• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Deprem sonrası trafikte otomatik araçlar neden arıza yaptı? Uzmanlar teknik nedeni açıkladı!

Yeniakit Publisher
Haber Merkezi Giriş Tarihi:

İstanbul'da deprem sonrası oluşan yoğun trafikte, otomatik şanzımanlı birçok aracın arıza yapması dikkat çekti. Uzmanlara göre bu durumun nedeni, dur-kalk trafiğin şanzıman üzerindeki ısınma ve basınç yükünü artırması. Uzun süreli düşük hızda ve sık dur-kalk yapılan sürüşlerde otomatik vites sistemleri, özellikle bakımı ihmal edilmiş araçlarda daha çabuk arıza verebiliyor.

Dün İstanbul’da meydana gelen 6.2 büyüklüğündeki deprem, şehir genelinde hayatı olumsuz etkiledi. Trafik yoğunluğu bazı bölgelerde yüzde 76’yı aşarken, vatandaşların ulaşımı neredeyse durma noktasına geldi.

Sosyal medyada paylaşılan bazı görüntülerde, otomatik vitesli birçok aracın trafikte arıza yaptığı görüldü. Zaten sıkışık olan trafiği daha da zora sokan bu durum, büyük merak uyandırdı.

Peki bu arızaların sebebi neydi? Otomatik şanzımanlı araçlar gerçekten daha mı hassas? Bu olay teknik açıdan nasıl açıklanabilir?

Otomatik şanzımanlar neden daha duyarlı olabilir?

Videolarda özellikle otomatik vitesli araçların öne çıkmasının nedeni, bu sistemlerin manuel viteslere göre bazı durumlarda daha hassas çalışmasıyla ilgili. Özellikle şehir içi trafiğinde sık sık dur-kalk yapılması, otomatik şanzımanların zorlanmasına yol açabiliyor.

Bu tür sistemlerde hidrolik mekanizmalar yer alıyor ve şanzımanın sağlıklı çalışabilmesi için şanzıman yağı devreye giriyor. Ancak sürekli dur-kalk, hava akışının azalması ve sık vites geçişleri, şanzıman yağının aşırı ısınmasına neden olabiliyor. Bu durumda yağ incelerek koruyuculuğunu kaybediyor.

Yeni nesil otomatik şanzımanlı araçlarda birçok elektronik bileşen bulunuyor. Yağ sıcaklığının artması bazı durumlarda aracın kontrol ünitesini devreye sokarak kendini koruma moduna almasına neden olabiliyor. Bu, ciddi bir arıza olmamakla birlikte, araç sürücüsünün uyarı ışığını görüp aracı kenara çekmesine yol açabiliyor.

Sonuç olarak bu durum, otomatik vitesli araçların dayanıksız olmasından ziyade, olağanüstü trafik koşullarında sistemin kendi kendini korumaya almasıyla ilgili bir durum olarak değerlendirilebilir.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Chief

Çift kavramalı otomatik şanzımanlar. Piyasada DSG, DTC gibi isimlerle geçer. Konforlu ama hassas mekanizmalardır. Zorlandığı zaman ve yoğun trafikte ısınma yapar. Bu devirde hem minibüsçü gibi manuel kullanmayayım, hem de daha sorunsuz olsun derseniz, tork konvektörlü otomatik şanzımana sahip modelleri tercih edebilirsiniz.

hasel

ABD gemisi deprem oluşturma sinyalini salanda;arabaları etkilemiştir.Bu kadar basit.O gemi f 16 hatırına defedilmiyor.ABD nin uçaklarına lanet olsun.Ne zamana kadar ZEHİR içeceğiz.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23