gün orada bulunan 3 otomobilden diğer 2'si çalışıyordu. Buna rağmen, Cumhurbaşkanı’nın yolda kalması devlet erkanında ve halk arasında Devrim’i gözden düşürdü, proje öldü.

KEMAL VARDAR, DEVRİM HAKKINDA NE DEMİŞTİ?

Konu hakkında 2008 yılında Hürriyet Gazetesi’ne konuşan Kemal Vardar, “75 yaşına geldim öfkem hala geçmedi” diyerek Devrim hakkındaki duygularını ifade etmişti. Vardar’ın öfkesi ise Devrim’e şans tanımayan herkeseydi. Çünkü onlar kısa sürede, sadece 129 günde büyük bir projeyi başarmış, sıfırdan bir otomobil üretmişlerdi. Sonuç ise koskoca bir “hiç” oldu. Bu ekibe şans verilse, bugün Fransızlar’ın Peugeot’su, Renault’su, Almanlar’ın Opel’i, Mercedes’i, İspanyollar’ın Seat’ı gibi bizim de bir otomobilimiz vardı. Kim bilir, belki sonraki nesiller Kemallettin Vardar’ın ve ekipteki 22 kişinin emeğini yüceltir ve bir yerli otomobil üretmeyi başarır. Rahat uyu Kemalettin Vardar…

devrim otomobili

DEVRİM'İN TEKNİK ÖZELLİKLER NELER?

Ana Boyutlar

- Uzunluk : 4500 mm.

- Genişlik : 1800 mm.

- Yükseklik : 1550 mm.

- Ağırlık : 1250 kg.

Devrim, bir Opel ile yan yana...

Devrim, bir Opel ile yan yana...


Motor Tipi

- Tip: A4L

- Silindir Sayısı : 4

- Silindir Çapı : 81mm

- Strok : 100mm

- Silindir Hacmi : 2070 cm³

- Kompresyon : 6,8:1

- Güç : 50 HP

- Devir : 3600 devir/d

- Karakteristik : Dört zamanlı Su ile soğutmalı, Yandan sübaplı. Basınçlı Yağlama

 

(Webtekno)

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23