• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Ciltteki renk değişimleri! Kan hücreleriniz alarm veriyor olabilir

Cildinizde oluşan problemler size bazı şeylerin yolunda gitmediğini anlatmaya çalışır

Yeniakit Publisher
2022-01-15 09:34:00 - 2022-01-15 19:40:18
Ciltteki renk değişimleri! Kan hücreleriniz alarm veriyor olabilir

Akne sorunu, cilt lekeleri, kırışıklık ve sarkma gibi olumsuzluklar pek çok insanın estetik görünümünü ve psikolojisini bozuyor. 

Ciltteki renk değişimine dikkat!

“cilt sorunları” olarak nitelendirilen bazı problemler, aslında B12 vitamini eksikliğinden kaynaklanıyor olabiliyor.

Suda çözünen vitaminlerden biri olan B12, merkezi sinir sisteminin işlevini düzenlemekten kan hücrelerinin sağlıklı bir şekilde işlerlik göstermesine kadar birçok görevi üstlenir. Cildinizde ortaya çıkan bazı belirtiler, birçok sorunun da işaretçisi olabilir.

İngiltere Ulusal Sağlık Servisi'nin yaptığı açıklamaya göre; B12 eksikliği belirtilerinin ortaya çıkması uzun bir zaman alabilir. Bunun sebebi ise; vücuttaki B12 vitamini depolarının yaklaşık iki ve dört yıl arasında dayanabilme kapasitesidir.

B12 vitamini eksikliğinin belirtileri arasında aşağıdakiler yer alır:

  • Unutkanlık.
  • Kalp çarpıntısı
  • Güçsüzlük.
  • Duygu durum bozuklukları (depresyon ve aşırı sinirlilik hali)
  • Dikkat eksikliği ve odaklanma sorunu.
  • Üşüme.

Kan hücreleriniz alarm veriyor olabilir

British Medical Journal, yaptığı çalışmalar sonucunda sarı renkteki cilt tonunun bazı durumlarda vitamin eksikliğinden dolayı ortaya çıkabileceğini belirtiyor. Sarılık olarak da bilinen sorun, cildin yanı sıra gözün beyaz bölümünde de sarı renk şeklinde ortaya çıkabilir.

Sarı cilt tonu, vücudun kırmızı kan hücrelerinin parçalandığında ortaya çıkan yüksek bilirubin seviyeleri nedeniyle ortaya çıkar. Bu nedenle B12 eksikliği, sarılık sorununun ardındaki etken olabilir.

Bir diğer belirti ise "parestezi" adı da verilen ciltteki iğne batması hissidir. Özellikle eller ve ayaklarda ortaya çıksa da bu belirti, özellikle birçok yetişkin ve çocuk arasındaki en belirgin semptomdur.

B12 eksikliği için ne yapmalı

Bu yüzden, her bireyin B12 açısından zengin besin kaynaklarını tüketmesi önerilir. Karaciğer, dalak, böbrek, midye, alabalık, karides, takviye tahıl gevrekleri (veganlar için), ton balığı, süt, peynir, yoğurt ve yumurta B12 vitamini açısından en zengin temel besin kaynaklarıdır.

B12 vitamini sadece hayvansal kaynaklı besinlerde bulunur.

  • Karaciğer, dalak gibi sakatatlar.
  • Midye, istiridye, karides gibi kabuklu deniz ürünleri.
  • Alabalık, ringa, uskumru ve ton balığı
  • Süt, yoğurt, peynir.
  • Yumurta B12 vitaminin en zengin kaynakları arasında yer alır.

 

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23