Adıyaman Proje İmam Hatip Lisesi
Adıyaman Proje İmam Hatip Lisesi
Ali Erkan Kavaklı
Proje okullar milli eğitimin yüz akı. Türkiye’nin geleceğini belirleyecek nesiller yetişiyor. Öğrenci sınavla bu okullara yerleşiyor, seçildiğinin ve kendisinden önemli başarılar beklendiğinin farkında, hedefini ona göre belirliyor, çalışma programını ona göre yapıyor.
Ensar Vakfı Başkanı Gaffari İzci’nin davetlisi olarak Adıyaman’a gittim. TOBB Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileriyle başarı ve motivasyon sohbetleri yaptım. Hayata ve sınava hazırlanırken uyulması gereken başarı prensiplerini anlattım.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin erdemli, ahlaklı, başarılı, mutlu, medeniyet kuran ve medeniyet geliştiren nesiller yetiştirmeyi hedeflediğini söyledim. Medeniyet kuracak nesillerin niteliklerini sıraladım.
Gaffari Bey, uzun yıllar sivil toplum çalışmaları yapan, tecrübeli bir eğitimci.
Hak Mücadelesi ve Sivil Toplum isimli çok güzel bir eser kaleme almış, zevkle okudum. Tecrübeli bir sivil toplum örgütü başkanının düşünceleri, ufku, yaptıkları yer alıyor kitapta. Sivil toplumun önemini ve merhamet medeniyeti kurma idealini anlatıyor.
TOBB Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinde gördüklerim beni çok mutlu etti. Okulun bünyesinde ortaokul var ve geçen yıl LGS’de tam puan alan öğrenci çıkarmış. Öğretmenler, öğrencileri bire bir takip ediyor ve rehberlik yapıyor. Yapılan yazılı ve sözlü sınavlar, öğrencinin aldığı notlar, okula girerken LGS’deki yüzdelik dilimi, okuldan mezun olduğu zaman YKS’deki başarısı ve yüzdelik dilimdeki yeri tespit ediliyor.
Öğretmenler öğrencinin yeteneklerini keşfetmeye ve geliştirmeye odaklanmışlar. Sınav ve proje çalışmalarının sonuçları izleniyor. Takip ve rehberlik beraberinde başarıyı getiriyor; bu sonuç hem öğrencileri hem öğretmenleri hem de aileleri mutlu ediyor. Okul öğrenci akınına uğruyor, birçok veli çocuğunu burada okutmak istiyor.
Okulda takım ruhu oluşmuş, birlikte çalışmaktan doğan sinerji başarıyı artırmış, öğretmenler öğrencilerin yeteneklerini geliştirecek projeler geliştiriyorlar.
Okulda sistemli bir şekilde sınavlar yapılıyor. Neticeler analiz ediliyor ve eksiklerin tamamlanması için etütler, kurslar düzenleniyor.
Öğretmenlerin fedakârca çalışıyor. Çalışma ortamındaki uyumluluk, huzur ve güven onları fedakârlığa yöneltiyor.
Okul başarı odaklı ama öğrencilere erdemler kazandırma çalışmaları ihmal edilmiyor. Hünerli ve erdemli nesiller yetiştirme hedefi takip ediliyor.
Öğretmenler, öğrencileri kendi evlatları gibi görüyorlar, onları hayata hazırlıyorlar.
Derslerden sonra etüt uygulaması var. Öğrenciye ders takviyesi yapılıyor. Okul yaz ve kış kampları yapıyor, kampta anlatılan dersler öğrenmeyi destekliyor.
12 ve 8. sınıflara etüt uygulamaları yoğunlaşıyor, çocukların eksikleri tespit ediliyor ve kurslarla takviye yapılıyor.
Kitap okuma grupları oluşturulmuş, öğrenciler okuma alışkanlığı elde ediyor, okumayı, düşünmeyi, yazmayı ve çalışma disiplinini öğreniyorlar.
Öğrenciler ibadet anlayışı ile okuma ve öğrenme çalışması yapıyor. Başarının bedel istediğini biliyorlar.
Tübitak, Teknofest, Gap İnovasyon projelerine katılmış ve dereceler almışlar.
Kültür ve sosyal faaliyetler önemsenmiş, öğrencinin okulu sevmesi sağlanıyor.
Öğrenciler spor etkinlikleri ciddiye alınıyor.
Öğrencilerdeki başarma azmi, başarı için program yapma ve fedakârca uygulama gayreti beni şaşırttı. Birçok yerde seminer veriyorum. Yüksek hedefler belirleme, program yapma ve fedakârca çalışma konusunda öğrencileri ikna etmede zorlandığım oluyor.
TOBB Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerini motive etme konusunda hiç zorlanmadım. Başarı prensiplerini çoktan benimsemişler. Program yapma, verimli ders çalışma, büyük hedefler seçme, Türkiye çapında başarılara imza atma hedefleri var ve azimliler.
Bilgili ve başarılı olma konusunda dünya ile yarışmayı göze almışlar, çok istekliler, azimliler ve kararlılar.
Seminerden sonra öğrencilerle bire bir sohbet etme fırsatım oldu. Bir daha ne zaman geleceğimi sordular. Nasıl yazar olduğumu, nasıl kitap yazdığımı, konu seçerken zorlanıp zorlanmadığımı soran öğrenciler oldu. Yazar olduğunu, denemeler, hikâyeler, kitaplar yazdığını ifade eden yazar öğrencilerle tanışmak benim için sürpriz oldu. Öğrencilerin olgunluğuna ve güven duygularına hayran oldum.
Özgüveni kazanma ve daha başarılı olma konusunda hangi adımları atmaları gerektiğini soranlar oldu.
Faydalı, zevkli, verimli sohbetler gerçekleştirdik.
Tebrik ve Teşekkür: Başarı ve motivasyon seminerlerini düzenleyen Ensar Vakfı Başkanı Gaffari Bey’e ve takım arkadaşlarına misafirperverlikleri için çok teşekkür ederim. Takım ruhuyla çalışma ve gençlerimizi geleceğe hazırlama gayretlerini tebrik ederim. Hak Mücadelesi ve Sivil Toplum adlı eseri okuyucularıma tavsiye ederim. (İletişim: 0212 49119 03: [email protected])