Çek üreticinin model atağına paralel olarak Türkiye’de de biribiri ardına yeniliklerini piyasaya sunan Skoda, otomotiv pazarında yaşanan ve yüzde 20’leri aşan düşüşe rağmen pazar payını artırmayı sürdürüyor.
Nisan ayındaki satışlarıyla pazar payını % 2.12’ye çıkarmayı başaran Skoda, ilk dört ayın toplamında da % 2.08’lik paya ulaştı. Skoda’nın bu yılın ilk dört ayıda gerçekleştirdiği satışlarda, 2014 model yılı yenilikleriyle çekiciliği artan yeni Octavia’nın ağırlığı hissediliyor.
OPTİMAL DONANIM
2014 model yılıyla birlikte 1.2 lt 105 HP’lik TSI benzinli motor ve DSG otomatik şanzıman şeçeneğine kavuşan, aynı zamanda daha kapsamlı Optimal donanım paketiyle de sunulmaya başlanan Octavia, bu yılın Ocak-Nisan döneminde Skoda satışlarının yüzde 39.6’sına ulaştı. Yenilenen Superb ve yine bu yılın içinde yenilenerek satışa sunulan Yeti de, yükselişlerini sürdüren diğer Skoda modelleri oldu. Superb, Skoda’nın ilk dört aylık satışlarında % 29.6’lık pay elde ederken, Yeti de en çok satılan üçüncü model konumuna geldi.