• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Ruşen Çakır'ın ABD'den fonlandığı ortaya çıktı! Ahmet Kekeç'in 2017'de ortaya koyduğu gerçeklerden utanacaklar mı?

ABD merkezli Chrest Foundation’ın Medyascope'u yıllık 476 bin 720 dolar fonladığı ortaya çıktı. ABD'li vakfın kendi internet sitesinden yayımladığı 'fonlama' listesi, merhum Gazeteci Ahmet Kekeç'in vefat etmeden önce kaleme aldığı 'Vay besleme vay' başlıklı yazısını akıllara getirdi.

Yeniakit Publisher
2021-07-22 19:56:00 - 2021-07-22 20:17:20
Ruşen Çakır'ın ABD'den fonlandığı ortaya çıktı! Ahmet Kekeç'in 2017'de ortaya koyduğu gerçeklerden utanacaklar mı?

 Yeniakit.com.tr 

ABD merkezli vakıflardan Chrest Foundation, kendi internet sitesinden maddi destek sağladığı kurumların listesini yayımladı. Aralarında Türkiye'den birçok önemli işletmenin de bulunduğu listede, başı 476 bin 720 dolar (4 milyonu aşkın) destekle Ruşen Çakır'ın kurup yönettiği Medyascope adlı haber portalı çekti.

Ahmet Kekeç yıllar önce yazmıştı

Ortaya çıkan bu rezillik, akıllara merhum Ahmet Kekeç'in sağlığında kaleme aldığı 'Vay besleme vay' başlıklı yazıyı getirdi. Merhum Kekeç, ilgili yazısında, "Yandaş medya da yazmasa, bilemeyecektik. Sessiz sedasız örgütlenmişler... Sizin anlayacağınız, “paralel bir basın” oluşturmuşlar... Hayır, Fetullah’ın “paralel”i değil bu. Kendilerine “özgür medya” diyen ve farklı düşünenleri “yandaş medya” diye itibarsızlaştıran arkadaşlar bunlar... Sıkı durun! Yurtdışından gelen paralarla fonlanıyorlar." demişti.

Gözler Kekeç'i hedef alanlarda

Kamuoyu şimdi, Ahmet Kekeç'in vefatından önce kaleme aldığı köşe yazısındaki bilgilerin, delilleri ile ortaya çıkmasından sonra Ahmet Kekeç'i hedef alanların utanıp özür dilemesini bekliyor.

O isimlerden birisi de DEVA'lı Ünsal!

AK Parti’nin kurucuları arasında yer alan, Saadet Partisi ve CHP’ye de yakınlığıyla bilinen, son olarak da DEVA Partisi’nin kuruluş sürecinde rol oynayan Ahmet Faruk Ünsal, ömrü boyunca kalemini hak ve hukuktan yana kullanan Ahmet Kekeç için şu çirkin ifadeyi kullanmıştı: "Yollarımızı ayırdığımız eski arkadaşların vefatını duyunca, rahmet diliyoruz ama sormadan da edemiyoruz. Bunca haksızlığa, ölüme, adam kayırmacılığa tek bir itiraz yükseltmemeye değdi mi arkadaş? Belki biraz menfaatlendin ama, bırakıp gittin. Adil olarak anılmaktan büyük servet yok.”

'Vay besleme vay'

Ahmet Kekeç'in, 17 Temmuz 2020'de kaleme aldığı köşe yazısı şöyleydi:

"Yandaş medya da yazmasa, bilemeyecektik.

Sessiz sedasız örgütlenmişler...

Sizin anlayacağınız, “paralel bir basın” oluşturmuşlar...

Hayır, Fetullah’ın “paralel”i değil bu.

Kendilerine “özgür medya” diyen ve farklı düşünenleri “yandaş medya” diye itibarsızlaştıran arkadaşlar bunlar...

Sıkı durun!

Yurtdışından gelen paralarla fonlanıyorlar.

Bunların hangi yayın kuruluşları olduğunu da yazalım:

Gazete Duvar, Medyascope, T24 ve Bianet...

Demek ki T24’ün “bakıma alınmış” liberalleri maaşlarını yurtdışından alıyorlar... Afiyet olsun.

Peki, kim bu “yurtdışı” dedikleri finansör?

Kimler çekip çeviriyor bu gizli fonlama merkezini?

İsterseniz, önce konuyla ilgili habere bir göz atalım:

“ABD’nin ünlü düşünce kuruluşu Center for American Progress, ‘Türkiye’nin Değişen Medya Ortamı’ adında bir rapor yayınladı. Gazete Duvar, Medyascope, T24 ve Bianet gibi haber sitelerinin özellikle yurtdışı fonlar tarafından fonlanmaları, ilk defa bir ABD’li düşünce kuruluşunun raporuna açıkça yansımış oldu.”

“Raporun en dikkat çekici kısmı ise, 2016-2019 yılları arasında Ulusal Demokrasi Vakfı (NED)’in Türkiye’de gazeteciliğin desteklenmesi için sağladığı finansmanını altı kat arttırmış olduğu vurgusu oldu. Rapor, bu finansman seviyesinin muhafaza edilmesinin önemli olduğuna da raporda yer verdi.”

Raporda bir de “sitem” var...

O kadar “gerekçe” sıraladıktan sonra dönüp şunu söylüyorlar (daha doğrusu demeye getiriyorlar): “2016’dan beri para yağdırıyoruz, besliyoruz, büyütüyoruz, paranın miktarını tam altı katına çıkardık; dördünüz bir Sputnik etmiyorsunuz, onun yarattığı etkiyi yaratamıyorsunuz.”

İsterseniz haberden devam edelim:

“NED ve diğer ABD’li fon kuruluşlarının Gazete Duvar, Medyascope, T24 ve Bianet gibi medya sitelerini fonlamasının önemli olduğunu açıklayan rapor, bu haber sitelerini ‘Batı desteği alan dijital kuruluşlar’ olarak nitelendirdi ve verilen desteklere rağmen Rusya destekli Sputnik Türkiye kadar etkili olamadıklarını vurguladı. (….) Raporun içeriğinde, özellikle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan hakkında objektiflikten uzak düşmanlık öğesi içeren birçok açıklamaya yer verilirken, gerçek haber kaynağı olarak hemen her haberi yalanlanan bazı haber sitelerini örnek göstermeleri de dikkatlerden kaçmadı.”

Şimdi sıkı durun:

Raporu yayınlayan düşünce kuruluşu, geçtiğimiz yıl İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nu tebrik için ziyaret etmiş (Ekrem’in “uluslararası” oynadığı bu ziyaretten belliymiş; Ayasofya konusunda niçin tepki vermediği yavaş yavaş anlaşılıyor sanırım), raporun yazarlarından Alan Makovsky de bu ziyarette hazır bulunmuştu.

Şimdi, ismi Ali olan ama soyadını çıkaramadığım Gazete Duvar yetkilisinden ve “bağımsız gazeteci” Ruşen Çakır’dan açıklama bekliyoruz.

Kime, hangi “gizi servis uzantısına” fonlatıyorsunuz kendinizi?

NOT:

T24’ün sahibi Doğan Akın dün bir açıklama yaptı ve mal beyanında bulundu. “Fonlanıyor” iddiasına da sert tepki gösterdi. Bu kez, iddiaların sahibi Center for American Progress’e duyurulur."

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

havva BULUT

halıkın gündemi bu öylemi akit devam edin
  • Yanıtla

Yeter ki Batıyı yalasın bu kutsal bir görev onlar için

Katar'dan fonlanan ümmet yobazı öyle mi,savunduklarında ABD'ye tasmalı ajanlık yapanlar yâni sizin gibi lâik yobazlar.
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23