• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Ak Parti’den beklenen eğitim reformu: İlim ve ahlaka dönüş

26 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Ferîd

Osmanlının son 300 yılında medrese ne üretti acaba? Hangi hastalığa çare buldu. Hangi ilacı, aşıyı üretti. İnsanların günlük hayatını kolaylaştıran hangi alet edevatı yaptı. Ordumuz için hangi silahı geliştirdi. ***** Halkın yüzde 90’ı çiftçilikle geçinir iken, medreseler çiftçiler için hangi yeni aleti ürettiler? Hangi zirâî tekniği geliştirdiler. Anadolu çiftçisi teknik, alet, edevat ve verim açısından her zaman Avrupa çiftçisinin gerisinde kaldı. Hiçbir dönemde onların önüne geçemedi. ***** Devlet bütçesi Kanuni zamanından itibaren hep açık verdi. Hep dışarıya borçlandı. Medreseler bu durumu düzeltmek için ne teklif ettiler acaba? Hangi ekonomik modeli ürettiler? ***** Bugün ülkemizde yüzlerce, belki de binlerce medrese faaliyete devam ediyor. Milletin hangi sorununa çözüm getiriyorlar? Ne üretiyorlar. Pakistan'da 300 bin medrese var da ne işe yarıyor. ***** II. Abdülhamid medreseleri kendi haline bırakarak neden yüzlerce batı tarzı okul açtı. Medreselerden kadılar yetişirken neden batı tarzı hukuk fakültesi kurdu. 1800’lü yıllar boyunca devletin ihtiyaç duyduğu kanunları neden medreseler üretmedi de batıdan ticaret, denizcilik vb. kanunlarını tercüme etmek zorunda kaldılar. ***** Fen lisesi öğrencileri veya proje İHL öğrencileri bu bu hayalleri yutmuyor diye onlar mı suçlu? Öğretmenleri mi suçlu? Gençler içi boş ilim ve ahlak sloganlarını ne yapsın? Allah’ın verdiği en büyük nimetlerden biri akıldır. Bu nimetin hakkını vermeyene, hatta bu nimete düşmanlık yapana Allah neden değer versin? “Allah, aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.” (Yunus-100)
  • 2 Yıl Önce

Vatandaş

Çok doğru bir tespit
  • 2 Yıl Önce

Yolkoru

20 senedir yapamadıklarını şimdimi yapacaklar muhterem kavaklı çok iyimser tavrınız var çıkmayan çanda umut vardir
  • 2 Yıl Önce

Özgür

Bazıları dini eğitime ve dine düşmanlığını kusmuş. Bir de eğitimci geçinirler. Maddeler halinde imkansızlık nedenlerini sıralamışlar. Oysa bu maddeler kendi kabulü temeline dayanan öznel, ideolojik algılar.  
  • 2 Yıl Önce

Handan

Sayin Ataturk ' cu anladim ki sozlerim tarafinizdan iyi anlasilamamistir. Ben ozellikle Dogu Anadolu bolgesinden bahsetim NEDEN ? Ben Erzum 'luyum iyi bilirim orfumuz adetimiz islamla bagdasiktir "AMA BENIM ASIL ANLATMAK ISTDIGIM $U " Asil sorun müslümanligin yasanmamasi . Sen o haritadaki bolgeye gozunle degil vicdaninla bak bakalim sayet ISLAM DINI hakkiyla yasansaydi (ne töre cinayeti ,ne hirsizlik nede teror ) olurdu . Yazik ki islami hakkiyla yasamayan diplomali aydinlar cahiller zulmette bogulacaklardir
  • 2 Yıl Önce

Ali rıza

Sizde biliyorsunuz ki Akdeniz’de boğulan göçmenler islam ülkelerinden batı ülkelerine ölümü göze alıp gidiyorlar , müslüman mülteciler Suudi Arabistan’a iltica etmiyorlar, okumak isteyen gençler Amerika Avrupa üniversitelerini tercih ediyorda Mekke Medine Mısır Tahran üniversitelerini tercih etmiyor , ? Hayatın gerçeği bu iken siz hala gazel çekiyorsunuz , biraz ufka bakın , geniş açıdan , çok şey görürsünüz ,
  • 2 Yıl Önce

Ervan

1 öğretmen kimliği 30 senedir bilinçli şekilde yıpratılmış ve itbarsızlaştırılmıştır. Bunda öğretmenlerin de kendilerini devlet karşıtı konumlandırmaları, kendilerini ilmi olarak güncellememeleri ve siyasi kimliklerini hep önde tutmaları hatta başörtülülere yaptıkları ayrıştırmalar etkili olmuştur 2 çocuk artık tanrılaştırılmış ve dokunulmaz kılınmıştır. Bu çocuğa hiç bir şey tesir etmiyor 3 eğitim bir nimet külfet işidir decmet yükün altından kalkamıyor veliden de katkı almıyor ama okulun temel ihtiyaçları bile karşılanmıyor. Tuvaletler bile tam temizlenmiyor herkes şikayetci ama kimse katkıda bulunmuyor. 4 Eğitimde eşitlik adına nesillerimiz yıpratıldı. devletin okulu sadece diploma temin merkezi oldu bilinçli velilerin aşırı fedakarlığı % 5 10 nesli ancak kurtarmaya yetiyor 5 hükümetin böyle bir derdi yok boşa ümitlenleyelim
  • 2 Yıl Önce

Handan hanima cevap

Turkiye haritasina bakiniz en cok kacak elektrik nerede kullaniliyor en cok hangi bokgede gelir adaletsizligi var en cok tore cinayeti var muslumanligi oradan anlarsiniz
  • 2 Yıl Önce

Hayrettin Hatunoğlu

Keşke eğitimde Kenan Evren dönemindeki disiplin ve ciddiyet olsa. Ben o dönemde göreve başladım. Öğretmenler, öğretmen öğrenciler, öğrenci gibiydiler. Herkes haddini hudunu biliyordu. Disiplin, ciddiyet vardı.
  • 2 Yıl Önce

ATATURKCU

NIHAL HANIM YAZIMI IYI OKUMADAN CEVAP VERMISSINIZ.BEN ANADOLU HALKI CAHIL DEMIYORUM CAHIL BIRAKILDI DIYORUM OZELLIKLE DOGU BOLGELERIMIZ YAKIN ZAMANA KADAR TURKCE BILE KONUSAMAYAN OZELLIKLE OKUMA YAZMA BILMEYEN INSAN COKTU HALA VAR ACI BIR GERCEK BU BIRDE ORALARDA TORE GELENEK DAHA KATI KADIN CINAYETI BOSANMA TABIKI AZ CUNKU KADININ ADI BILE YOK KONUSMA IFADE OZGURLUGU HIC YOK ORALARDA ASIRET BASKISI FEODAL YAPI KADIN SEVMESE BILE KATLANIYOR ONA SORULMADAN EVLENECEGI ADAM DAHA DOGMADAN BESIK KERTMESI BERDEL KUMA ADI ALTINDA RIZASI OLMADAN VERILIYOR HURRIYET KISITLI COGRAFYA MALESEF KADER  
  • 2 Yıl Önce

Hayrettin HATUNOĞLU

Sayın Yazar, Bu dediklerinizi iktidar bu eğitim bakanı ile mi yapacak? Hiç güleceğim yoktu.
  • 2 Yıl Önce

Ak

Hocam yapmayin şunu artık Hep bi umut veriyorsunuz sonra hayal kırıklığı İstanbul sözleşmesi süresiz nafaka erken evlenenlerin durumu hepsinde sevinmistik ne oldu yalan oldu bu sefer de yine yalan olacak insanlari beklentiye sokmayin boşuna hiç birşey düzelmiyor biz gitgite dahada bozuluyoruz sadece senkimsin diye bağirmakla ülke bu kadar yönetiliyor işte belki toplum olarak ta hak etmiyoruz Allah ta nasip etmiyor bilmiyorum
  • 2 Yıl Önce

Handan

Ataturk 'cuye cevap O kucumsedigin Dogu Anadolu larin büyük cogunlugu edebli ahlakli islam kulturuyle yetismis insanlardir. Son zamanlarda sosyal medyada , haberlerde sikca duydugumuz tecavuz , cinayet , bosanma , intihar haberlerinin EKSERIYETLE kendilerini aydin zanneden okumus ve muslumanligin yasanmadigi zayif oldugu bolgelerde kat ,kat fazla oldugunu ÜZÜLEREK goruyoruz . Yarin kara topragin altina girdiginde merak ediyorum hangi ideolojiyi savu nacan
  • 2 Yıl Önce

Ayşe Hanım

Yazarımıza katılıyorum. İnsaallah maaşlarda ona göre
  • 2 Yıl Önce

Yıldırım

Önce disiplin nerde çocuk öğretmenine saygı duymuyor .nasıl eğitilecek. Tamam eğitim sistemi kötü olabilr. Biraz da velilerde bir şey olsa eli öğretmenin yakasında
  • 2 Yıl Önce

Alper

İslam dininin hocalarının tarikatlarının cemaatlwrinin ortaçağ hıristiyan papazlarından ve yobazlarından hiçbir farkı yok. Size kalsak 1000 yıl geriye gideriz.
  • 2 Yıl Önce

sarı çizmeliler familyası

Kim ismail aydoğan? Tanımıyorum ki kendini fikirleriyle yoğrulayım!
  • 2 Yıl Önce

okur

sn. hocam sizi yakinen tanırım önerilerinize aynen katılıyorum. ama; maalesef uzaktan eğitim sistemini avrupalılar yine bizim çocuklarımızda denettiriyor. bizde üzülerek katlanmak zorunda kakıyoruz. bunu bizim partimiz yapmasa idi de başkaları yapsaydı kim bilir ne ile itham ederdik.
  • 2 Yıl Önce

yorumm

Evet harika bir egitim sistemimiz var. 5.sinifa giden cocuk okuma yazmayi bilmiyor. Siz bu imam ve hatiplerle ne kadar egitim vermeyi planliyorsunuz. Yaptiginiz cocuklara birseyler ezberletmekten ileri gidemez. Okuyamayan cocuktan ileride ne olabilir. Yada sizin istediginiz cocuklarin okuyamamamsimi?
  • 2 Yıl Önce

Mehmet ay

AKP iktidari son 20 yilda türkiye de egitim sorununu cözemedi. En büyük üniversite binasini yapti, ama egitimi gelistiremedi. ... Türkiye üniversitelerinde kac tane bilimadami yetisti. Kac bulusa teknolojiye imza atti...
  • 2 Yıl Önce

ayşe gül

en vurucu cümleniz; bu sistemle k.kıbrısa döneriz. aynen katılıyorum. vatan sevgisi imandandır zira. ama ak partimiz uyuyor maalesef!
  • 2 Yıl Önce

Faruk

Degerli yazar.. tepeden tırnağı ahlaki ve hakkı hukuku ayaklar altına alan bir toplum bir millet bir zihniyet; bir medeniyet kuramaz. Iyi veya kötü var olanı yıkabilir bundan emin olun...
  • 2 Yıl Önce

ATATURKCU

OSMANLININ EGITIM SEVIYESI 17 YUZYILA KADAR COK IYIYDI.SONRA TARIKATLARIN YOBAZLARIN BASKISIYLA MEDRESELERDE POZITIF BILIMLER COGRAFYA CEBIR GEOMETRI KIMYA GIBI DERSLER KALDIRILINCA COKUS BASLADI.ABDULHAMIT DONEMINDE YAPILAN HAMLELERLE TOPARLANMAYA CALISILSADA ARTIK COK GECTI CUNKU AVRUPA ABD UZAKDOGU DANAYI DEVRIMINI YAPMISTI CU.HURIYET DONEMINDEDE ACILAN KIRSAL BOLGELERDEKI OKULLAR KOY ENSTITULERI VE YURTDISINDAN GETIRILEN PROFLAR ILE BIRSEYLER YAPILMAYA CALISILDI FAKAT DIN ELDEN GIDIYOR DIYE KOY ENSTITULERIDE KAPANDI.YUZYILLARDIR EGITIMSIZ OKULSUZ CAHIL BIRAKILAN ANADOLU OZELLIKLE DOGU ANADOLU HALKI BUGUNKU DURUMA GELDI.
  • 2 Yıl Önce

sadun

Dinsel eğitimin, örgün eğitim sitemi içerisine oluşturulması şu gerekçelerle sakıncalıdır:1.Dinsel eğitime olan talep, toplumsal yaşam koşullarından kaynaklanmaktadır. Bireyin özgür iradesiyle yaptığı bir seçim değildir. İçinde yaşadığı ve her gün boğuştuğu sosyal, ekonomik, kültürel koşulların dayatması sonucu olarak zorunlu bir yöneliştir.2.Eğitimde fırsat eşitliğine aykırıdır. Toplumda gelir ve eğitim düzeyi düşük olan Türkiye kökenli göçmen işçi ailelerin ve Karpaz gibi kırsalda yaşayan ailelerin çocuklarının gittiği okullara dönüşeceklerdir. Sosyal kökenlerine göre alacakları dinsel eğitim onların hayat başarılarını olumsuz etkileyecektir. Karpaz’da bir işletme sahibi, avukat, marangoz, turizmci olma olanağı daha on dört yaşında ellerinden alınmaktadır. Kendilerine devlet eliyle sunulan dinsel eğitim, yaşıtlarına göre toplumsal yaşama katılmalarında eşitsizlik yaratmaktır.3.Eğitimin toplumsal hareketlilik yaratma işlevi sınırlanmaktadır. Alt sınıflardan gelen çocukların eğitimle üst sınıflara tırmanma olanağı dinsel eğitimle engellenmektedir. 4.Yönlendirme yaşı çok erken. Gelişmiş ülkelerde yönlendirme on sekiz yaş sonrasına erteleme gayretleri varken, on dört yaşındaki bir çocuğa dinsel eğitim verilmesi doğru değildir. Üstelik bu yönlendirme çocuğun ilgi, istek ve kabiliyetlerine göre değil ailesinin ve içinde yaşadığı toplumsal koşulların etkisiyle olmaktadır. Gelecekteki yaşamını etkileyecek böyle bir kararın, rehberlik hizmetleri desteği alınmadan, öğrencilerin görüş ve düşünceleri alınmadan yapılması sağlıksız ve adil değildir.5.On dört yaşındaki bir çocuğa dinsel eğitim verilmesi, yorumlama ve analitik düşünme becerilerinin gelişmesini olumsuz etkilemektedir. Böyle bir dönemde çocukların zihni dogmatik bilgilerle dolarken, kişiliği de inanç ve itaat kültürüne göre şekillenecektir.6.Programın amacı belli değil. Haspolat Meslek lisesine İmam Hatip bölümü açarak örgün eğitim içerisinde köprübaşı oluşturmak istemenin amacı nedir? İyi yetişmiş öğretim kadrosu ve program yok, bilimsel verilere dayalı kitaplar yetersiz... Buna rağmen neden bu girişimde bulunulmak istenmektedir? Bu programı tamamlayan mezun fazlaları ne olacak?7.Kamu bütçesinden dinsel eğitime kaynak ayrılması doğru değildir. Bu konuda yapılan tartışmalar iki kesimde toplanmaktadır. Birincisi dinsel eğitimin özel bir eğitim olduğundan ve kişilerin seçeneğine bırakıldığından(!) kamu bütçesinden pay ayrılmasını uygun görmemektedir. Diğer kesim ise bireysel ve toplumsal niteliği olduğundan pay ayrılması gerektiğini savunmaktadır. Her ne şekilde olursa olsun, kamusal kaynakların dinsel eğitim için kullanılmaması gerekmektedir.8.Programların açılması ahlaksal ve hukuksal değildir. Din düzeni sever ve oluşturma gayretindedir. Ancak kötü düzen de dinsel eğitim aracılığıyla dini değerleri ve inancı kötüye kullanmayı sever. Böylesi programlar açılırken gelecekte topluma nelere mal olabileceği de göz önünde bulundurulmalıdır. Dinsel eğitimle bilgi inanca, eyleme ve yaşam biçimine dönüştürülmek istenebilir. Dini değer ve inançlar kullanılarak dinsel eğitimle bireyde gerek örtük gerekse açık dönüşümler gerçekleştirme çabaları ahlaksal değildir. Böyle bir programın açılması da hukuksal değildir
  • 2 Yıl Önce

Yazık

Her kimse söyledikleri yazdıklarıylaki sadece göz gezdirdim batı din baskısından kurtulduğu anda bilime ulaştı diyor biz bilimde dahi dini her işe bulaştırmışız işin ilginç yanı bizdeki din kadın üzerine apış arasına indirgenmiş ne bekliyorsunuz Çinliler kopya yapmakta bizde teknolojinin kalbini satın alıp elbise giydirip kopya yapmaktayız Çinli kalbide üretmekte kaldıki Avrupa’da uçak yapıp satan bir kaç ülkeden biriydik sağolsun marşhal yardımları Osmanlı’nın çöküşü batılaşma ve inkilaplarla bir ilgisi yok hadi tamam diyelim bir tane müslüman ülke olsunki batı seviyesinde varmı yok yokluktan kaçanların istikameti neden batı birde bunu sorgulamak gerek ne yazıkki müslüman ülkelerde ahlak çoktan çökmüş hırsızlık yolsuzluk yalan kıskançlık had safhada dinsiz dediğimiz yabancı en ufak hatada istifa etmekte Japon hatasını harakiri ile ödemekte millet idarecilerin aç gözlülüğü nedeniyle yoksullaşmış ne bekliyorsunuz
  • 2 Yıl Önce

Oku

Kenan evrenin eğitim kanunlarını eleştiri yaparken halen secim kanunu ve baraj sistemini de yazın.
  • 2 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23