• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Perinçek "bu bir tuzak" deyip açıkladı: Geri adım atmadılar

Vatan Partisi Genel Başkanı Perinçek, "Elçilerin açıklamasında geri adım yok. Cumhurbaşkanımız Erdoğan’a geri adım attırma tuzağı var. Bu ölümcül bir tuzak" diye konuştu.

Yeniakit Publisher
2021-10-25 23:51:00 -
Perinçek "bu bir tuzak" deyip açıkladı: Geri adım atmadılar

ABD'nin de aralarında bulunduğu 10 ülkenin büyükelçisi meşru hükümeti devirme planı olan Gezi Kalkışması'nın finansörü Osman Kavala’nın serbest bırakılması için Türkiye’ye hadsizce çağrıda bulundu.

Başkan Recep Tayyip Erdoğan, söz konusu çağrıyı Türkiye'nin iç işlerine müdahale olarak değerlendirerek sert tepki gösterdi.

Başkan Erdoğan'dan "istenmeyen adam" talimatı

Başkan Erdoğan, 10 büyükelçinin "istenmeyen adam" ilan edilmeleri için talimat verdiğini belirterek şunları söyledi:

"Yatıyorlar, kalkıyor, Kavala, Kavala. 'Kavala' dediğin Soros'un Türkiye şubesi. 10 tane büyükelçi onun için Dışişleri Bakanlığına geliyor. Bu ne terbiyesizliktir? Siz burayı ne zannediyorsunuz? Burası Türkiye, Türkiye. Burası öyle zannettiğiniz gibi bir kabile devleti değil. Burası Türkiye, anlı şanlı Türkiye. Burada kalkıp Dışişleri Bakanlığına gelip talimat verme gibi bir yola giremezsiniz. Gerekli talimatı ben de Dışişleri Bakanımıza verdim. Ne yapması gerektiğini söyledim. 'Bu 10 tane büyükelçi bunların bir an önce istenmeyen adam ilan edilmelerini hemen halledeceksiniz' dedim. Zira bunlar, Türkiye'yi tanıyacaklar, anlayacaklar, bilecekler, bilmedikleri, anlamadıkları gün burayı terk edecekler."

Yaşanan bu gelişmeler sonrası geri adım atan büyükelçilikler, Viyana Sözleşmesi'nin 41. maddesine riayet edeceklerini duyurdu. Cumhurbaşkanlığı kaynakları, söz konusu ülkelerin geri adımını, Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın olumlu karşılandığını belirtti.

Öte yandan Vatan Partisi Genel Başkan Doğu Perinçek, katıldığı bir televizyon programında dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu.

"Biz Türkiye'nin iç işlerine karışmayacağız diye bir şey yok"

Söz konusu ülkelerin geri adım atmadığını söyleyen Doğu Perinçek, açıklamalarında şu ifadeleri kullandı:

Burada geri adım yok. Bu neye benziyor, bakın bir adam cinayet işlemiş cinayet işledikten sonra Türk ceza kanununa göre cinayet işlemek hukuka aykırıdır. Ama ben cinayet işledim, yanlış yaptım, hatamı düzeltiyorum. Türkiye Cumhuriyeti devletinden, Türk milletinden özür diliyorum bir daha biz Türkiye’nin iç işlerine karışmayacağız diye bir şey yok.

Geri adım değil. Viyana sözleşmesine gönderme yapıyor. Böyle bir şey yok. Kendilerinin Viyana sözleşmesini ihlal ettiklerine dair bir ifade var mı burada? Hiçbir şey yok. Bakın burada bir tuzak var. Kendileri bir geri adım atmıyor ama sayın Erdoğan’a geri adım attırarak geri adımda ne var biliyor musunuz? Uçurum var. Yani arkasında geri adım attığı zaman Sayın Tayyip Erdoğan orada bir uçurum var.

Bu son karardan sonra geri dönülemeyecek bir tavra girilmiştir. Türkiye Cumhuriyeti devleti geri dönülürse bu Sayın Tayyip Erdoğan açısından son derece olumsuz, Türkiye açısından ABD’nin kaos planlarına karşı zayıf bir tavır alma anlamına gelecektir.

Burada hiçbir şekilde geri adım görmüyoruz. Geri adım nasıl olur? Biz Türkiye’nin iç işlerine karıştık yanlış yapıyoruz yanlış yaptık ve düzeltiyoruz demelidirler.

Dikkat edersiniz 10 büyükelçi toplu hareket ediyor. Örgütlü bunlar. Bunlar devlet değil. Başlarında bir ABD var. ABD bunların; Almanya’nın, Fransa’nın, İsveç’in, Norveç’in, Finlandiya’nın şunun bunun düğmelerine basıyor ve toplu hareket ediyorlar. Böyle devlet mi olur? ABD’nin kontrolünde böyle bağımsız bir devlet olur mu? O açıdan da çok garip bir durum var.
AKP çevrelerinde hem sayın Cumhurbaşkanımızın çevresinde Cumhurbaşkanı danışmanları çevrelerinde “tamam özür dilediler bu iş bitti” gibi bir hava var.

"Erdoğan’ı yıkma planı yürürlüktedir"

Daha açık bir şey söyleyeyim Sayın Cumhurbaşkanımız Tayyip Erdoğan’ı yıkma planı yürürlüktedir. Ondan vazgeçiyorlar mı? Bakın işin püf noktası bu. Yani Türkiye’ye Osman Kavala’yı serbest bırakın falan hadi iç işlerine karışmak yanlış falan filan. Ben şunu söylüyorum sayın Cumhurbaşkanımız Tayyip Erdoğan’ı devirme planından ABD ve onun güdümündeki birtakım devletler vazgeçiyorlar mı?

Esas o devirme planına kaos planına karşı hangi tavır alacağımızı hükümet olarak belirlemek durumundayız. Geri adım atmak bitti. Vazoyu yapıştırdık. Böyle bir durum söz konusu değildir. O bakımdan çok tehlikeli bir süreçteyiz.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Sedat

Bence Doğu Perinçek bu açıklaması ile Cumhurbaşkanına tuzak kurmaya çalışıyor.
  • Yanıtla

Mohaç

Reis bu 10 lu grubun başını sınır dışı ederse hepsini halletmiş sayılır. Diğerlerine ihtiyaç kalmaz.Otursunlar.
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23