“ABD İran’ı kışkırtıyor”
Milli İradenin Sesi Yeni Akit
Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.
Kremlin yönetimi bugün yaptığı açıklamada, ABD’nin nükleer anlaşmadan çekilerek İran’ı kışkırttığını ve bugü attığı adımlara mecbur bıraktığını duyurdu.
Münübe Yılmaz
Kremlin yönetimi bugün yaptığı açıklamada, ABD’nin nükleer anlaşmadan çekilerek İran’ı kışkırttığını ve bugün attığı adımlara mecbur bıraktığını duyurdu. nükleer Tahran’ın anlaşmanın taraflarına İran çıkarlarını koruyacak önlemler alması için 60 gün zaman verdiği ve bu süre zarfında gerekli adımların atılmaması durumunda zenginleştirilmiş uranyum seviyesini arttıracaklarını duyurasını haklı bulan Kremlin Sözcüsü Dmitry Peşkov, ABD’nin attığı adımların sonuçlarına katlanmasının gerektiğini vurguladı. “Sayın Putin daha önce Washington’u İran ile ilgili atacakları adımların belli sonuclai doğuracağı konusunda uyarmıştı. Şimdi de bu sonuçların gerçekleşemeye başladığına şahit oluyoruz” dedi. ABD’nin İran ile anlaşması olan ülkeleri anlaşmadan çekilmeye çağırmasından sonra Rusya’nın da çekilmeyi düşünüp düşünmediğinin sorulması üzerine Peşkov, suan için yapılması gerekenin sakin bir şekilde durumu analiz etmek olduğunu belirtti. Peşkov, İran ile olan anlaşmaya devam edeceklerini edeceklerini ve İran’ın menfaatlerini korumak için gerekirse Avrupa ülkeleri ile çeşitli temaslarda bulunacaklarını dile getirdi.