Ramazan uyku bozuklukları nasıl giderilir | Ramazanda dinç kalmanın yolları

Ramazan ayı tüm bereketiyle devam etmekte. Oruç tutan Müslümanlar sahurda kalkıp yemeğini yedikten sonra yeniden uyuyor. Ramazanda ister istemez uyku alışkanlıkları da değişiyor. Ramazan ayı süresince ortaya çıkan ve sağlığı etkileyebilecek uyku bozukluklarını ve onun yol açtığı yakınmaları en az düzeye indirmek için neler yapılmalı? Ramazan uyku bozuklukları nasıl giderilir? Ramazanda dinç kalmanın yolları neler?

16 Mayıs 2019 Perşembe 10:07
Ramazan uyku bozuklukları nasıl giderilir | Ramazanda dinç kalmanın yolları

Ramazan ayı tüm bereketiyle devam etmekte. Oruç tutan Müslümanlar sahurda kalkıp yemeğini yedikten sonra yeniden uyuyor. Ramazanda ister istemez uyku alışkanlıkları da değişiyor. Ramazan ayı süresince ortaya çıkan ve sağlığı etkileyebilecek uyku bozukluklarını ve onun yol açtığı yakınmaları en az düzeye indirmek için neler yapılmalı? Ramazan uyku bozuklukları nasıl giderilir? Ramazanda dinç kalmanın yolları neler?

Ramazanda uyku bozukluklarını en aza indirmek için, toplam uyku süresini Ramazan öncesinde olduğu gibi tutmaya çalışın. Sahurdan sonra uykuya dalma süresinin iki saati geçmemesine özen gösterin. Çünkü sahurdan sonra en az iki saat uyuyacağınız sağlıklı uyku, o günü dinç ve enerjik geçirmenize yardımcı olacaktır. - İftar ve sahurda hızlı yemek yemekten kaçının. Ramazan ayı özellikle sıcakların yoğun bir şekilde yaşandığı bu döneme denk geldiği için, sıvı tüketimine özen gösterin. İftar ve sahurda yeterli miktarda su için. - Şişkinlik ve gaz yapıcı gıdalardan kaçının. Mümkün olduğu kadar ağır, yağlı, acılı ve baharatlı yemekler tüketmemeye özen gösterin. İftar sonrası hafif egzersiz ve yürüyüşler yapmanız, sağlıklı bir uyku uyumanıza yardımcı olacaktır. - Uyku süresinin azalmasının ve uyku düzeninin bozulmasının, günlük fonksiyonları etkileyebileceğini unutmayın. Bu nedenle tehlike yaratabilecek araç-gereçle çalıştığınız bir işiniz varsa, özellikle uykunuza özen gösterin. Akşama doğru yorgunluk, sinirlilik, dikkatsizlik ve unutkanlık hissediyorsanız, bunların uyku bozukluğu ve açlığın yol açtığı sorunlar olduğunu hatırlayın. Mümkünse kısa sürelerle vücudunuzu ve zihninizi dinlendirmeye çalışın.

Akit Youtube Kanalına Abone Ol

Haftanın Özeti

www.yeniakit.com.tr internet sitesinde yayınlanan yazı, haber, röportaj, fotoğraf, resim, sesli veya görüntülü sair içeriklerle ilgili telif hakları Uğurlu Gazetecilik Basın Yayın Matbaacılık Reklamcılık Limited Şirketi’ne aittir. Bu içeriklerin iktibas hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeksizin iktibas olunamaz; hiçbir surette kopyalanamaz, yeniden yayıma konulamaz.
Haber Tarihi: 16 Mayıs 2019 Perşembe 10:07

YORUM YAZ

    Günün Özeti

    Günün Karikatürü

    24 Mayıs 2019