• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Avrupa’nın en uzun tüneli! Bir buçuk ayda tam 251 bin araç geçti

Yeniakit Publisher
2023-06-28 16:07:00 -

Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Bölgesi’ni birbirine bağlayan Zigana Tüneli, 1,5 ayda 251 bin 100 araca hizmet verdi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 3 Mayıs 2023 tarihinde hizmete açılan Zigana Tüneli’nin Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 3’üncü en uzun çift tüplü karayolu tüneli olduğunu belirterek, “Limana, turizm ve sanayi merkezlerine sorunsuz akışı sağlanmış, yurtiçi karayolu ulaşımı ile uluslararası ticaretin daha hızlı ve güvenilir yapılmasına katkıda bulunuyor. Tünelimiz 1,5 ayda 251 bin 100 araca hizmet verdi. Yıllık 190 milyon tasarruf sağlayacağız” dedi.

Yeni Zigana Tüneli’nin Doğu Karadeniz’in en önemli merkezi konumundaki Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan ve yüksek yoğunlukta trafik yükü taşıyan bu güzergahta inşa edildiğini ifade eden Bakan Uraloğlu, “Zigana Tüneli ve bağlantı yollarının yapımı, tasarımı ve kontrolünde yüzde yüz yerli ve milli kaynaklar kullanılmış ve proje Türk mühendisleri ve işçileri tarafından inşa edilmiştir” diye konuştu.

Tünelin hizmete açılmasıyla birlikte kış şartlarında kesintiye uğrayan trafiğin kesintisiz ve konforlu akışı tesis edildiğini belirten Bakan Uraloğlu, “Böylece zamandan 57 milyon TL, akaryakıttan 133 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 190 milyon TL tasarruf sağlamış oluyoruz” şeklinde konuştu. 

Seyahat süresi ortalama 20 dakikaya indi

Yeni Zigana Tüneli, 12 metre genişliğindeki mevcut devlet yolunun, 2x2 şeritli bölünmüş yol haline getirildi. Proje ile mevcut güzergah üzerinde bulunan 90 adet viraj ortadan kaldırıldı. Eğim yüzde 7,7’den yüzde 3,3’e düşürülerek yolun geometrisi iyileştirildi. Güzergâh 8 kilometre kısaltıldı, seyahat süresi otomobiller için 10 dakika, ağır tonajlı araçlar için 60 dakika olmak üzere ortalama 20 dakika indirildi. Karbon salınımı 16 bin 598 ton azaltılarak, sürücülere daha güvenli ve konforlu bir ulaşım imkânı sağlayan proje ile ayrıca, mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında bulunan keskin virajlar, rampalar ile birlikte dik yamaçlardan taş düşmesi gibi problemler ortadan kaldırıldı.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Abdullah Bakirkan

Ya Herkes herseyden rte yi sorumlu tutuyor,tamam rte belki turkiyeyi iyi yonetemio,yandaslarina yedirio,bazilarinin dedigi gibi paralari calip ayakkabi kutularinda saklio vs.simdi butun bilmislere soruom.akp den,rte den once turkiyede yolsuzluk,yandaslik yokmuydu,vardi ve akp den rte den de sonra olacaktir,turkiyenin rte den once de milyar dolarca dis borcu,ic borcu vardi,demek istedigim herseyi rte ye yuklemion,yolsuzluk zamlari,soygunculuk dunyanin her ulkesinde var,Almanya ya gelinde,zamlari,yolsuzlugu insan haklarini bi de Burda gorun,millet Burda copten yiyecek topluo

Sabri müzennet

Bazıları eşek gibi anırıyor acaba bunlar eşek etimi yiyorlar hemde sıpa gibi değil büyük borozan sesli eşekler gibi bunların hiç utanması yok boşuna koç yiyip temiz hayvanı pis etmesinler
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23