İşte, kilo verememenizin arkasında yatan 10 sebep

Haftalarca diyet yapıyorsunuz ama kilo veremiyor musunuz? O zaman bir yerlerde yanlış giden bir şeyler vardır. Peki, ama neden kilo veremiyorsunuz?

19 Mayıs 2019 Pazar 14:36
İşte, kilo verememenizin arkasında yatan 10 sebep

Sağlıklı ve fit bir beden için yediğimize-içtiğimize özen göstermemiz son derece önemli. Yapılan hatalar bolca kalori ve yerleşen kilolara sebep olur. Sonrasında ise ıstıraba dönen ağır diyet süreçleri başlar. Uzmanlar aç kalarak değil doğru ve dengeli beslenerek kilo vermenin en ideali olduğunu savunuyor. Elbette beslenme şekli kadar spor da kilo verme konusunda çok önemli. Ancak bazı kişiler yaptıkları onca şeye rağmen kilo veremediklerinden yakınır. Peki, sizde uyguladığınız diyetlere rağmen kilo veremiyor musunuz?

Kilo verememenin 10 sebebi:

1. Kalori takibi

Diyet yaparken kalori takibi yapmanız son derece önemli. Bu aşamayı atlıyorsanız; gün içinde neyi ne kadar yediğinizi hesaplayamazsınız.

2. Şeker mi kullanıyorsunuz?

Küçük bir küp şeker 11 kaloridir. Günde 5 bardak çay içip içine de iki şeker atarsanız 110 kalori almış olursunuz. İşte, o önemsemediğiniz şekerin sebep olduğu kalori bu. Hal böyle olunca da kilolar yapışıp kalıyor. Ayrıca gün içinde tükettiğiniz gazlı, şekerli içecekleri de hesaba katarsanız kilo verememe sebebini anlamış olacaksınız.

3. Uyku önemli

Düzenli beslenmek kadar günde en az 7-8 saat uyumak da metabolizmanın düzenlenmesine yardımcı olur. Haliyle kaliteli bir uyku düzeni giden kiloların gizli kahramanıdır.

4. Karbonhidrat kaçamağı

Beslenmenizde halen karbonhidratlara yer veriyorsanız; bu nedenle kilo veremiyor olabilirsiniz.

5. Çok sık mı yiyorsunuz?

Yapılan son çalışmalar 3 ana 3 ara öğün beslenme programının doğru olmadığını kanıtlamıştır. Elbette bu duruma karşı çıkan uzmanların sayısı da bir hayli fazla. Çalışmalar doğrultusunda 'oruç diyeti' olarak adlandırılan 2 öğün beslenmenin daha hızlı kilo verdirdiğini göstermiştir. Belki bu yöntemi uygularsanız daha hızlı kilo verirsiniz. Bizden söylemesi…Tabi ki önemli bir sağlık sorununuz yok ise…

6. Su mu içmiyorsunuz?

Su içmeyle kilo vermek doğru orantılıdır. Su tüketiminiz az ise kilo vermeniz de bir hayli güçleşir. Bu nedenle her gün en azından 2,5 litre su içmeniz gerekiyor.

7. Hızlı yemek

Hızlı yemek kilo verememenin en önemli sebeplerindendir. Kilo vermeye çalışırken tabaklarınızı küçülttüğünüz gibi yeme hızınızı da dengelemeniz önemli. Yavaş çiğnemek beynin mideye doğru sinyaller göndermesine yardım eder. Böylelikle daha az yemekle karnınız doyar. 

8. Kendinizi aç bırakmayın

Çok uzun saatler kendinizi aç bırakmanız kilo vermenizi hızlandırmaz aksine vücudun acil durum haline geçmesine sebep olur.

9. Hızlı olmak şart değil

Bir haftada 5 kilo vereceğim diye kendinizi şartlamayın. Unutmayın o kiloları bir haftada almadınız. Ayda 3-4 kilo verseniz bile motivasyonunuzu düşürmemeniz önemli.

10. Sağlık sorununuz mu var?

Tüm bunlara dikkat etmenize rağmen bir gram bile veremiyorsanız; bir uzmana gitmenizde yarar var. Bazı hastalıklar kilo verme hızını olumsuz etkiler.

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 19 Mayıs 2019 Pazar 14:36

YORUM YAZ

    Günün Özeti

    Günün Karikatürü

    20 Haziran 2019