• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

'Müteahhitlere onay veren yapı denetim şirketleri, iskan ve ruhsat veren belediyeler de katil değil mi?'

6 Şubat’ta meydana gelen ve 10 ili vuran iki büyük depremin yıktığı binalarda müteahhit kusuru araştırılmadan bazı müteahhitler yurt dışına kaçmaya başladı. Bununla birlikte vatandaşlar 'Müteahhitlere onay veren yapı denetim şirketleri, iskan ve ruhsat veren belediyeler de katil değil mi?' sorusunu haklı olarak yöneltmeye başladı. Hukukçular da önlem alınması çağrısında bulundu.

89 Yorum
Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

AHMET UZUN

BELEDİYELER (DÜRÜSTLERİ DE MUHAKKAK VAR, ONLARI TENZİH EDERİM) HİÇ KUSURA BAKMASINLAR. DENETİMLERİ FALAN TAMAMEN PALAVRA: İMAR BARIŞI VE BARIŞTAN YARARLANANLARA VERİLEN YAPI KAYIT BELGELERİ 2017 SONUNA KADAR YAPILAN KAÇAK YAPILARI KAPSAR. EVRAKLAR ELİMDE, BELEDİYESİNİ DE EVRAK TARİH SAYISINI DA VEREBİLİRİM, ADAM 2020 YILINDA KAÇAK YAPI YAPIYOR. BELEDİYEYE 12.10.2020 GÜNÜ ŞİKAYET EDİYORUM, BELEDİYE İNŞAAT HALİNDE YAKALIYOR VE YIKIYOR. BİLAHARE GEÇTİĞİMİZ 1 AY İÇİNDE ADAM AYNI YERE AYNI KAÇAK YAPIYI YOKLUĞUMDAN İSTİFADE İLE TEKRAR YAPIYOR. GEÇTİĞİMİZ HAFTA İÇİNDE BURAYA BU KİŞİ DAHA ÖNCE DE İMAR BARIŞINDAN SONRA KAÇAK YAPI YAPMIŞTI, YIKTINIZ TEKRAR YAPMIŞ DİYE ŞİKAYET EDİYORUM. BELEDİYENİN VERDİĞİ CEVAP AYNEN ŞÖYLE: KİŞİNİN FALAN TARİH FALAN NO.LU YAPI KAYIT BELGESİ VAR, (YANİ YIKAMAYIZ.) BELEDİYEDE DAHA ÖNCE BU PARSELDE OLAN ŞİKAYET, YIKMASINA MÜSTENİT OLAN FOTOĞRAFLAR DURMAZ MI? BAL GİBİ DURUR? AMA BELEDİYENİN ÇEKTİĞİ RESİMLER BELEDİYENİN BİLGİSAYAR KAYITLARINDA BULUNAMIYOR. NEDEN BELEDİYE İKİNCİ DEFA AYNI YERE AYNI KAÇAK YAPIYI YAPINCA O CEVABI VERİR? HERHALDE BENİM AKLIMA GELENİ SÖYLEMEYE HİÇ GEREK YOK. HERKES BEN SÖYLEMEDEN ÖYLE BİR ANLIYOR Kİ. BELEDİYEDEN ARKA BULAN ADAM DA MAHALLEDE TERÖR HAVASI ESTİRİYOR.
  • 3 Yıl Önce

AHMET UZUN

KENDİ OTURACAĞI EVINI BİZZAT KENDİLERİ YAPANLARIN BİNALARININ MÜTEAHHİTLERİN YAPTIKLARINDAN DAHA SAĞLAM OLDUĞU SÖYLENİYOR. MESLEĞİM DEĞİL BİLMEM AMA İNŞAAT RUHSAT HARÇLARININ ÇOK YÜKSEK OLDUĞUNU İNŞAAT YAPANLARDAN DUYUYORUM. KİMİN NE AMAÇLA BİNA YAPTIĞINI, KİMİN MÜTEAHHİT OLDUĞUNU DEVLET PEKALA BİLİYOR. DEVLET KENDİ OTURACAĞI EVLERİNİ YAPACAKLARIN RUHSAT HARÇLARINI DÜŞÜRSÜN, MALZEME TEMİNİNDE YARDIMCI OLSUN.
  • 3 Yıl Önce

AHMET UZUN

İMAR BARIŞI HER YÖNÜYLE BİR HATAYDI. BİNALARIN SAĞLAM MIDIR, DEĞİL MİDİR HİÇBİR DENETİMİ OLMADAN SIRF DEVLETE PARA GİRMESİ İÇİN ÇIKARILMIŞTI. HATTA BELEDİYELER BİLE "KESTİĞİMİZ CEZALAR SİLİNDİ, PARALARIMIZ DEVLETE GİTTİ" DİYE TEPKİ GÖSTERMİŞTİ. MADEM BİR İMAR BARIŞI YAPILMIŞTI ŞÖYLE YAPILSA DAHA DOĞRU OLMAZ MIYDI: PARALARI DEVLETİN ALACAĞI YERDE BİNALARIN CİDDİ OLARAK GÜVENİLİR YERLERE DAYANIKLILIĞININ TESBİT ETTİRİLEREK PARALARIN DEVLETE ÖDENMESİ YERİNE BİNALARIN SAĞLAMLAŞTIRILMASINA HARCANARAK YAPI KAYIT BELGESİ PEKALA VERİLEBİLİRDİ. DEVLET DE MİLLET DE KİMLERİN İMAR BARIŞINDAN YARARLANDIĞINI, KİMİN NE PARA ÖDEDİĞİNİ HERŞEYİNİ HALA ÇOK İYİ BİLİYOR. BURADAN NAÇİZANE ŞU DÜŞÜNCEMİ SÖYLÜYORUM. 10 İLDE DEPREM OLDU. BARİ GERİYE KALAN İLLERDE İMAR BARIŞINDAN YARARLANAN O BİNALARIN VE HATTA İMAR BARIŞINDAN YARARLANMAYAN BİNALARIN BİLE GEÇ DE OLSA DEDİĞİM ŞEKİLDE CİDDİ OLARAK DEPREME DAYANIKLILIĞI KONTROL ETTİRİLİP SAGLAMLAŞTIRMASI YAPTIRILSIN, DEVLET İMAR BARIŞINDAN ALDIĞI PARAYI BUGÜNKÜ RAYİCE UYARLAYIP İMAR BARIŞINDA PARA ÖDEYENLERİN MASRAFINI KARŞILASIN. NE OLUYOR? DEPREMDE ONCA CANLAR KAYBEDİLDİ, BİR TEK CAN HİÇBİR PARAYA DEĞİŞİLMEZ. ÜSTELİK DEVLETİN İMAR BARIŞINDAN ALDIĞI PARADAN FAZLA MASRAF OLUŞTU. BARİ DİĞER YERLERDE KALAN BİNALAR ÖNERDİĞİM SİSTEMDE SAĞLAMLAŞTIRILSIN. DEPREMİN NE ZAMAN GELECEĞİ BİLİNMEZ, TELEVİZYONLARDA KONUŞAN UZMANLARDAN DA ÇÜRÜK BİNALAR İÇİN ÇÖZÜM ÖNERİSİ BEKLİYORUM. DEVLET ACİLEN TEDBİR ALSIN, İVEDİLİKLE KANUN ÇIKARSIN.
  • 3 Yıl Önce

Yildiz. Teskilati

Tmmob. Den. Acilen. Hesap. Sorulmali. Tusiad nerede
  • 3 Yıl Önce

Naci Kalender

Hiç bir yoruma bakmadan; Müteaahidin, Şantiye şefi, malzeme satın alan ve uygulayan ekibini unutmayın
  • 3 Yıl Önce

Gökhan

Belediyeler bu işin 1.sorumlusu.
  • 3 Yıl Önce

Zekai

Belediyeler neden yapım sonrası denetim yapıyor,temel kazımı,kullanılan demir,bağlantısı ve beton atılırken denetim yapmıyormu, ev bittikten sonra gelip denetim yapıp evin boyasını laminentini sormayacak.Neden bazı hizmetleri şehir dışında (zemin etüdü, plan proje'yi vb.) ücretsiz yapmıyor.
  • 3 Yıl Önce

Haydar Göçer

Deprem bölgesinde TOKİ tarafından yapılan binalarda sorun yok. 1999 sonrası yeni yönetmeliğe uygun yapılan binalarda sorun yok. Sorun nerede: 1999 öncesi yapılan binalarda ve 1999 sonrası yapılan ama mevzuata uyulmayan, malzemeden, işçilikten çalınan ve kolon kesilen binaya usulsüz müdahale edilenlerden. Bunların failleri kimse sorumlular onlardır. Onlardan hesap sorulmalıdır.
  • 3 Yıl Önce

Mehmet

Burada bence en büyük sorumluluk belediyelerin bu binalara nasıl iskan verdiler al parayı sal cayıra mevlam kayıra mütayıtı at iceri gerisi dışarı hepsini dıkıcaksın içeri
  • 3 Yıl Önce

Satranç

Haberin başlığında katiller belirlenmiş, fazla söze gerek yok. Devlet büyüklerimiz bu sahtekar katiller için bir an önce önlem alsın...
  • 3 Yıl Önce

Adalet

Asfaltı yapan taşeron, kazadan sorumludur, yıkılacak binaya onay veren yapı denedim belediye de suçludur. %60 müteahhindir.
  • 3 Yıl Önce

Ahmet ôzçelik

Müteahhit Lik bilgisi olmayıp da ona müteahhit olma yetkisi verenler baş sorumludurlar. Esas araştırılması gereken en önemli husus budur.
  • 3 Yıl Önce

Kadir

Yok onlar rüsvetlerini müteahh itten aldigi için onların suçu olmaz
  • 3 Yıl Önce

Ercan aksoy

Aynen katılıyorum kimse ruhsatı veren belediye ve yapı denetim firmalarında suçludur mesela 15 20 katlı binaları yaparken ara mesafelerin imar kanuna göre yaptırmamaları büyük suç tur
  • 3 Yıl Önce

Sedat

Belediye başkanları da yargılansın .Mühendis ve eşleri de yargılansın Şimdi soracaklar eşleri ne alaka ben 10 TL maaş alıyorum eve 15 TL götürüyor isen eşim 5tl nereden getirdiğimi sormalı maalesef lüks araçlara binen haram para ile hava atan eşler eşlerinden hesap sormuyorlar
  • 3 Yıl Önce

Tansel

O müdehitleri o mühendisleri yetistiren bu CHP( batilasmis sömürge sistemi) zihniyetine eden laf yok... ordan on kilo demir burdan bes kilo cimonta cal köseliksini ögreten sistem
  • 3 Yıl Önce

Murat Küç

Çok doğru. bu binaların yapımında kimin imzası varsa bütün kurumlar ve kişiler olarak parti gözetimi yapılmadan tamamından hesabı sorulmalıdır.
  • 3 Yıl Önce

Hakikat

Denetleme kurumlari ozel calisir ozerk bir yapiya sahip olur denetleme kurumlarini denetleyen ise devletin mufettisleri olur ve rapor hazirlar boylece capraz denetleme yapilarak istismar en azamiye indirilir aslinda bu milletin oyle evlatlari var ki onlarin denetim ve mufettis olmasi lazim satin alinamayacak evlatlari.polis ozel hareakat gorevini tamamlayinca devlet bunlari denetleme ve teftis alaninda yuksek ucretle istihdam etmeli.bakin gorun ulke nasil kisa bir zaman icinde duzene cikiyor
  • 3 Yıl Önce

Atay

Yıkılan binaların yapı bozukluğu sayesinde dünyanın gözünde çürük Halk algısı oluşturdu kalitesiz yapıları kalitesiz halklar yapar gibi düşünceler oluşmuş tur.ben olsam bunu düşünürüm.kalitesiz mühendisler kalitesiz denetim .kalitesiz yönetim.hizmette kalite bozukluğu yokmu sizcee
  • 3 Yıl Önce

Atay

Tek katil denetim mekanizması dir
  • 3 Yıl Önce

Ali

kimin ihmali varsa hesap versin
  • 3 Yıl Önce

İbrahim abin

Bir çevre ve şehircilik bakanlığı müteahhitlik belgesini nasıl veriyor biliyormusunuz sayın arkadaşlar senin meslegin ne hangi okul mezunusun hiç mi hiç sorulmuyor parayı yatır müteahhitlik belgesini al böyle olunca işte bu noktada
  • 3 Yıl Önce

Hamdolsun

Bi  olmaz. Türkiyede sadece konuşulur ne kanunlar değişir ne önlem alınir, sadece konuşulur. Onun için biz türklere bir şey olmaz, biz öldükçe çoğalırız. Şimdiye kadar senelerce torpil adam kayırmaca rüşvetlerin verilerek onaylandığı onca inşatlar sitelerin şimdi felaket bir yıkımla karşılığını aldık. Bundan sonra değişen bir şey olurmu olmaz, ancak bol bol konuşma yorum tavsiyeler,olur, lafla peynir gemisi yürümez, kîsacası bize yeni anayasa lazım.
  • 3 Yıl Önce

Akıl karı değil

Lütfen Adana'da son beş yıldır yapılan projeleri incelesinler 20 daire çıkan yere nasıl 60 daire russati vermişler adana çukurova ve Seyhan ilçelerinde ve çıkıp yüzssüce hükümet imar affı çıkaracaktı diyor
  • 3 Yıl Önce

Çetin

Aklıma Süleyman Demirel'in "Kadı" fıkrası geldi.
  • 3 Yıl Önce

Dallı

10 YILDIR RUHSAT VERMEDİKLERİ BİNALAR VAR.3 AYDA VERDİKLERİ DE.İNŞAATÇILARI KONUŞTURMAK GEREK NİÇİN NEDEN.PİS KOKULAR O ZAMAN ÇIKAR
  • 3 Yıl Önce

Yaltin

Yapı denetim şirketleri esas sorumlu. Mutaahhitleri göz boyamak için takibe alıyorlar. Tabi bir başka sorumlu kaçak yapılara af getiren IKTİDAR. (Son 20 yılda tek parti iktidar olduğundan tekil kullandım.)
  • 3 Yıl Önce

Cengiz kılıç

Sadece mutahitlere suçu yükleyip bu sorunu çözmek mümkün değildir başta yapidenetim firmaları ve proje müellifleri olmak üzere zemin ölçümlerini yapan mühendislik firmaları projeyi çizen ve onaylayan mimar ve mühendisler fay hattı üzerinde bulunan yerlere ve bozuk zemin üzerine yapı izni verenlerin hiç suçu yokmu  
  • 3 Yıl Önce

Mehmet benzer

Allah (c.c) “Teraziyi net tutun,hile yapmayın,eksik tutmayın.” “ Biz her şeyi bir ölçü ile yarattık.” Diye emr ederken statikte ölçüde bir demiri çimentoyu çalarak teraziyi net tutmayan bu depremde mimarı,mühendisi,müteahidi ve denetleme yapmayan bu inşaatları yapanlar KATİLdir. 
  • 3 Yıl Önce

Cengiz kılıç

Sadece mutahitlere suçu yükleyip bu sorunu çözmek mümkün değildir başta yapidenetim firmaları proje müellifleri olmak üzere zemin ölçümlerini yapan mühendislik firmaları deprem yönetmeliğini çıkaran mevzuatı yapan kurumlar asıl sorumlu olanlardır  
  • 3 Yıl Önce

Sezar

Asil suçlu yüksek kat veren belediyeler ve temeli kisa attiran yapi denetim suçlu. Proje cizdiriyor. Ve insaatini yapıyor. Belediye o ay veriyor. Cevre ve sehircilik bakani yapi denetim de kontrol ediyor. Bina devriliyor. Suçlu Muteahhit oluyor.
  • 3 Yıl Önce

Ender cesur

Suçlu müteahhit.Çünki temeli diyelim beş kat üzerinden atıyor.Sonra bir imar affı lafını duyup yedi ila on kata kadar çıkaranlar var.Ben elli yıldır inşaatlarda çalışıyorum.Temelinde demirinde nasıl yapılması gerektiğini biliyorum.Bunun için üniversite okumama gerek yok.Şu anda yaşadığım yerde Yani Marmara denizinin içinde bir adada yaşıyorum ve millet çatı üzerine çatı çıkıyor.Cumhurbaşkanı yeni imar affını dile getirdiğinden beri belediyede denetim yok.Akp li isen ve bazı kişilere 20/30 bin tl arası para verdiğin zaman yapılanlar görünmüyor

Arap Mustafa

Esas sorumlu yüklenici firmaya imza atıp tamam kardeşim diyenlerdir Ancak onlar konuşulmadığı için kendilerini nasıl olsa bize sorgulama yok dolayısıyla görevlerine devam ediyorlar Sonuçta Müteahhitler kaçarken imza atanlar işine devam ediyor
  • 3 Yıl Önce

Resmi dairelet, mutahitler, denetim şirketleri, Vay be herkes gorevini tam yapmış

Daireye oturan suçlu demekki
  • 3 Yıl Önce

Samet Doğan

Bu haberi yapandan Allah razı olsun. Duygularımıza tercüman oldunuz.
  • 3 Yıl Önce

Hayrettin HATUNOĞLU

Fetö'nün ihanetinde nasıl ki suç çoğunlukla hiç ilgisi olmayan garibanlara yüklenip de asıl suçlu olan siyasilere dokunulmadıysa Şimdi bu depremde de o binaları yapılmasına izin veren, denetlemede hassas davranmayan belediyeler, Yapı denetim firmalar, sorumlu mimarla, mühendislere hiç bir şey yapmazlar. Suç sadece mütehaitlerin değil.
  • 3 Yıl Önce

Cemal Altın

Dosdoğru bir yorum. Hatayda o teknik sorumlulara ait kamu binası yıkılmaya çalışılıyor. Müteahhitler inşaatın parasal koordinatörü pozisyonundadır sadece.

Mehmet şalış

Yeni yapılarda yani yapı denetime geçildiğinde deki yapılarda ne belediye nede müteahhit suçlu tek suçlu yapı denetim göz yumarsin da ufak tefege böyle yıkılacak şekilde asla
  • 3 Yıl Önce

Serdar yamaner

En çok dikkate alınması gerekenler yapı denetim şirketleri ,onlar çok bedel odemeliler..
  • 3 Yıl Önce

Hayret

Sizden böyle bir haber beklemiyordum . Tebrikler
  • 3 Yıl Önce

AHMET UZUN

KİMDEN BÖYLE BİR HABER BEKLEMİYORDUNUZ?

AHMET UZUN

BEN HALKTAN BİRİYİM, İNŞAATLA HİÇ ALAKAM YOK. BU İŞLERDEN DE HİÇ ANLAMAM. ANCAK YAPI DENETİM OLAYININ OLUMSUZLUKLARINI 2006 YILINDA FARK ETMİŞTİM. İNCELİKLERİNİ ÇOK DA İYİ BİLMEM AMA YAPI DENETİM İNŞAAT FİRMASINI DENETLEYECEK, PARASINI DA İNŞAAT FİRMASININ YA KENDİNDEN YA DA BELEDİYEYE VEYA BAŞKA BİR YERE İNŞAAT FİRMASININ ÖDEDİĞİ PARADAN ALACAK. YAŞADIĞIM BİR OLAY: BİR BİNADA BİR OLUMSUZLUK VARDI, YAPI DENETİM ADETA BİLE BİLE BAZI OLUMSUZLUKLARA GÖZ YUMMUŞ. BELEDİYE DE YAPI DENETİMİ DENETLEMEMİŞ. 
  • 3 Yıl Önce

Hatay

İmza atan herkes suçlu insan canını hiçe sayanlar yargı önünde ceza almalı
  • 3 Yıl Önce

Atila

Asıl katil denetim merkezleridir
  • 3 Yıl Önce

Doğruya Doğru

Tüm Partilere ait Belediyeler sınıfta kaldı hiç birinin ötekinden farkı yok Fay hattına ruhsat veren Belediye Başkanlarını bir daha seçmeyin bizden diye koyun koyun peşinden gitmeyin CHP li kardeşlerim.
  • 3 Yıl Önce

Rıfkı

Sen de söylediklerini önce kendin tatbik et koyun koyun peşinden gitme AKP li kardeşim.

Doğruya Doğru

Tüm Partilere ait Belediyeler sınıfta kaldı hiç birinin ötekinden farkı yok Fay hattına ruhsat veren Belediye Başkanlarını bir daha seçmeyin bizden diye koyun koyun peşinden gitmeyin CHP li kardeşlerim.
  • 3 Yıl Önce

Vatandas

Hiç zannetmiyorum doğru düzgün adalet yok bu deprem bir müddet sonra unutulur ekranlarda konuşulur adamcilik kayirmacilik partizancilik olduğu sürece bu düzen düzelmez.????
  • 3 Yıl Önce

Muço

Belediyenin elinden alacan valilik vermesi lazım
  • 3 Yıl Önce

misafir

en kısa zamanda tüm belediye imar müdürlükleri lav edildin proje , onay, kontrol tokiye verilsin her il ve ilçelere toki imar müdürlükleri açìlsìn her partini belediyeleri düzgün çalìşmıyor . ya bilgi eksik yada rüşvet le imza atıyor bence tek yetkili toki olsun mütahitler bile tokiden onay alsìn
  • 3 Yıl Önce

Nurten Bal

Misafir adlı okuyucu arkadaş ın en güzel yorumu.Katılıyorum.Tek yetki Tokilerde olsun.

Ali

Vallahi ilk defa aynı fikirdeyim.....
  • 3 Yıl Önce

Metehan Göktürk

Belediyeler yapı denetim mütahitler anlaşarak bu tarz dayanıksız binalar ortaya çıkıyor Edirne'de yaşıyorum dere yataklarına binlerce bina yapıldı araştırılması gerekiyor devlet bunlara en ağır cezayı vermeli
  • 3 Yıl Önce

tatatonga

Gerçekten doğru. Bozuk saat bile günde bir defa doğru saati gösterilmiş. Ayrıca bu işin siyasi ayağı yok mu? Imar affinda binalar ruhsatlandirilir iken gerekli hassasiyetler gösterildi mi?
  • 3 Yıl Önce

Abbas ABANOS

Bu muhalefet çamur siyaseti cumhuriyet tarihinde böyle çamur siyaset görülmemis
  • 3 Yıl Önce

Hüseyin BALLI

Sadece Müteahhitler suçlu değil, yıkılan binaları denetleyen belediye personelleri, yapıdenetim şirketleri, oturma izni veren belediye personelleri, zemin etüdü yapmadan o bölgeyi imara açan yetkililer hepside tutuklanıp sorgulanmalıdır.  
  • 3 Yıl Önce

Kara

Bu yapı denetim firmalarını adam gibi denetlemeyenlerde katil kafasını kuma gömüp sucu baska yerde arayanlarda
  • 3 Yıl Önce

Musty

Lutfen.bir süre, toki dışında kimseye inşaat izni vermeyin. 
  • 3 Yıl Önce

Uysal adam

Hepsi aynı derecede katiller
  • 3 Yıl Önce

Mehmet

Çevre şehircilik ve iklim değişikliği bakanlığı en büyük suçlu değilmi Hele hele yapı denetim sistemi geldikten sonra
  • 3 Yıl Önce

Cevher

Yapı denetim ve bejediyeleri de merkezi iktidarın yanı hükümetin denetlemesi gerekmez miydi?
  • 3 Yıl Önce

mustafakemal akhan

herkesin suçu var. kimse Bn masumum demesin
  • 3 Yıl Önce

abbas

aynen belediyeler ve yapı denetim şirketleri de suçludur
  • 3 Yıl Önce

Yaģız

Bu müteahhitlere kim onay verdiyse cezasini ceksin  
  • 3 Yıl Önce

Hizipsavar

ben kroyum ama para bende yapacağım diyorum müteahitim. o anlı şanlı mühendisler mimarlar nerde  
  • 3 Yıl Önce

vatandas

ne zamandır ilk kez bir haber yaptı gazeteniz bunu kovalayın sizin gazete oldugunuz belli olsun
  • 3 Yıl Önce

Fırat Kalkanı

Aynen öyle. Müteahhit, Belediye, Yapı Denetim Şirketleri ve bu Şirketleri denetleyen yds devlet memurları. Hepsi suçlu ve yargılanmalı en ağır cezayı almalı.
  • 3 Yıl Önce

Abdullah Murat

Allahın indirdiği ile yönetmeyenler hükmetmeyenler adam öldürmekten beter fitne işinin gerçek sahipleridir.
  • 3 Yıl Önce

Hüseyin kılıçaslan

bu yapı denetim firmalarına belediye yetkililerine müteahhitlere Günyüzü gostermesinler tüm malvarliklarna el konulsun çünkü kazanclari hırsızlık
  • 3 Yıl Önce

ali

… zekaliliginizdan dolayi,butun dunyayi ayaga kaldirdiniz.
  • 3 Yıl Önce

Engin

Soruşturmalar başladıkça mahke eler başladıkça hepsi savunma verir... İlk önce patron alınır
  • 3 Yıl Önce

İşte bu

Bu işte hepsi sorumlu ama mutahit tek deyil. Sadece bi mütahit günah kecisi olamaz.
  • 3 Yıl Önce

Zülkarneyn

Devlet tüm kurumları ile çok iyi bir sınav veriyor. Bakalım Adalet Bakanlığı bu sınavı nasıl verecek. Katil müteahhitleri ve onların yaptıkları yapılara onay verenleri yakalayıp, ağır cezalar mı verecekler, yoksa hakikatlerin üstü örtülecek mi?
  • 3 Yıl Önce

Kul

Önce adalet ovaları dere yataklarinj imara açan belediyelerden hesap sorabilecek mi bakalım.

Hüseyin BALLI

Sadece Müteahhitler mi suçlu? Zemin etüdü yapmadan imara açanlar, rüşveti yeyipde inşaatı kontrol etmeden oturma izni veren belediyelerde suçlu değilmi? Yapıdenetim şirketleri suçlu değilmi?

İzmir

Herkes hesap vermeli mütahit MİMAR Mühendis kontrol yapan
  • 3 Yıl Önce

Belediyenin suçu yok

Belediye plan projeye bakarak müsade verir.
  • 3 Yıl Önce

TC Bursa

Çevre ve şehircilik Bakanlığı'nı es geçmeyin. Belediye de işini halledemeyen müteahhit işini Ankara'da bakanlık üzerinden halletme yoluna gidiyor. Yani bu iş baştan aşağıya sorgulanmalıdır.
  • 3 Yıl Önce

Emekli memur

Sadece mütahitlere bu işleri yıkmak kolaycılık olur, bina yapımına onay veren diğer kurum kuruluşlarında yakalarından tutmak gerekiyor.
  • 3 Yıl Önce

İmar

İmar affını biraz daha fazla oy alayım uğruna çıkaranlar onlar masummu şimdi ne düşünüyorlar acaba imar affıyla binlerce tabut evlere izin verdiler karşılığında paraları topladılar şimdi vicdanları rahatımı rahat uyuyorlarmı
  • 3 Yıl Önce

Tabi ki Katil

25 milyar için imar affı çıkartan siyasetçiler de katil.
  • 3 Yıl Önce

Adil M.

EVET ONLARDA KATIL. AL RÜŞVETI YUM GÖZÜNÜ sonra göm ölüleri. Bu ülkede rant tek başına müteahhitlere asla va asla yedirilmiyor. Bu ülkenin adaleti cüzdanla tayin ediliyor. Ne demişler "YA PARAN yada ENSESİ KALIN DAYIN OLSUN."
  • 3 Yıl Önce

Adalet.

Devlet işin kolayına kaçıyor. Hep hırsızı suçluyorsunuz. Denetcinin, yetkilendirenlerin özellikle belediyelerde imar işlerinde çalışanların hicri suçu yok. Bu müteahhitler diktatör müydü kimse engel olamadı. Belediyelerde özellikle imar ruhsat işlerinde dönen RÜŞVET leri sağırlar bile bilirken adaletli olunmalı süç ağında kimler varsa kesinlikle ortaya çıkarılarak cezalandırılmalıdır.
  • 3 Yıl Önce

Mehmet Fatih

Asıl sorumlular ruhsat veren Belediye, yapı denetim şirketleri, Müteahhit ve sorumlu inşaat mühendisidir. 
  • 3 Yıl Önce

YILMAZ DURMUŞ

Yapı Denetim Şirketleri, her ilin nüfus ve cesametine göre belli sayıda oluşmasına izin verilen bu şirketler her bir inşaattan sorumludurlar, çünkü belediyelerdeki rüşvet çarkını bir nebze olsun engellemek maksadıyla oluşturulan bu şirketler malesef aynı çarkların dişlisi oluverdiler, insanımızın genetik yapısının değişmesi gerek
  • 3 Yıl Önce

Sedat

Yapı denetim şirketlerinde inşaatı görmeden diploması karşılığı ücret alan mühendisler var. BİLMEYEN VARSA DUYSUN DA GEREĞİ NE İSE YAPSIN. BUNU DEVLET DIŞINDA SAĞIR SULTAN BİLE BİLİYOR. İNANMAYANA ISPAT EDERİM.
  • 3 Yıl Önce

serhat

birde olur olmaz her binaya imar affı çıkaranlar var
  • 3 Yıl Önce

Kul

Oraya girme çıkamazsın.

ne demek istemek

çok güzel başlık gelecek depremleri engellemek için ne gerekiyorsa parti şahıs kim olursa olsun hepsine işlem yapılmalıdır herkesin canı yandı
  • 3 Yıl Önce
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23