• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Acil servisi aradılar, 9 bin lira ceza yediler! Bunlara az bile...

Yeniakit Publisher
IHA Giriş Tarihi:
Acil servisi aradılar, 9 bin lira ceza yediler! Bunlara az bile...

2024'te acil servise gelen aramalardan yüzde 39'u vakaya dönüşmezken, uzmanlar vatandaşlara uyarılarda bulundu.

Kayseri'de vatandaşlar yeni yıla girmenin heyecanını yaşarken, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü çalışanları vatandaşların yeni yıla huzur ve güven içerisinde girebilmesi için 50 personel ile görevlerini sürdürüyor.

Vatandaşlardan gelen ihbarları anından değerlendiren çalışanlar, sahadaki ekipleri olay yerine sevk ederek vatandaşların imdadına yetişiyor.

Kayseri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mustafa Ak, "Yardım talebiyle ihbarda bulunmak isteyen vatandaşlarımız acil çağrı merkezimize telefonla, SMS ve web ihbar sistemi üzerinden ulaşabilmektedirler. ayrıca bakanlığımızın gerçekleştirmiş olduğu uygulamalar var. AFAD acil uygulaması ile vatandaşlarımız afetlerde merkezimize ulaşabilmektedir. Kazaya karışan ve e-call uygulaması yüklü araçlar kazaya karıştıkları anda koordinatları ile birlikte acil çağrı merkezi otomatik olarak aranmaktadır ve canlı olarak merkez ile irtibat kurabilmektedirler. Engelsiz 112 Projesi uygulaması kapsamında engelli vatandaşlarımız telefonlarına indirecekleri ücretsiz uygulama ile görüntülü ve sesli olarak karşılaştıkları durumu acil çağrı merkezine bildirebilmekte ve acil yardım ekiplerinin olaya müdahale etmesi sağlanmaktadır" dedi.

2024 yılı içerisinde merkeze 1 milyon 625 bin ihbarın geldiğini kaydeden Mustafa Ak, bu ihbarların yüzde 39'unun vakaya dönüşmediğini kaydederek, "2024 yılının son gününde de merkezimizde 50 personelle halkımızın hizmetinde ve görevimizin başındayız. Vatandaşlarımız acil çağrı merkezi arandığında biz sistemden konumlarını görebilmekteyiz ama detaylı bilgi verilmesi gerekirse konumlarını ve adreslerini tam bilmeleri gerekiyor. Bilmedikleri bir alandalar ise çevrelerine bakarak herkes tarafından bilinen alanları bize bildirmeleri çok önemli. 2024 yılında merkezimize 1 milyon 625 bin çağrı gelmiştir. Bu çağrıların yüzde 61'i vakaya dönüşmüş, yüzde 39'u ise vakaya dönüşmemiştir. Vatandaşlarımızın 2025 yılına acil çağrı merkezine ihtiyaç duymadan girmelerini temenni ediyorum. istemesek de zaman zaman acil çağrı merkezi asılsız ihbarlar ile meşgul edilmektedir. Bu yıl içerisinde asılsız ihbar vererek merkezi meşgul eden 5 kişiye 9 bin 900 TL idari para cezası uygulandı ve savcılığa suç duyurusunda bulunuldu" şeklinde konuştu.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

YILMAZ DURMUŞ

Devletin vatandaşına sağladığı imkanları kötü niyetlerle neden böyle absürt girişimlerde bulunurlar anlamak mümkün değildir. Bunlar psikolojik rahatsızlığı bulunan kişilerdir

Bıktık eskişehirin çalışmayan bürokratlarından

Eskişehir Odunpazarı 2 nolu sağlıklı yaşam merkezi hastanesinde asansörler çalışmıyor. 16 kişilik iki adet asansörün önünde koltukla bariyer yapmışlar. Hatta bazı insanlar Personelin şifreyle asansörü kullandığını vatandaşa kapalı olduğunu söyleyen de var. Ne zaman gitseniz aynı sorun. Danışmada bir güvenlik çi oturuyor oda elinde telefon ya yerinde yok yada odadan çıktığı yok. Güvenlik zafiyeti de zirvede. Daha kötüsü ise Aile hekimleri 4.katta yaşlılar çıkamıyor. Madem hastayı görmeden raporlu da olsa ilaç yazmıyorsunuz işinizi düzgün yapın. EEYY AKP NERDE SİN..?
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23