• İSTANBUL
  • İMSAK
    00:00
    GÜNEŞ
    00:00
    ÖĞLE
    00:00
    İKİNDİ
    00:00
    AKŞAM
    00:00
    YATSI
    00:00
  • 0.0
  • 0.0
  • 0.0

Neden Tesbihane?

Yeniakit Publisher
2016-01-01 01:09:00 -
Neden Tesbihane?

Tesbihane ile ilgili merak ettikleriniz;

  • Girişiminizi tanıtır mısınız? (amacı, özellikleri, hedef kitlesi, hedefler vb...)

Türkiye’nin gümüş ve aksesuar alanında online ve offline olarak çok aktif olduğumuzu söyleyebilirim. Ürünlerimiz, erkek ağırlıklı gibi gözükse de her kesime hitap ediyor. Bayanlar da kendilerine uygun bir ürün ya da hediye almak için Tesbihane’yi tercih ediyor. Bayanların kendileri için tercih ettikleri ürünler genelde takılar oluyor. Erkeklere göre daha fazla hediye aldıkları için de tesbih satışında da bayanların önemli bir yeri var.

Ana ürünümüzün tesbih. Binlerce tesbih çeşidimiz sitemizde mevcuttur. Tesbihin yanı sıra gümüş yüzük, kolye, küpe, bileklik, saat, güneş gözlüğü, kanvas tablo gibi ürün çeşitleri, ürün hacmimizin büyük bir bölümünü oluşturmakta.

Şu an 10 farklı şehirde 14 mağazamız var. Bir yıl içinde 33 mağaza, toplamda 99 mağaza hedefimiz var. Franchising de veriyoruz.

Tesbihane olarak 20 ülkeye satış gerçekleştirmiş durumdayız.


ÖNE ÇIKAN VİDEO

  • Girişiminiz kimler tarafından, ne zaman kuruldu? Kurucuların kısaca profesyonel geçmişlerinden bahseder misiniz?

Hakan Kapıyoldaş ve Veysel Çimenci tarafından 2011 yılında kuruldu. Bir süre de tüm işleri 2 kişi idare ettiler. Veysel Çimenci, Tesbihane’yi kurmadan önce inşaat yüksek mühendisi olarak görev yapmaktaydı. Hakan Kapıyoldaş ise özel bir şirkette satın alma yöneticisi idi.

Bu konu için bir gazete haberinden bir paragrafı da ekleyebiliriz;

“Yıl 2011… Tesbihane’nin temeli İstanbul-Beyazıt’da atılır. Belediyede inşaat mühendisi olarak çalışan Veysel Çimenci, iş haricinde hobi olarak tesbihlerle ilgilenmektedir. Evde tesbih dizerek vakit geçirmişliği de vardır. Diğer ortak Hakan Kapıyoldaş ise bir firmada satış görevlisidir. Ortaklara, “Bu işe nasıl başladınız?” sorusunu yönelttiğimizde cevap bir hayli şaşırtıcı. Hikaye, Kapıyoldaş’ın tesbih ustası bir arkadaşının “Benden sana katkı olsun, alıp bu tesbihleri satabilirsin.” demesiyle başlamış. İki tanıdık, bu tesbihleri satmak üzere bir araya gelir. Satışı gerçekleştiren iki ortak, bu sırada insanların tesbihe karşı ilgisini de fark eder ve bu konu üzerine kafa yormaya başlar. İnternet sitesi kurarak işe başlayan ikili, ilk başta mesai sonrası aile bireylerinin de yardımlarıyla evde tesbih üretir. Tesbihte yaptıkları tasarımlarla fark oluşturan ortaklar, satışlarını ciddi bir noktaya taşır. Daha sonra iş yoğunluğu artınca eski işlerini bırakmak zorunda kalan ikili, ilk zamanlarda başlarından geçen bir olayı şöyle anlatıyor: “Birgün dükkânı açmaya geldiğimizde dükkânın önünde bekleyen kalabalığın ne olduğunu anlamadık. Daha sonra dükkânın açılmasını bekleyen bu kalabalığın, Galatasaray-Chelsea maçını izlemek için yurtdışından gelen gurbetçiler olduğunu fark ettik. Taraftarlar internette gördükleri tesbih ve yüzüklere yakından bakıp satın almak için saatlerdir orada beklediklerini söylediler.”

  • Girişiminizi ne kadar sürede geliştirdiniz?

2011’de home ofis olarak başladık. Bir sene sonra da küçük bir ofise geçtik. Şu anda merkez ofisimiz Çemberlitaş’ta ve 50 çalışanımız var.

  •  Girişiminize dair bir kaç veri paylaşır mısınız? (Ziyaretçi/üye, satış/ürün, içerik sayısı vb..)

Sitemize günlük 30 bin ziyaretçi geliyor. 300 kargo çıkışı yapıyoruz. 10 binden fazla da ürün çeşidimiz var. Tesbih, gümüş yüzük, gümüş kolye, bileklik, küpe, alyans, kol saati, güneş gözlüğü ürünlerimizin çoğunu oluşturmakta.

  • Hedefleriniz neler?

Hedefimiz online ve offline tarafta Türkiye’nin en büyük takı aksesuar firması olmak.

  • Rakipleriniz kimlerdir? Rakiplerden farkınız nedir? (Benzer yerel ve küresel girişimler..)

Benzer sektörde faaliyet gösteren birçok rakibimiz var. Ancak hepsi bizden çok küçük ölçekteler. Sosyal medyayı etkin olarak kullanmamız, sosyal medya yatırımlarımız ve müşteri kitlemizle güzel bir bağ kurmamız sayesinde rakiplerimizden çok farklıyız ve onların önündeyiz diyebilirim.

Bu işi profesyonel olarak yapmaya çalışıyoruz. Hedeflerimiz büyük ve taklit yapmaktansa kendi yolumuzu çiziyoruz. Mesela başları bizi taklit ediyor ama başarılı olamıyor.

Ayrıca sektörde boşluk olan ürünlere ve alanlara yönelmemizde başarımızda büyük bir etken. Lidyana, Mizu gibi büyük aksesuar şirketlerini kendimize rakip olarak görüyoruz ve onların boş bıraktığı alanlardan ilerleme çalışıyoruz.

Kendimizi kabul ettirdikten sonra bu tarz sitelerin alanlarına girmeye başladık. Markalaşmamızın kalıcı ve tam olması için de offline tarafa ciddi yatırımlar yapıyoruz.

  • Girişim sermayeniz, gelir modeliniz, aldığınız destek/yatırımlar nelerdir? Büyüme hedefiniz? Tedarik ve lojistik tarafını nasıl hallediyorsunuz? 

Herhangi bir şekilde yatırım almıyoruz. Kendimiz ilerliyoruz. Yukarıdaki hedeflerimiz aynen geçerli. Ürünlerimizin bir kısmını kendimiz üretiyoruz. Büyük ölçekli bir gümüş atölyemiz var. Ayrıca fason olarak da üretim yapıyoruz. Sitedeki ürünlerimizin çoğunluğunda stoklu çalışıyoruz.

Satışlarımızın %7-8’lik bölümü xml aldığımız yan ürün gruplarımızdan geliyor. Lojistik bölümünü de anlaşmalı olduğumuz kargo firmasıyla hallediyoruz. Siparişlerin büyük çoğunluğunu bir günde kargoya teslim ediyoruz.

  •  Fiyatlama ve alternatif gelir kanallarınızdan bahseder misiniz? 

Yurtiçi ve yurtdşı alternatif kanallarda yer alıyoruz (markafoni, mizu, hepsiburada, gittigidiyor, markavip, citruss, showroomprive). Üretici olduğumuz ve güçlü alımlar yaptığımız için ürünlerimizin yurtiçi ve yurtdışı toptan satışı yapıyoruz. Mağazalarımızdan satışlarımız var. Franchise veriyoruz. Başka internet sitelerine de xml veriyoruz.

  • Girişiminize dair başka eklemek istedikleriniz var mı?

İnternetten mağazacılık sektörüne geçen başarılı girişimlerden bir tanesiyiz. 1 yıldan kısa bir sürede 11 mağazaya ulaştık ve bu sayıyı arttırmaya da devam ediyoruz. Facebook’ta en çok takip edilen marka olarak Türkiye’nin en büyük 16. markasıyız. Sosyal medya yatırımlarımız da daha çok Facebook üzerine. Genel olarak reklama ciddi bir bütçe ayırıyoruz.

Erkek yüzüğü ve gümüş sektörünün lider firması olduk. Piyasadaki ürün çeşitlerini ve modayı yönlendirir konuma geldik. Tesbih kelimesinden daha fazla Tesbihane kelimesi aranıyor artık. Rakam verecek olursak, Tesbihane kelimesi, tesbih kelimesinin 5 katı daha fazla aratılıyor. Pazarın büyümesi ile bizim büyümemiz doğru orantılı bir hâl aldı.

Tesbihane.eu, Tesbihane.ae ve Tesbihane.us

Türkiye’deki yatırımımıza ek olarak Almanya, Amerika ve Suudi Arabistan’a yönelik de çalışmalarımız var. Tüm sitelerimiz şu an aktif ve sipariş alıyor.

Avrupa’ya yönelik çalışmaları da devam eden Tesbihane’nin 2016 hedefleri arasında 40 mağaza açmak var.

x

WhatsApp İhbar Hattı

+90 (553) 313 94 23