• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Dağ çileğinin hasadına başlandı

Yeniakit Publisher
2020-06-11 09:57:29 -

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et
Dağ çileğinin hasadına başlandı

Bursa’nın dağ ilçelerindeki çilek hasadına başlandı.

Bursa’nın dağ ilçelerindeki çilek hasadına başlandı.

Bursa’nın dağ ilçelerinden Orhaneli, Büyükorhan, Keles ve Harmancık’ta köylüler imece usulü ile çilek hasadına başladı. Dağ ilçelerinin gelir kaynağı olan çilek, bul yılda fabrikalara toptan olarak veriliyor. Yılda 25 kere toplanan çileğin şu anda kilosunun 5 liradan toptancıya verildiğini belirten İbrahim Garip, bu yılda geçen seneki gibi bereketli geçecek bir sezon yaşadıklarını söyledi. Garip, "Köylülerimizle beraber imece usulü bir gün bizim çilek tarlamızda, bir gün diğer komşumuzun çilek tarlalarında ürettiklerimiz ürünleri topluyoruz. Birde yedi veren çilek çeşidimiz var. Bu çilek de mayıs ayında toplanmaya başlayıp hemen hemen kasım ayına kırağılar düşene kadar defalarca toplanıp satılıyor. Alıcı ve nakliyeciler tarafından Fabrikalara ulaştırılan ürünler dondurma, şurup, reçel ve daha bir çok alanda işlenerek tüketicilere ulaşıyor” dedi.

Dağ ilçelerinde çileğin bu çeşidi yaklaşık 1 ay daha hasat süresi devam edecek. Toptan alım fiyatlarının artacağı beklenirken, yedi veren çeşidi ise Ekim Kasım aylarına kadar hasat vermesinin beklendiği ifade edildi.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23