Afganistan Cumhurbaşkanı'ndan Trump'a mektup
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Afganistan Cumhurbaşkanı Eşref Gani, ABD Başkanı Donald Trump'a bir mektup yazdı, ülkesindeki Amerikan birliklerinin sayısını azaltması çağrısı yaptı.
Afganistan Cumhurbaşkanı Eşref Gani, ABD Başkanı Donald Trump'a mektup yazdı.
Telenews haber sitesine göre, New York Times gazetesinde yayımlanan mektupta Gani, "ABD birliklerinin Afganistan'dan tamamen çekilmemesi gerek ama masrafları düşürmek için asker sayısı azaltılabilir" ifadesini kullandı.
Cumhurbaşkanı Gani mektubunda, ülkedeki ABD birliklerinin yaklaşık 20 yıl sonra savaş alanından çekilmesinin endişe kaynağı ve durumu kontrol etmenin zor olduğunu belirtti.
Gani, ABD kuvvetlerinin Afganistan'dan çekilmesinin mevcut yönetimi tehdit edeceğini ve Taliban'ın, egemenliğini genişletmesine ve iktidarı kazanmak için savaşa girmesine fırsat tanıyacağını savundu.
Afganistan Cumhurbaşkanlığından mektupla ilgili henüz açıklama yapılmadı.
ABD Başkanı Donald Trump, bir süre önce Afganistan'daki birliklerinin bir kısmını çekeceğini açıklamıştı.