• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Metabolizmayı hızlandırmanın en kolay yolu

Kilo almanın bir sebebi olarak bilinen metabolizma yavaşlamasını sizler için ele aldık. Sadece kiloya bağlı değil sağlıklı bir vücudun büyük bir kısmını kapsayan metabolizma nasıl çalışır? Metabolizmanın yavaşlama sebepleri nelerdir? Metabolizmayı hızlandırmanın en kolay yolu nedir? İşte detaylar...

2019-11-21 13:09:00 - 2019-11-26 18:20:56
Metabolizmayı hızlandırmanın en kolay yolu

Kilo almanın bir sebebi olarak bilinen metabolizma yavaşlamasını sizler için ele aldık. Sadece kiloya bağlı değil sağlıklı bir vücudun büyük bir kısmını kapsayan metabolizma nasıl çalışır? Metabolizmanın yavaşlama sebepleri nelerdir? Metabolizmayı hızlandırmanın en kolay yolu nedir? İşte detaylar...

Metabolizma mükemmel ve hassas bir iç motora benzer. Bunun sayesinde, vücudunuz yiyeceklerden elde ettiği enerjiyi, temel işlevleri yerine getirmesine yardımcı olan yakıta dönüştürür. Bundan dolayı metabolizmayı hızlandırmak kilo vermeye yardımcı olur.

Metabolizma, hücrelere enerji sağlayan iç dengenin bir yansımasıdır. Bedensel işlemleri yönlendiren ve refahla sonuçlanan “kıvılcım”dır adeta. İyi bir metabolizma, sağlıkla eş anlamlıdır. Yavaş metabolizma, yorgunluğun, kilo almanın, alerjilerin, cilt problemlerinin, uykusuzluğun ve diğer olumsuz durumların sebebidir.

Metabolizmanın yavaşlamasına sebep olan faktörler

Özellikle diyet ve kiloyla ilgili sohbetlerde adını sıkça duyduğumuz metabolizma hızı, vücudumuzun besinlerle aldığı kaloriyi enerjiye dönüştürme, bir başka deyişle yakma kapasitenizi gösteriyor.

  • Soğuk havalar
  • Düşük kalorili diyetler
  • Hareketsizlik
  • Az öğünle beslenmek
  • Zararlı alışkanlıklar
  • Hormon düzensizliği

Metabolizmayı hızlandırmanın yolları

  • Güne mutlaka sağlam bir kahvaltıyla başlayın
  • Az ve sık yemek yemeye özen gösterin
  • Düşük kalorili diyetler yerine düzenli beslenmeye çalışın
  • Yeteri kadar su tüketmeye çalışın
  • Yemeklerin ardından yürüyüş yapın
  • Düzenli ve yeterli uyku dengesi kurmaya çalışın
  • Farklı besin grupları ve gıdaları deneyin
  • Tiroid bezi kontrolünden geçin
  • Lokmaları çok çiğneyerek yavaş yemek yemeye çalışın
  • Zararlı alışkanlıklardan uzak durun
  • Çiğ sebze tüketin
  • Kepekli ekmek yemeye çalışın
  • Egzersiz ve sporu aksatmayın
  • Limonlu su tüketin
  • Elma, greyfurt ve armut tüketimini artırın
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23