• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Hangi otomobil 3 yılda %96 değer kaybediyor, hangisi yatırım aracına dönüşüyor?

Yeniakit Publisher
Amine Karahasanoğlu Giriş Tarihi:
Hangi otomobil 3 yılda %96 değer kaybediyor, hangisi yatırım aracına dönüşüyor?

Sıfır kilometre bir araç aldınız, bayiden çıktınız…

Sıfır kilometre bir araç aldınız, bayiden çıktınız… İşte o an değeri düşmeye başlıyor! Ancak bazı markalar var ki, adeta değer kaybetmek için üretilmiş. Öte yandan öyle otomobiller var ki, yıllar geçtikçe klasikleşiyor, değerini koruyor hatta artıyor.

Otomotiv uzmanlarının Avrupa, ABD ve Avustralya’dan tam 72 milyon veri üzerinden gerçekleştirdiği dev analiz, şaşırtıcı gerçekleri gün yüzüne çıkardı: Bazı arabalar cüzdanınızı eritiyor, bazıları ise yatırım aracına dönüşüyor!

Porsche: Teker Üstünde Altın

Listenin zirvesinde şaşırtmayan bir isim var: Porsche.

Yıllar geçse de, değer kaybı %64 ile sınırlı kalıyor. Neredeyse her modeli bir tutku objesi olan Alman devinin ikonik 911’i, ikinci el pazarında bile alıcı bulmakta zorlanmıyor. Uzmanlara göre bunun sebebi net:

“Porsche, hem günlük kullanım hem de performans isteyenleri aynı anda cezbediyor. Talep, arzın önünde koşuyor.”

Lüks Görünür, Hızla Erir: İşte En Çok Kaybedenler

Lüks olması, değerini koruyacağı anlamına gelmiyor. Chrysler, Audi, Seat gibi markalar zamanla adeta buharlaşıyor.

Chrysler: %96,8

Audi: %96,2

Seat: %95,8

Yani yeni alınan bir Chrysler, birkaç yıl içinde neredeyse bedavaya gidiyor.

BMW, Lexus ve Volvo gibi prestijli markalar bile zamanla ortalamanın üstünde değer kaybediyor.

Uzmanlar açıklıyor:

“Lüks araçlar teknolojiyle dolu. Ancak ikinci el alıcıları için bu özellikler cazip değil, maliyet demek.”

Araçların Değer Grafiği: Ne Zaman Dip Yaparlar?

Araştırmalara göre otomobiller, ortalama 20-23 yaşlarında dip noktaya ulaşıyor.

Ancak her marka aynı değil:

•Porsche & MINI: 15 yaşında en düşük değerde, sonrası yükseliş!

•Dacia, Kia, Suzuki: 30 yaşına kadar düşmeye devam eder.

Nadir modeller ise zamanla koleksiyon değerine ulaşıyor. Örneğin:

Sadece 891 adet üretilen BMW M5 E34 Touring Elekta, bugün arandığında adeta “samanlıkta iğne!”

Ders Çıkaranlar İçin: Alırken Kaybetmemek Mümkün Mü?

Evet. Eğer bir araç uzun ömürlü, düşük bakım maliyetli ve piyasası güçlü bir markaya aitse, ikinci el değeri çok daha yüksek oluyor.

Toyota ve Hyundai gibi “güvenli liman” markalar, yıllar geçse de sadık kullanıcı kitlesiyle değerini koruyor.

Sonuç: Araba Almak mı, Değer Kaybına Yatırım mı?

Araba almak artık sadece mobilite değil, finansal karar. Sıfır aldığınız aracın değer eğrisini bilmeden atılan adım, binlerce dolarlık kayba dönüşebilir.

Porsche gibi kazandıranlar mı, Chrysler gibi eriyenler mi?

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Yıldırım Beyazıt Başal

Yani 3 senede arabanın değeri neredeyse sıfırlanıyor!!!!! Bu nasıl bir haber?
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23