Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ilk kez başlatacağı “otopark sertifikası” uygulamasıyla, bölgeden ya da belediyelerce işletilen yol boyu otoparklardan her daire için bir yer ayrılacak, bu bölüm tapuda tescillenerek daireyle birlikte alınıp satılacak
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, başta büyükşehirler olmak üzere ülke genelinde yaşanan otopark sorununu kökten çözmeye hazırlanıyor. Türkiye’de ilk olacak “otopark sertifikası” uygulamasından, belediyelerin “otopark hesabı” oluşturmasına kadar getirilecek birçok düzenlemeyle, Türkiye’de park yeri sorununun yaşanmadığı yeni bir dönem başlayacak.
KANUNDAKİ OTOPARK MADDESİ REVİZE EDİLECEK
Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce’nin “otopark sorununu çözmek için devrimci nitelikte” olduğunu belirttiği düzenlemeye ilişkin ayrıntılar netleşiyor. Mesleki Hizmetler Genel Müdürlüğünce yapılan çalışmayla, bugünün koşullarına göre yetersiz kaldığı ifade edilen İmar Kanunu’ndaki otopark maddesi revize edilecek, bu kapsamda yeni bir yönetmelik çıkarılacak.
Otoparklara ilişkin mevcut tebliğde “üç konut için bir otopark” şartı yer alırken, bu durum bugün “Hemen her ailenin bir aracı bulunduğu, hatta ikinci ve üçüncü araçların da kullanıldığı” göz önüne alınarak değiştirilecek. Düzenlemeye göre, yeni yapılarda, otopark sorununun kendi parseli içinde çözülmesi gerekecek. Sorunun binanın parselinde çözülmesinin mümkün olmadığı durumlarda “otopark sertifikası” uygulaması devreye girecek. Bölgeden ya da belediyelerce işletilen yol boyu otoparklardan her daire için bir yer ayrılacak, bu bölüm tapuda tescillenerek daireyle birlikte alınıp satılacak. Uygulamayla, parselinde otopark yeri ayrılamayan daireler için, bölgeden ya da belediyelerce yol boyu otopark işletmeciliği çerçevesinde tescillenen yerlerden bir alan ayrılacak. Tapuda, bu alanın belirlenen bağımsız bölüme tescili kaydıyla sertifika düzenlenecek. Konut, sertifikayla bir bütün olarak alınıp satılacak.