• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Sağlıklı uyku için uyumadan önce yiyebileceğiniz yiyecekler

Uyku, organizma için yemek, su, nefes alma gibi vazgeçilemez bir ihtiyaçtır ve çok önemli işlevleri vardır.

Yeniakit Publisher
2021-10-11 00:19:00 - 2021-10-11 09:28:54
Sağlıklı uyku için uyumadan önce yiyebileceğiniz yiyecekler

Uyku, organizma için yemek, su, nefes alma gibi vazgeçilemez bir ihtiyaçtır ve çok önemli işlevleri vardır. Uyku vücudumuzun 1/5'ini besler. Uyku esnasında nöroplastisite dediğimiz sinir hücreleri arasında bağlantıyı sağlayan ve uzun süreli hafızayı güçlendiren yeni sinaptik ileti tomurcukları oluşur. Uyuduğumuzda beynimizde biriken toksik maddelerin atılmasını sağlayan sistem çalışır.

Uykuya dalmak hali enerji kaynaklarımızın tükenmesi sonucu oluşan zararlı maddeleri vücuttan atılmasını sağlar. Bu nedenle uyku bizim için çok önemlidir. Güçlü bir bağışıklık ve enerjiye sahip olmamız için düzenli uyku uyumak gerekir.

Uykusuzluk en sık karşılaşılan problemlerden biridir. Uykusuzluk probleminin oluşmasında birçok neden vardır. 

Uykusuzluk nedenlerinden bazıları;

  • Uyku saatlerinde düzensizlik
  • Duygu bozuklukları, depresyon
  • Uykudan önce çay-kahve gibi içeceklerin fazla tüketilmesi
  • Alkol ve diğer maddelerin kullanımı
  • Uyku öncesinde aşırı yeme, içme
  • Uyku saatinde teknolojik aletlerle ilgilenme

Uyku problemlerinden kurtulmanın birçok alternatifi var elbette ama öncelikle uzmanından bir yardım almanızı tavsiye ediyoruz. 

Bazı diyetisyenler uyku halindeyken daha kaliteli uyku yapmaya yardımcı olan besinler olduğunu söylüyor. İşte sizlere altın değerinde öneriler;

Kiraz, uyumadan önce yenilebilecek meyveler listesindeki en çok uyku kalitesini arttıran meyvedir. Yapılan bazı araştırmalarda kirazın uyku kalitesini arttırdığı ve uyku sorunlarını azalttığı gözlemlenmiştir.

Kivi, uyumadan önce bu meyveyi yemek, sindirim sisteminin korunmasına yardımcı olur.

Yulaf, içeriğindeki melatonin ve B vitamini sayesinde serotonin salınımını uyarır ve kaliteli, kesintisiz bir gece uykusu sunarak daha iyi bir uykuya neden olur.

Avakado, uyumadan önce yenilebilecek, magnezyum ve triptofan açısından zengin bir besindir.

Muz, magnezyum ve potasyum içerdiği için kasları rahatlatır ve uyurken daha rahat bir uyku uyumuş olursunuz.

Badem, içeriğinde magnezyum ve triptofan bulunan badem, vücudunun rahatlamasına ve daha iyi bir uykuya dalmanıza yardımcı olur.

Yoğurt, Uyumadan önce probiyotik yoğurt yemeyi tercih ederseniz sindirimi kolaylaştırır ve rahat bir uyku sağlar.

Bal, uyumadan önce biraz şeker beynin uykudan daha çok verim alınmasına yardımcı olur.

Elma, uyumadan önce yediğin zaman bedenini ve nefesini rahatlatır ve kolay uyumanızı sağlar.

Ceviz, uyku sırasında salgılanan melatonin hormonu uykunun kalitesini arttırır ve uykunun düzene girmesini sağlar.

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

Hakkı Dayı

Yaw arkadaş bu akit şaşırdı iyice. Kardeşim buradaki en ucuz yiyecek yoğurt. Nereden alsın fakir fukara ,yaw arkadaş para yok, insanlar zar zor ekmek alabiliyor. Hala siz vatandaşı saray saltanatı yaşıyor sanıyorsunuz. Kivi alacakmış ? Herkesi sizin gibi balla ,arı sütüyle mi besleniyor sanıyorsunuz ?
  • Yanıtla

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23

Bip İhbar Hattı

Yaay İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23