• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Düşük karbonhidrat diyeti nedir, nasıl yapılır? Ketojenik diyet arasındaki farklar

Düşük karbonhidrat diyeti genel olarak; ekmek, tahıl, makarna, rafine şeker ve işlenmiş tüm gıdaların asla tüketilmediği bir diyettir.

Yeniakit Publisher
2022-01-21 13:36:00 - 2022-01-21 13:48:59
Düşük karbonhidrat diyeti nedir, nasıl yapılır? Ketojenik diyet arasındaki farklar

Düşük karbonhidrat diyeti nedir?

Düşük karbonhidratlı bir diyet, daha az karbonhidrat ve daha yüksek oranda protein ve yağ tüketmeniz anlamına gelir. Buna kısmen keto diyeti de denilebilir.  Düşük karbonhidrat diyeti genel olarak; ekmek, tahıl, makarna, rafine şeker ve işlenmiş tüm gıdaların asla tüketilmediği bir diyettir. Bu diyetin amacı vücudun karbonhidrat harici enerji kaynaklarına yönelmesini sağlayıp yağ yakımına odaklamaktır. Bu diyet genel olarak doyuruculuğu proteinlerden alır.

Düşük karbonhidrat diyetinde neler yenir?

Doğal bitkisel yağlar, deniz ürünleri, yumurta, peynir, et ve et ürünleri, düşük karbonhidratlı sebzeler. Saydığımız tüm yiyecekler genellikle %5'ten daha az karbonhidrat içerir. Bu yiyeceklere bağlı kalmak, orta düzeyde düşük karbonhidratlı bir diyette veya hatta günde 20 gramdan az net karbonhidrat içeren bir düşük karbonhidratlı diyette kalmayı nispeten kolaylaştıracaktır. 

Ketojenik diyet nedir?

Ketojenik diyetin en ayırt edici özelliği makro dağılımıdır. Ketojenik diyet; düşük oranda karbonhidrat ve yüksek oranda yağ içeren bir diyet çeşididir. Ketojenik diyet kilo vermede etkilli olduğu gibi sağlık üzerinde de olumlu etki gösterir.

Ketojenik diyet nasıl yapılır?

Yüksek oranda yağ ve az miktarda karbonhidrat almanın temel olduğu ketojenik diyet; Atkins ve düşük karbonhidrat (low carb) diyeti ile benzerlik gösterir. Keto diyetinde kişinin günlük karbonhidrat alımı ciddi ölçüde sınırlandırılır ve karbonhidrat yerine yağ alması sağlanır. 

Ketojenik ve düşük karbonhidratlı beslenme: Farkları neler?

Bu iki diyette de ortak amaç karbonhidrat alımını minimum düzeylerde tutmaktır. Vücuda düşük karbonhidrat girmesiyle birlikte kan şekeri seviyesi de büyük oranda artış göstermez, böylelikle vücutta daha az insülin salgılanır. İnsülin salınımı vücut için anabolik bir süreç olduğundan dolayı, düşük insülin seviyelerinde yağ yakımı daha kolay gerçekleşmektedir

Düşük karbonhidratlı diyette nelerden uzak durmalıyız ?

Meyveler, ekmek, patates, makarna, pirinç, bulgur, alkol, şekerli gıdalar, asitli içecekler. Acıktığınızda yemek yiyin ve doyduğunuzda yemeyi bırakın. Bu diyetin mantığı işte bu kadar basit. Kalori saymanıza veya yiyeceğinizi tartmanıza gerek yoktur. 

Düşük karbonhidrat diyetinde neler içilebilir?

Su, kahve, çay

Düşük karbonhidrat diyetinde hangi içecekler iyidir?

Su öncelikle mükemmeldir, kahve veya çay da öyle. Tercihen tatlandırıcı içeceklerde kullanmayın. Kahve veya çayda az miktarda süt veya krema yeterlidir.

Düşük karbonhidratlı beslenmenin artıları ve eksileri

Artıları

  • Zayıflamaya yardımcı olur.
  • Yüksek karbonhidrat içeriğinden dolayı birçok işlenmiş besinden uzak durulmasını sağlar.
  • Uzun vadede sürdürülebilir bir beslenmedir.
  • Ketojenik diyette göre daha kolay adapte olunur.
  • Ketojenik diyetten daha az kısıtlayıcı ve takip etmesi daha kolay bir beslenme türüdür.

Eksileri

  • Güç kaybı yaşanabilir.
  • Kabızlık yaşanabilir.
  • Yemek seçeneklerini kısıtlar.
  • Meyve alımını kısıtlar.
  • Mikro besin alımını etkileyebilir.

 

 

 

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23