Demir eksikliği nedir, nasıl giderilir? | Hangi besinlerde demir bulunur?

Tüketilen besinlerde yeterli miktarda demir alınmadığı zaman, demir eksikliği rahatsızlığı vuku bulabiliyor. Demir ekslikliği tedavi edilmediği takdirde anemi hastalığına yol açabiliyor. Vücudundan demir eksikliği durumu yaşayan kişiler internetten sıklıkla demir eksikliği ile ilgili araştırmalar yapıyor. Peki, demir eksiliği nedir? Demir eksiliği nasıl giderilir? Hangi besinlerde demir bulunur? İşte konuya dair merak edilen detaylar...

20 Nisan 2019 Cumartesi 13:31
Demir eksikliği nedir, nasıl giderilir? | Hangi besinlerde demir bulunur?

Tüketilen besinlerde yeterli miktarda demir alınmadığı zaman, demir eksikliği rahatsızlığı vuku bulabiliyor. Demir ekslikliği tedavi edilmediği takdirde anemi hastalığına yol açabiliyor. Vücudundan demir eksikliği durumu yaşayan kişiler internetten sıklıkla demir eksikliği ile ilgili araştırmalar yapıyor. Peki, demir eksiliği nedir? Demir eksiliği nasıl giderilir? Hangi besinlerde demir bulunur? İşte konuya dair merak edilen detaylar...

Demir eksikliği nedir?

Demir eksikliği, vücudun yeterli miktarda demir içermediği durumlarda ortaya çıkar. Vücudunuz yeterli miktarda hemoglobine sahip değilse, dokularınız ve kaslarınız yeterli oksijen almaz ve etkili bir şekilde çalışamaz. Bu anemi denen bir duruma yol açar. Demir eksikliği, küçük çocuklarda düşük bilişsel test skorları, zayıflamış okul başarısı, kısalmış dikkat aralığı, gerilemiş kas fonksiyonu ve fiziksel aktiviteye neden olabilirken, daha büyük çocuklarda ve yetişkinlerde zayıflamış zihinsel becerilerle ilişkilidir.

Demir eksikliği hangi besinlerle giderilir?

Yağsız et yiyin

Vücudunuzda demir eksikliği olabileceğini düşünüyorsanız, günlük menünüze ekstra bir yağsız et ilave etmeyi deneyin.

Sebzelerinizi buharla pişirin

Buğulama işlemi, içinde bulunan demirin biyoyararlanımını artırır. Sadece sebzelerinizin fazla pişmemesine dikkat edin, çünkü bu onların sunabileceği hassas besinlerin çoğunu hızla bozabilir.

C Vitamini tüketmek

C Vitamini olarak bilinen askorbik asit, bağırsaklardaki demirin emilmesinde önemli bir rol oynar. Demir açısından zengin gıdalar ile birlikte C Vitamini yüksek gıdalar tüketmek, demir eksikliği önlenmesi sağlar.

Daha fazla B Vitamini

Folik asit (B-9) ve kobalamin (B-12), demir eksikliğinin giderilmesine veya önlenmesine yardımcı olabilir. B-12, hepsi de büyük demir kaynakları olan balık, kümes hayvanları ve kırmızı etlerden elde edilebilir. B-9, avokado, portakallar, koyu yapraklı yeşillikler ve aynı zamanda birçok baklagil ve sebzelerde bulunur.

Sigara dumanından kaçının

Sigarayı bırakmak sadece demir seviyenizi değil, sağlığınızın her yönünü de iyileştirecektir.

Sindirim sisteminizi iyileştirin

Demir, vücudun sindirilmesi için çok zordur ve işlenecek bir çok hidroklorik asit gerektirir. Daha önce bahsedildiği gibi, tamamen sağlıklı bir sindirim sistemi ile bile, insan vücudu hala yediğimiz gıdalardan toplam biyo-mevcut demirin% 20'sinden daha azını emer. Sindirim dengesizleşirse, bu sayı önemli ölçüde düşecektir. Bu konuda bir uzmandan destek alın.

Pekmez tüketin

Pekmez, demir eksikliği için en eski doğal ilaçlardan biridir. Pekmezde; kan hücresi üretimini hızlandırdığı ve anemiyle mücadele ettiği bilinen folik asit ve diğer B vitaminleri de yüksektir.

Süt ürünlerini ara öğün olarak tüketin

Demir eksikliği ileri boyutta olan kişiler; süt, yoğurt ve ayran gibi kalsiyum içeren gıdaları yemeklerin yanına değil, ara öğünlerde tüketmelidir. Çünkü kalsiyumun demirin emilimini yavaşlatma özelliği vardır.

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 20 Nisan 2019 Cumartesi 13:31

YORUM YAZ

    Günün Özeti

    Günün Karikatürü

    26 Mayıs 2019