• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı: Harf inkılâbı soykırımdır

Yeniakit Publisher
2019-11-02 07:58:00 -

Milli İradenin Sesi Yeni Akit

Türkiye ve dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmek için Google listenize Yeni Akit'i ekleyin.

⭐ Bizi Google'da Takip Et

Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı, Türkçe’nin Arap harfleriyle yazılmış hali olan Osmanlıca’nın ‘Harf Devrimi’ ile kaldırılıp yerine Latin alfabesinin getirilmesini "soykırım" olarak niteledi.

Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı, TV Net'te yayınlanan 'Tartışma' programına katıldı.

TBMM'nin 1 Kasım 1928'de 1353 Sayılı Yasayı kabul ederek gerçekleştirdiği harf inkılabının 91. yılına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Teoman Duralı, "Harf inkılâbı soykırımdır" dedi.

"Biz soykırıma uğramış bir milletiz"

Duralı şunları söyledi:

Biz soykırıma uğramış bir milletiz. Kültürü soykırımı. Hafızası gitmiş. Benim gözümde en büyük felaketi Bursa ve İstanbul yaşadı. Duyarlılık halmadı. Alzaymır olmuş bir milletiz. Gemiş unutuldu. Bunun en önemli müsebbibi yazının katlidir. Peyami Safa'nın müthiş bir lafı var. 'Milli kütüphanesine giripte tek kelime okuyamadan çıkan biricik nesil.' Harf inkılâbı soykırımdır...

Haberle ilgili yorum yapmak için tıklayın.

Yorumlar

BARIŞ

Ortam müsait galiba? Bütün Atatürk düşmanları kafalarını çıkarıyor.

Rasim DUMAN

Helal olsun hocam, agzina diline saglik, tamamen ayni gorusteyim. Ve ilave ediyorum : Bu soykirimi yapanlar da, en buyuk, en alcak, en ahlaksiz ve en hayasiz "katiller"dir. Kelimenin hakiki manasi ile de "katil"dir onlar. Ve yine ilave ediyorum : Onlar, tarih boyunca bir emsali daha olmayan - muhtemelen de, bir emsalleri daha yeryuzune gelmeyecek olan - casuslardir...!!! Hakkimi helal etmiyorum, Cehennemin 7. Tabakasinda ebediyyen kalsinlar insallah...!!!
x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23