İstanbul’un küresel vitrini kapılarını açtı! 400 marka ile 24 saat hizmet

31 Ekim 2018 tarihinde hizmete giren İstanbul Havalimanının birinci fazı artık tam kapasite ile hizmet veriyor. Dev projede 24 saat açık olacak ihracat ve yaşam merkezi niteliği taşıyan tesisin kapılarını açmasıyla birlikte 400’den fazla markanın yer aldığı duty free alanı da birçok yeniliği ile öne çıkıyor.

18 Nisan 2019 Perşembe 12:44
İstanbul’un küresel vitrini kapılarını açtı! 400 marka ile 24 saat hizmet

7 Nisan itibariyle hizmete giren 55 bin metrekarelik bir alışveriş merkezi (AVM) ve diğer yer hizmetleriyle ilgili merak edilenleri sizler için kaleme aldık.

Perakende satış noktaları

-Yolcuların her türlü ihtiyaçlarını karşılayabileceği, 400’den fazla yerli ve yabancı markanın ürünlerinin sergilendiği toplam 55 bin metrekarelik alan duty free olarak işletiliyor. Bu alanın 35 bin metrekaresi, dış hatlara giden yolcu katında bulunuyor. İç hatlarda seyahat eden yolcu katında ise 10 bin metrekarenin üzerinde mağaza alanı ile perakende satış noktaları yer alıyor.

Global ölçekli adres

-Bu kadar büyük bir alan ve marka karması, hiç kuşkusuz alışveriş sıralamasında ülkemizi üst sıralara taşıyacak. Bugün dünyada en çok alışveriş yapılan havalimanları Amsterdam Schiphol, Güney Kore Incheon International Airport ve Dubai International Airport. Çok kısa sürede İstanbul da bu sıralamada yerimizi alacak. Hem duty free perakende alanları, hem de yeme içme alanları ile çok iddialı bir havalimanı olarak adından söz ettirecek bir tablo var.

Markaların buluşma noktası

-Bir alışveriş merkezinin sahip olduğu tüm perakende ve marka çeşitliliğini bünyesinde barındıran İstanbul Havalimanı, yolculara 7/24 kesintisiz ve kusursuz bir yolculuk deneyimi yaşatacak. Havalimanı, küresel bir kent olan İstanbul’un zengin sosyal ve kültürel mirasını yansıtacak ve İstanbul’un vitrini olacak. Bu bakımdan havalimanının çok kısa sürede başlı başına bir çekim merkezi olması bekleniyor. Türk markalarının dünyaya açılması için havalimanında büyük fırsatlarından olduğunu söyleyebiliriz. Kısacası İstanbul Havalimanı, Türk markalarının dünyaya açılacak kapısı olacak.

Beklemeyi keyfe dönüştürecek

-Rahatlamayı tercih edenler için bilardo, oyun alanı, kafe ve duş alanları da mevcut. Televizyon, özel televizyon koltuğu ve özel sinemaların bulunduğu bu alan, özellikle genç yolcuların tercihi olacak nitelikte.

Asistanlar görev başında

-‘Seyahatinizin en keyifli zamanı’ mottosuyla hayata geçirilen uygulamalarla yolcular, havalimanı kapısından uçağa kadar asistan eşliğinde hizmet alabiliyor.

Dünyanın transfer merkezi

-İstanbul Havalimanı, Amerika kıtası ile Uzak Asya arasında en önemli aktarma/transfer merkezi olarak önemli bir potansiyele sahip. Havayolu kapasitesi ise ekonomik büyümenin anahtar faktörlerinden biri. İngiltere Havaalanları Komisyonu için PwC İngiltere tarafından yapılan bir analize göre, koltuk kapasitesindeki yüzde 10’luk artış kısa vadeli ekonomik büyümede yüzde 1’lik bir artışa yol açıyor. Bu da reel GSYH’nin toplam seviyesinde eşdeğer bir artış demek.

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 18 Nisan 2019 Perşembe 12:44

YORUM YAZ

    Günün Özeti

    Günün Karikatürü

    25 Mayıs 2019