Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, 2015 yılının Toyota satışlarında rekor kıracakları bir yıl olacağını belirtti. Bozkurt ”2015 yılında kendi satış rekorumuzu kırma kararlılığı içindeyiz. Hedefimiz 41-42 bin civarında bir satış gerçekleştirmek” dedi. Toyota’nın 2’nci el otomobil satışlarına 2015 yılında daha çok önem vereceğini kaydeden Bozkurt, Toyota bayilerinin 2’nci el satışları için yeni yatırımlar yaptığını ve ekipler kurduğunu sözlerine ekledi.
PAZAR YÜZDE 10 BÜYÜR
Bozkurt, Ocak verileri ışığında 2015 için olumlu havanın hakim olduğunu ve toplam otomotiv pazarının yüzde 5 ile yüzde 10 arası büyüyeceğini öngördüğünü belirtti. Bozkurt, 2015’te pazar paylarını artırarak kendi satış rekorlarını kırmayı hedeflediklerini belirterek, “Satışlarımız içinde yüzde 60 civarında bir paya sahip olan ve 2014 yılında segmentinde filo hariç perakende de en çok satılan model olan Corolla, 2015 hedeflerimize ulaşmamızda da önemli rol oynayacak. Kamu satın alımları ve kiralamalarda artık yerli üretim otomobillerin tercih edilecek olması elimizi güçlendiriyor. Bu sene yine Corolla itici gücümüz olacak” dedi.
HER MODELİN HİBRİDİ OLACAK
Bozkurt “ 2015 yılında öncelikli konularının başında hibrit teknolojisi geliyor. Toyota olarak 2014 yılı sonuna kadar tüm dünyada yaklaşık 7 milyon 339 bine ulaşan hibrit otomobil satışı gerçekleştirdik. B segmentinin ilk hibrit modeli Yaris Hybrid sunduğu benzersiz sürüş keyfi, yüksek teknolojisi ve avantajlı fiyatları ile ilgi çekiyor. Toyota’nın global stratejisi 2020 yılına kadar her modelinin bir hibrit versiyonunu üretmek şeklinde” dedi.
KORNA ÇALMA, HUZURUMU ÇALMA
Haydar Bozkurt, trafikte gereksiz yere çalınan korna sesinin, önüne geçilmesi gereken bir kirlilik ve çevre sorunu olduğunu da belirtti ve şöyle devam etti: “ Toyota olarak bu projeyi ‘Korna Çalma Huzurumu Çalma’ sloganıyla başlatıyoruz. İlk etapta Toyota bayilerine gelen müşterilerimize yönelik çalışmalarda bulunarak farkındalıklarını artıracağız. İstanbul Büyükşehir Belediyesi projemize destek olma kararı aldı. Amacımız 25 milyon sürücüye iletişim çalışmalarıyla ulaşmak”
