• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

İşte korunmak için alacağınız tedbirler! Arama motorlarında 'yetkili servis' tuzağı

Yeniakit Publisher
Haber Merkezi Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
İşte korunmak için alacağınız tedbirler! Arama motorlarında 'yetkili servis' tuzağı

Ticaret Bakanlığı, özellikle elektronik ürünler alanında bazı üretici ve ithalatçı firmaların, yetkili servis izlenimi vererek tüketicileri yanıltmasına karşı aldığı yeni önlemleri kamuoyuyla paylaştı.

Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte başta klima olmak üzere birçok elektronik ürün grubunda bakım, onarım ve montaj hizmetlerine olan ihtiyaç artıyor ve bu hizmetleri almak isteyen tüketiciler ise genellikle internet arama motorları üzerinden yetkili servislere ulaşmayı tercih ediyor. Bazı kişi veya firmalar ise, bu durumu kendi lehlerine çevirerek, sponsorlu reklamlar aracılığıyla arama sonuçlarında ‘üst’ sıralarda yer alabiliyor. Ayrıca üretici ya da ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak kendilerini ‘yetkili servis’ gibi tanıtıp tüketicileri mağdur edebiliyorlar. Ticaret Bakanlığı ise bu konu hakkında alınan ve alınabilecek tedbirlere karşı bir yazılı açıklamada bulundu.

Ticaret Bakanlığı yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

"Sahte servis uygulamaları, tüketiciler açısından ciddi mağduriyetlere yol açmaktadır. Örneğin, orijinal olmayan yedek parçaların kullanılması, ürünün garanti dışı kalması, yetersiz ya da hatalı müdahale nedeniyle ürünün zarar görmesi, tamiratın hiç yapılmaması veya eksik yapılması, yüksek ve haksız servis ücretleri, hatta bazı durumlarda uzaktan erişim bahanesiyle kişisel verilere ulaşılması gibi dolandırıcılık vakaları. Tüketicilerimizin bu tür aldatıcı uygulamalardan zarar görmemesi amacıyla Ticaret Bakanlığı tarafından geliştirilen Servis Bilgi Sistemi (SERBİS) ‘www.servis.gov.tr’ sayesinde, ürünlere ait yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli biçimde ulaşmak mümkündür."

Açıklamanın devamında ise, yetkili servis hizmeti alınmadan öncesi ve şikayet bildirim kanalları için şu ifadeler yer aldı:

"Ürünün üretici veya ithalatçı firma bilgisi mutlaka kontrol edilmelidir. İnternet aramalarında ulaşılan servis bilgilerinin doğruluğu firma resmi internet sitesi veya SERBİS üzerinden doğrulanmalıdır. Tüketicilerimiz, şüpheli durumlarda veya sahte servis girişimleriyle karşılaştıklarında; Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve Ticaret Bakanlığı resmi internet sitesi aracılığıyla şikayet ve ihbarda bulunabilirler."

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

O. Zeki ARICI

Serbis de İstanbul Maltepe resmi Bosch servisi bilgileri yok.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23