Arakanlıları öldüren askerler ödüllendirildi
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Müslümanlara yönelik katliam politikasının güdüldüğü Myanmar'da yaklaşık 2 yıl önce 10 Rohingya Müslümanını öldüren 7 askerin, bir yıldan kısa bir sürede serbest bırakıldığı ortaya çıktı.
Münübe Yılmaz
Müslüman nüfusa yönelik katliam ve tehcir politikasının soykırım boyutuna vardığı Myanmar’da yargı skandal bir karara imza attı. Ülkenin Arakan eyaletinde yaklaşık 2 yıl önce meydana gelen iç karışıklıkta 10 Rohingya Müslümanını öldürdükleri gerekçesiyle 10’ar sene hapis cezası alan 7 askerin, bir yıldan kısa bir sürede serbest bırakıldığı ortaya çıktı. Askerlerin geçtiğimiz kasım ayında tahliye edildiği belirtilirken, hapis cezasının katliamcı Myanmar ordusu tarafından kaldırıldığı öğrenildi. Bu arada, hapisteyken sürekli üst düzey ordu yetkilileri tarafından ziyaret edilen askerlere sigara ve içki temin edildiği, serbest bırakılan askerlerden birinin ise cezaevinden çıktığı ay orduda elit bir görev olan Savunma Hizmetleri Akademisi’ne atandığı kaydedildi.
