THY - Kabin Kıyafetleri Lansman

Çok su içmek zayıflatır mı?

Vücudun sıvı dengesi, metabolik faaliyetler açısından büyük öneme sahiptir. Vücut sıcaklığının dengelenmesi, eklem fonksiyonları ve doku sağlığı su tüketimi ile yakından ilişkilidir. Vücutta biriken zararlı maddelerin atılması da büyük oranda idrar ve ter ile gerçekleşir.

14 Haziran 2018 Perşembe 14:26
Çok su içmek zayıflatır mı?

Suyun zayıflamaya en büyük katkısı tok hissettirmesi ve iştahı azaltmasıdır. Öğünlerden yarım saat önce bir bardak su içmek, daha az besinle daha çabuk doymayı ve daha az kalori alınmasını sağlar. Mideyi dolduran su, yemeğin ardından daha uzun süre tok hissettirir.

Diğer öğüne kadar iştahı kontrol etmeye ve atıştırma sayısının azalmasına yardımcı olur. Öğünler arasında su tüketimine devam etmek, vücudun sıvı dengesini korur. Halsizliği önler.

Gün içerisinde yapılan atıştırmalar, en az ana yemekler kadar kalori sorununa neden olabilir. Atıştırma ihtiyacını ortadan kaldırmak için bir bardak su içmek etkili bir yöntemdir.

Yemeklerden sonra su tüketmek, sindirim sağlığını destekler. Besinlerin daha iyi parçalanmasını sağlar ve dışkının bağırsaklardaki geçişini kolaylaştırır. Diyet yapan kişilerin sıkça yaşadığı kabızlık sorunundan kurtulmanın en etkili yolu, günlük su miktarını arttırmak ve lifli gıdalar açısından zengin beslenmektir.

Su, tek başına enerji kaynağı olmamasına rağmen, susuz kalmak enerjinin düşmesine neden olur. Vücut susuz kaldığında hücrelerinin elektrolikit dengesi bozulur ve kaslarda yoğunluk meydana gelir. Özellikle düzenli egzersiz yapan kişilerde, halsizliğin önüne geçebilmek için tüketilen su miktarının iyi ayarlanması gerekir.

Günlük tüketilecek su miktarının ortalama 2- 2,5 litre olması gerektiği yaygın bir görüştür. Ancak kişinin su tüketimi yaş, fiziksel özellikler ve aktivite düzeyine göre değişiklik gösterir. Fiziksel özellikler kadar hava sıcak veya soğuk olması gibi çevresel etmenler de su ihtiyacını belirlemede rol oynayabilir.

Bir kişinin yeterli miktarda su içip içmediği, idrarın rengine bakılarak anlaşılabilir. Koyu idrar rengi yetersiz su tüketimini, açık renkli idrar ise su tüketiminin yeterli olduğunu gösterir.

 

 

 

 

 

Nasılkolay.com'dan alınmıştır.

Haber Tarihi: 14 Haziran 2018 Perşembe 14:26

YORUM YAZ

    Günün Karikatürü

    23 Eylül 2018